Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

W10-nějak asi 3 dny zlobí průzkumník - vyřešila KB4051963
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Výpočetní technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2017, 17:41    Předmět: Citovat

Učím se Vašich názorů.
Zobrazil jsem si výpis prohlížeče události v době od 11:30 do 11:45. V 11:30 byl PC zapnut PC zapnut a do 11:45 jsem na nic nesáhl, jak jsem psal výše v příspěvku v 12:43:09.
V 11:45 jsem se pokoušel neúspěšně otevřít Tento počítač. Z přiloženého obrázku v tuto dobu v 11:44:55 a v 11:45:30 se zaznamenaly dvě chyby Application Error. Na obrázku jsou zvýrazněny.
Po rozkliknutí chyb se zprávy týkají chyby průzkumníka - aplikace Explorer.EXE.
Jako běžnému uživateli mi ty údaje o chybách nic neříkají, ale možná se z toho pro znalce dá vyčíst, co tyto chyby způsobuje a jak problém odstranit. Záhadou je, proč se tato chyba projevuje jen po zapnutí PC, a když se Průzkumník "chytí", už není do dalšího vypnutí žádný problém.

Zde jsou kopie obou zvýrazněných chyb:
V čase 11:44:55
Název protokolu:Application
Zdroj: Application Error
Datum: 03.12.2017 11:44:55
ID události: 1000
Kategorie úlohy:(100)
Úroveň: Chyba
Klíčová slova: Klasické nastavení
Uživatel: Není k dispozici
Počítač: Doma-W10
Popis:
Název chybující aplikace: Explorer.EXE, verze: 10.0.16299.15, časové razítko: 0x85498037
Název chybujícího modulu: AcSpecfc.DLL, verze: 10.0.16299.64, časové razítko: 0x118a490a
Kód výjimky: 0xc00000fd
Posun chyby: 0x0001ff48
ID chybujícího procesu: 0x1534
Čas spuštění chybující aplikace: 0x01d36c21a2adaa2a
Cesta k chybující aplikaci: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
Cesta k chybujícímu modulu: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AcSpecfc.DLL
ID zprávy: f03ea14b-bfc1-4bb5-8589-f79b6c0dc116
Úplný název chybujícího balíčku:
ID aplikace související s chybujícím balíčkem:
Kód XML události:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-12-03T10:44:55.614951700Z" />
<EventRecordID>17937</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Doma-W10</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>Explorer.EXE</Data>
<Data>10.0.16299.15</Data>
<Data>85498037</Data>
<Data>AcSpecfc.DLL</Data>
<Data>10.0.16299.64</Data>
<Data>118a490a</Data>
<Data>c00000fd</Data>
<Data>0001ff48</Data>
<Data>1534</Data>
<Data>01d36c21a2adaa2a</Data>
<Data>C:\WINDOWS\Explorer.EXE</Data>
<Data>C:\WINDOWS\SYSTEM32\AcSpecfc.DLL</Data>
<Data>f03ea14b-bfc1-4bb5-8589-f79b6c0dc116</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
</EventData>
</Event>

V čase 11:45:30
Název protokolu:Application
Zdroj: Application Error
Datum: 03.12.2017 11:45:30
ID události: 1000
Kategorie úlohy:(100)
Úroveň: Chyba
Klíčová slova: Klasické nastavení
Uživatel: Není k dispozici
Počítač: Doma-W10
Popis:
Název chybující aplikace: Explorer.EXE, verze: 10.0.16299.15, časové razítko: 0x85498037
Název chybujícího modulu: AcSpecfc.DLL, verze: 10.0.16299.64, časové razítko: 0x118a490a
Kód výjimky: 0xc00000fd
Posun chyby: 0x0001ff48
ID chybujícího procesu: 0x1534
Čas spuštění chybující aplikace: 0x01d36c21a2adaa2a
Cesta k chybující aplikaci: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
Cesta k chybujícímu modulu: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AcSpecfc.DLL
ID zprávy: e5e4f8b4-8c59-42d7-9cfa-ca49be9f4357
Úplný název chybujícího balíčku:
ID aplikace související s chybujícím balíčkem:
Kód XML události:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2017-12-03T10:45:30.602370900Z" />
<EventRecordID>17939</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Doma-W10</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>Explorer.EXE</Data>
<Data>10.0.16299.15</Data>
<Data>85498037</Data>
<Data>AcSpecfc.DLL</Data>
<Data>10.0.16299.64</Data>
<Data>118a490a</Data>
<Data>c00000fd</Data>
<Data>0001ff48</Data>
<Data>1534</Data>
<Data>01d36c21a2adaa2a</Data>
<Data>C:\WINDOWS\Explorer.EXE</Data>
<Data>C:\WINDOWS\SYSTEM32\AcSpecfc.DLL</Data>
<Data>e5e4f8b4-8c59-42d7-9cfa-ca49be9f4357</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
</EventData>
</Event>
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2017, 18:02    Předmět: Citovat

Máš dost starou verzi win: 10.0.16299.15 (z chyb. výpisu), mezi tím byla spousta aktualizací, které mohly tu tvou chybu odstranit. Netvrdím, že je to tím, ale může být...

Podíval bych se i na aktuálnost ovladače grafické karty, zakopaný pes by mohl být i tam - podle tvého popisu chování obrazovky...

No a to smáznutí historie zkusit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2017, 20:24    Předmět: Citovat

JiriTom napsal(a):
Máš dost starou verzi win: 10.0.16299.15 (z chyb. výpisu), ..........

S tou starou verzí W10 se mi to nezdá. Zcela pravidelně aktualizuji. Mám poslední verzi 1709. Před asi 5 dny probíhaly nějaké aktualizace, jako by to souviselo následně s tím divně fungujícím Průzkumníkem, ale to je jen spekulace.
Dnes večer mi proběhla nějaká souhrnná kumulativní aktualizece KB4051963. Po její instalaci a restartu PC mi naběhl Průzkumník ihned bez problému.
Vypnul jsem PC a znovu zapnul. Průzkumník opět ihned funguje.
Je to divné. Budu to dále sledovat po každém vapnutí a zapnutí PC.

Ovládač grafické karty bych také neobviňoval. To zobrazení jen půlky pozadí plochy mi připadá více jako by náběh plochy něco brzdilo, když se to pozadí po chvilce dokončí. Snad v souvislosti s tím ukončováním průzkumníka, který také, po dobu když je dočasně zaseklý, blokuje spouštění jiných programů ze spodní lišty a z ikon na ploše.

Ještě doplňuji s malým časovým odstupem tento poznatek!!
Dvakrát za sebou jsem na zkoušku znovu vypnul a zapnul PC.
- Po prvním zapnutí jsem ještě v průběhu nabíhání Outlook a Skype otevřel Průzkumníkem složku Dokumenty ze zástupce na ploše. Složka se otevřela ihned bez potíží.
- Po druhém zapnutí jsem otevřel Tento počítač a z něj složku Obrázky, také když se ještě otevíral Outlook a Skype. Opět zcela bez problémů.

To se mi nepovedlo už od 27.11. Až následně 30.11. jsem založil toto vlákno. Uf, skoro to vypadá jako by se nedávné aktualizace nějak nedokončily a tím špatně nainstalovaly. Nebo předchozí aktualizace měly nějaký problém s mým starším HW a dnešní večerní KB4051963 problém vyřešila. Uvidím ráno a zítra, kdy statisticky vícekrát vypnu a zapnu PC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: ne prosinec 03 2017, 21:03    Předmět: Citovat

Tu verzi jsem vyčetl v těch chybových výpisech a myslím, že to je první sestavení FCU (říká to ta patnáctka na konci). Po méně významných updatech se mění jen to číslo za poslední tečkou.

edit: mezi tím než jsem to odpálil jsi něco dopsal, tak vida, mohlo to být nakulené...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2017, 8:21    Předmět: Citovat

Omluva, následující text se týká Internet Explorer. Nějak jsem se soustředil jen na to slovo EXPLORER. Faktem je, že po popsané aktualizaci se mi chyba Průzkumníka, řešená v tomto vlákně, již neprojevuje.

A je to jasné. Problém způsobil Microsoft a odstranila jej aktualizce KB4051963 ze dne 30.11.2017. Cituji z popisu aktualizace:
"Řešil problém týkající se skriptů, který způsobil, že aplikace Internet Explorer v některých případech přestane pracovat."
Překvapuje mne, že se problém neprojevil u jiných, kteří četli toto vlákno.
Na obrázku je důkaz. Popis, že aktualizace odstraňuje chybu průzkumníka, je hned v prvním bodu popisu této aktualizace (další body jsem do obrázku nekopíroval). Text v obrázku byl strojově přeložen.



Aktualizace KB4051963.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Aktualizace KB4051963.jpg
 Velikost:  98.48 kB
 Staženo:  18 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2017, 9:05    Předmět: Citovat

Brozicek napsal(a):
..............Překvapuje mne, že se problém neprojevil u jiných, kteří četli toto vlákno...........
Například já Průzkumníka pouštím hodně málo, 99,9% činností dělám Total Commanderem. Windows 10 provozuji na třech zařízeních, aktualizovaných vždy na nejnovější verzi win a mám minimum problémů.
A tohle vlákno je důkazem, že pravidelná a řádně proběhlá aktualizace W10 může zabránit spoustě problémů a ušetřit čas... Tak ať ti to dobře maká...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7461

PříspěvekZaslal: po prosinec 04 2017, 23:58    Předmět: Citovat

JiriTom napsal(a):
A tohle vlákno je důkazem, že pravidelná a řádně proběhlá aktualizace W10 může zabránit spoustě problémů a ušetřit čas... Tak ať ti to dobře maká...
A nebo naopak důkazem, že přecházet zbrkle na nové buildy se nevyplatí Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 7:14    Předmět: Citovat

Určitě to platí v podnikové sféře, kde o něco jde. Ale i tam je dobré, když se po ověření funkčnosti na kontrolních strojích všem aktualizuje. Správce to musí mít pod kontrolou a určitě není dobré, když se automaticky (samo) všem vždy překotně aktualizuje...
Doma bych nebyl tak cimprlich... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 8:00    Předmět: Citovat

xsc napsal(a):
JiriTom napsal(a):
A tohle vlákno je důkazem, že pravidelná a řádně proběhlá aktualizace W10 může zabránit spoustě problémů a ušetřit čas... Tak ať ti to dobře maká...
A nebo naopak důkazem, že přecházet zbrkle na nové buildy se nevyplatí Smile

Tak nějak. Hlavně je to důkazem toho, že zaplatíš konečný výrobek a on má fůru chyb, které se musí dodatečně spravovat. Potom je fakt lepší to zakonzervovat po instalaci a odladění do nějakého stavu zálohou daného PC a neaktualizovat bez ověření (zablokovat aktualizace), co vše dobrého, ale i špatného ta aktualizace přinese. Potřebné a ověřené aktualizace pak instalovat ručně (nejlépe bit po bitu). Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 8:05    Předmět: Citovat

Četl jsi můj poslední příspěvek ? Very Happy
O tom co je lepší, se dá polemizovat donekonečna... Ale jaksi normální je používat zařízení pokud možno aktualizované, nejen z hlediska SW...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15561
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 9:31    Předmět: Citovat

Jen jsem ho tak přelítl a ty jsi četl ten můj (hlavně v té závorce)? Wink
Zařízení je důležité používat hlavně rozumně, aktualizaci až to má důvod a když to už fakt nejde, tak si i přečíst návod. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 9:38    Předmět: Citovat

Toto vlákno je o W10, no a tady není o čem pochybovat. Aktualizovat systém, který se vyvíjí za pochodu, což W10 splňuje, je nanejvýš nutné...
A vo tom to je... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7461

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 10:49    Předmět: Citovat

Ale není. S verzí 15.11 nebo 17.03 je podstatně míň problémů než s ještě pořád nedovařeným podzimním upgradem. Ostatně MS ho pro jistotu stále nenabízí na všech strojích. Jinak W10 se zas tak pořád za pochodu nevyvíjejí, pro firmy je k dispozici LTS verze. Která se od té normální liší právě jen vypnutými upgrady na novější verzi a zajištěnými bezpečnostními updaty na 5 let.
A když už jsme u MS, tato chyba tentokrát ve Win7 je taky vtipná: https://diit.cz/clanek/windows-update-nefunguje
Jsem zvědavý, jak ten problém při nefunkčním WU vyřeší Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JiriTom



Založen: Apr 26, 2017
Příspěvky: 1291

PříspěvekZaslal: út prosinec 05 2017, 11:29    Předmět: Citovat

Ale je. (nic, nic - legrace) Smile Tohle vlákno je o tom, že mu na starém stroji s pravděpodobně vynuceně naistalovanými FCU na standardních win něco nejde proto, že nepustil další aktualizace. To jsem komentoval a opravdu jsem nechtěl vyvolat nějakou přetahovanou o tom, co je lepší a co ne. LTSB je edice mimo rámec této diskuze a mohla by mít zajisté svoje vlákno...

Na závěr: hlavně, aby se neozval tvůrce vlákna, že mu to zase blbne a aktualizací to nebylo, to by tomu nasadil tu pravou korunu. Smile Rolling Eyes Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1527
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: pá prosinec 08 2017, 17:01    Předmět: Citovat

JiriTom napsal(a):
...Na závěr: hlavně, aby se neozval tvůrce vlákna, že mu to zase blbne a aktualizací to nebylo, to by tomu nasadil tu pravou korunu. Smile Rolling Eyes Wink

Tvůrce vlákna zjistil, že se tady ještě diskutovalo. Tak raději s odstupem ještě jednou potvrzuji, že od té aktualizace KB4051963 dne 3.12. až dosud (do 8.12., čili už 5 dní) průzkumník zase šlape jako hodinky a nejsou s ním žádné problémy.
S průzkumníkem jsem nikdy dříve od XP přes W8 a W10 neměl žádné trable.
Popisované potíže začaly pár dní před tím, než jsem dne 30.11.založil toto vlákno, takže někdy od 28. až 29.11., a trápil jsem se s tím 5 dní do 3.12.

Podíval jsem se do historie aktualizací. Dne 29.11. se mi nainstalovala "Aktualizace zabezpečení MS Office KB4011618". Dřívější aktualizce se mi nainstalovaly už 15.11. Přitom od 15. do 29.11. jsem neměl s průzkumníkem žádný problém.

Zda ta aktualizace z 29.11. způsobila ten problém, to už zpětně nezjistím.

Ještě dodám, že ten Sata HDD 500 GB, který jsem dříve podezíral, že způsobuje problémy s průzkumníkem, jsem omilostnil, dal do PC, a funguje OK.

Konec dobrý, všechno dobré Smile .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Výpočetní technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund