Do leta som mal tiez. ale odislo vstrekovacie cerpadlo, predtym sa menila naprava, blatniky uz derave, to iste kufor. Ale dovtedy len bezny servis, a na dialnici nebol problem 150km/h v pohode. auto velmi pohodlne a elektriniky tam bolo akurat. _________________ No vidis, a tak si sa bal
@pocitujlasku:
Mně prorezly zadní dveře v místě nad osou stírače, výměna za pár tisíc. Teď urezlo výfukové potrubí u příruby k tlumiči. Ale to jsou blbiny, karoserie zrezlá není, nápravy taky ne. Dokud se nevysype něco zásadního, nebudu měnit. Jsem na něj zvyklý a jezdí dobře.
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 627 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: út listopad 07 2017, 13:12 Předmět:
A všimli jste si, že v této zemi poměrně dlouho průměrný věk vozidel klesal? Pak se to někomu nezdálo a zavedl "ekologickou daň" na přepis starých aut, aby si lidi koupili radši nové. Takže těm, co neměli na nové auto ještě nějaké peníze sebereme, aby si koupili nové auto. Výsledek znáte. Od zavedení této "ekologické daně" se průměrný věk aut začal zase zvyšovat. A jak na to zareagovali zákonodárci? Ano, daň ještě zvýšili. Takže jestli někdo dříve sešrotoval 15 let staré auto a koupil si znovu 10ti leté. Teď bude v tom starém jezdit doslova do roztrhání.
To jen až půjdete příště k volbám to tam hodit někomu, kdo bude slibovat lepší výběr daní...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: st listopad 08 2017, 0:13 Předmět:
Mercedes E190, rok výroby 1990. Do minulého roka som jazdil na Piáne, rok výroby 1982, ale už by potrebovalo väčšie opravy, tak som ho vyradil.
Pre staré auto som sa rozhodol preto, lebo tie nové, najsamfantastickejšie často vídavam v autoservisoch so zničenými prevodovkami, rozbitými rozvodmi a inými, pre mňa nepochopiteľnými závadami u pár rokov starých vozov. Plastovú predraženú spotrebku proste nepodporujem, radšej dávam prednosť starej klasike. A že z palubky na mňa nemrká megadisplej mi vôbec nechýba, elektronické asistenčné kurvítka tiež nie. Auto katalyzátor má, spotreba je okolo 8l. Zohnal som ho minulý rok a nestálo ma ani 1000€. Predné okná a šíber sú v elektrike, to nemajú ani nižšie modely dnešných značiek. Dokonca, ako som si všimol, niektoré vozidlá Dacia nemajú v základe ani predné hmlovky, čo ja u áut považujem za samozrejmosť...
Tak sa teda pýtam, načo by som kupoval nové auto? _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 08 2017, 2:19 Předmět:
Drobečka budu mít příští měsíc 8 let, pojedu s ním na čtvrtou STK, protože jsem ho koupil jako dvouletou ojetinu. Na tachu měl 18 200km, současnej stav je pár desítek přes 86 000. Za tu dobu jsem měnil každoročně olej a filtry, po dvou letech brzdovku, sem tam nějakou žárovku nebo pojistku, jednou čelní sklo po kameni z náklaďáku - to šlo z pojistky, dál silentbloky dolních ramen přední nápravy, přední desky i s kotoučema, protože měly drážku, dvakrát kompletní svíčky, jednou zadní tlumiče, protože vloni v zimě mi levej vytek, a vloni z bezpečnostních důvodů rozvody i s vodní pumpou - v 80 000 km necelejch, protože podle výrobce řemenů k rozvodům je sice první kontrola předepsaná v 90 000km, ale každej rok věku řemenu by se měl přičítat jako dalších najetejch 10 000km. Takže pokud mělo auto loni v létě 8,5 roku a na tachu 79 000, tak to odpovídá zhruba 160-165 tkm nájezdu - neboli byl nejvyšší čas ho vyměnit. No a když už se musel motor vyvěsit z kastle, tak jsem zrovna nechal vyměnit i tzv. "celoživotní náplň" v převodovce... A rozhodně bych ho nevyměnil za modernější sračkovitej turbo trojhrnek, u kterýho bych se furt bál, kdy mi vyskočí skrz kapotu ven, jak se klepe ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2131 Bydliště: Oslavany
Zaslal: st listopad 08 2017, 7:26 Předmět:
V Německu mají VW Brouk jako legendu, ve Francii Citroén 2CV u nás to je třeba ta krásná červená škodovka a zde ji použili aby v lidech vzbuzovala odpor ke starým věcem. Snaží se v nás vzbuzovat odpor ke všemu starému obzvláště pokud to je made in Czechoslovakia. Jen tak mimochodem když píši tento text tak Czechoslovakia je podtrženo červeně. Vše to je pouze propaganda.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá listopad 10 2017, 5:10 Předmět:
Ale huš, bral bych okamžitě jen jedinou škodofku vyrobenou za bolševika, a to starou Felicii (model 994, nikoliv novodobou filcku). Světlá kůže, červenej lak, chrom. Jinak snad jen Populara, Tudora, Spartaka, už vůbec ne takovou, co si vozí motor v kufru (možná až na 1000MB). Škodofky mi vždycky spíš připadaly jako sociální třída. Ale takový tatrovečky, to bylo jiný kafe, třeba 603 … Ale i nákladní vždycky měly něco do sebe. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9685 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: pá listopad 10 2017, 6:23 Předmět:
no tak vidíš, a Volkswagen (VW) je volně přeloženo "lidové vozítko"
ale, jde o historický název, značku, dnes ji používá proletář, živnostník, manažer i ministr _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 2956 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: st prosinec 13 2017, 18:05 Předmět:
Tak som bol včera zaviezť svoje ,,dočasné" približovadlo, KIA Sephia, (ktoré som kúpil po jednom ožralovi. ktorý ju pootĺkal zo všetkých strán, za cca 200€ pôvodne na 5 - 6 mesiacov), po 21 mesiacoch a mňou najazdených 8.400km na zberný dvor. A opäť som začal mať dojem, že autá majú ,,dušu" (o kolesách nie je reč ). Auto bolo v stave, že už pri kúpe nesvietili žiadne kontrolky, ukazovateľ teploty motora, ostrekovače prestali fungovať cca v septembri 2016, brzdy ,,samovražedné", nápravy hrkotavé, hrdza všade, palubovka zničená.... Bola to totiž asi nejaká pôvodná ,,zátopka". Čo ale stále fungovalo na 100%, bol motor, spojka, prevodovka. Včera som doň sadol na jeho poslednú cestu, naštartujem, zaradím jednotku a nič. Stále zostával neutrál. Začal som preraďovať hore - dole, spiatočku, nič. Auto stálo,asi tušilo, kam mám namierené... Ešte som vystúpil, či nejaký srandista mi neodmontoval koleso... Nakoniec sa mi podarilo nejak rozbehnúť. Pritom pred dvoma dňami chodilo ešte O.K. Na zbernom eko-auto dvore mi pracovník po kontrole VIN ukázal, kam ho mám presunúť. Bolo to cca 30 metrov. Pri rozbehnutí sa z prednej nápravy začal rinúť kovový, plačlivý zvuk, ktorý trval až do jeho odstavenia. Chlapík pri vypisovaní papierov ešte podotkol: Včera mala tá KIA narodky, 11. 12. 1996 - dátum výroby. Keby pri mojom odchode ešte to auto začalo samé od seba trúbiť, tak sa už asi poseriem a začnem chodiť do kostola
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.