Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4249 Bydliště: u HK
Zaslal: pá říjen 27 2017, 7:22 Předmět:
jen OT, kamarád měl u Forda podobnou závadu se kterou se všechny servisy potrápily. Odpadlý kus rzi ve výfuku, jak prudce akceleroval tak ten kus ucpal výfuk a motor chcípnul . Pokud jezdil na mírné otáčky vše v pohodě. Bohužel to byla závada náhodná.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 263 Bydliště: Brno
Zaslal: pá říjen 27 2017, 7:26 Předmět:
Ještě mně napadlo, prasklá hadice sání, mezi klapkou a váhou, mezi těma vlnkama to bývá popraskaný... _________________ Co mne nezabije, to mne posílí ...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 27 2017, 7:38 Předmět:
Ta hadica uz nie je povodna, menil som ju kedysi - ale pozriem.
Sviecky boli tento rok menene.
Teraz rano nastartovanie studeneho motora bez problemov a aj rozbehy bez problemov. Ako sa zacal zohrievat, tak zacali byt rozbehy problemove. To by mohlo suvisiet s cidlom teploty.
Motor sa dusi len pri zatazi v nizkych otackach. Takze pri rozbiehani viac plynu, spojku pustat pomalsie. Pri preradeni na dvojku menej plynu, inak zacne trhat.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá říjen 27 2017, 8:30 Předmět:
Zkusil bych čidlo teploty odpojit, ať si to ECU nahradí modelem ohřívání motoru (nouzový stav). Je možné že čidlo tvrdí motoru že je studený a tak dává zvětšenou dávku paliva. Divné ale že se drží volnoběh, a tak ECU to asi zvládá uregulovat klapkou.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 27 2017, 9:03 Předmět:
Volnobeh drzi - teda obcas kolise, ale to robilo vzdy. Klapka sa ovlada mechanicky plynovym lankom, vedla nej je nejaky obtokovy ventil - vyhrievany vodou (to asi zabezpecuje zvysene volnobezne otacky pri studenom motore) + ovladany elektricky (pri zapnuti klimy a pod.).
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá říjen 27 2017, 17:03 Předmět:
Diagnostika bez zavad
Rozobral som sanie, hadica je vporiadku - pruzna a bez prasklin. V MAF senzore je nejaky vacsi odpor, potom asi nejake cidlo teploty a biela dosticka pripojena dvoma vyvodmi. Je to ciste.
Zajtra skusim nieco pomerat a pripadne odpojit cidlo teploty, TPS...
Ako sa zacal zohrievat, tak zacali byt rozbehy problemove. To by mohlo suvisiet s cidlom teploty.
To že sú sviečky nové ešte vždy nemusí byť dobré . Mám skúsenosti že aj nové NGK nevydržali dlho ver tomu že odišli po 1000km . Odvtedy im neverím a dávam DENSO.
Čidlo teploty motora sa dá premerať je len jedno pre RJ a asi to isté čidlo ukazuje aj teplotu pre budík. Tak porovnaj. Ale máš tam ešte snímač teploty
recirkulácie spalín a to sa my nejak nevidí. Zišlo by sa ho premerať. Predsa už má nejaké roky.
Tá jednoduchá diagostika nemusí vykecať všetko ja používam TEXU ale aj tá ma tiež niekedy sklame. Preto radšej používam aj osciloskop a live data.
To my vždy odhalí chybu ktorú diagnostika aj tak nevykecá
.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so říjen 28 2017, 12:17 Předmět:
Sviecky nemam ako vybrat, aj tak s tym pravdepodobne nakoniec pojdem do servisu. Len by som rad nasiel zavadu, aby som im mohol povedat, na co sa maju zamerat a nemuseli nad tym tyzden maturovat.
Ale ked motor ide na 3 valce, tak sa to sprava inak.
BTW. Po vymene sviecok som si nikdy nevsimol ziadny rozdiel, aj ked servisak hovoril, v akom zlom stave boli. Tomu motoru je zjavne uplne jedno, v akom su stave
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32052 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 28 2017, 12:26 Předmět:
Na to zapomeň, že by to motoru bylo jedno. To jen zasahuje elektronika a ty máš chromou nohu a hluchý ušiska, že ty rozdíly nevnímáš ... Já poznám rozdíl i po pouhý výměně oleje nebo jen sacího filtru. Je to ale fakt o vnímání reakcí auta - když se o to někdo nezajímá a jen dupe na plyn, poznat to fakt nemusí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Sviecky nemam ako vybrat, aj tak s tym pravdepodobne nakoniec pojdem do servisu. Len by som rad nasiel zavadu, aby som im mohol povedat, na co sa maju zamerat a nemuseli nad tym tyzden maturovat.
Ak nevieš vybrať sviečky tak to je problém . Potom to daj do servisu.
Oni si už chybu nájdu......teda ak aj oni nebudú nad tým maturovať nie týždeň ale rok . Potom ti povedia že oprava je nerentabilná lebo treba vymeniť celé auto .
Ekkar má pravdu dobrý mechanik má cit na všetko . Využíva všetkých 5 zmyslov kdežto šofér tieto zmysli nepoužíva tak ho to netrápi . Stačí mu tankovať a jazdiť pokiaľ to ide . A keď to jazdí tak zabudne že občas to treba dať aj do servisu teda do takého servisu kde vedia čo robia .
Ono servis a servis je rozdiel a hóóóóóóódne veľký .
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so říjen 28 2017, 12:44 Předmět:
Citil som rozdiel po nastaveni vole ventilov - vyssi vykon v nizkych otackach. Ale po vymene sviecok fakt nic.
Pojde to do servisu, kde mali ten motor vonku. Olej uz odvtedy netecie, takze nieco vedia. Ale ak je to elektricky problem, tak to najdem skor ja ako oni.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32052 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 28 2017, 13:21 Předmět:
Pro ilustraci - když jsem koupil v srpnu 2004 v bazaru Ferdu = formana 135 jednobod stříkačku, celou cestu domů z bazaru v Zámrsku (cca 30km) mi to auto připadalo takový tupý, sice zdola tahalo, ale po přelezení cca 3000RPM začalo vynechávat zážehy a cukat. Nechtěl jsem se na fleku vracet a reklamovat to, pokládal jsem to za následek odstavení v bazaru s minimem beneli v nádrži, kterej mezitím zdegradoval a způsoboval cukání. Navíc jsem neměl zaplacený svý vlastní povinný, to jsem chtěl udělat sám ve svý vybraný pojišťovně až další den, spoléhal jsem na to, že předchozí majitel může smlouvu vypovědět až taky další den po koupi a s platností od následující půlnoci = auto pojistku mělo, ale nechtěl jsem nic riskovat.
Doma jsem vyšrouboval svíce, byly tam Championky nevím už jakej typ, ale s takovou plechovou 3-cípou korunkou kolem střední elektrody, vypadaly skoro nový. I tak jsem druhej den zašel do krámu s autodílama a koupil jsem sadu fungl novejch Brisků jednopackovejch N15CY (mědiniklová střední elektroda, o 4mm vyvýšený jiskřiště, závit prodlouženej o 1/2 proti standartním svícím = typ přímo určenej pro motory šáde a favorit) a hned na ulici před krámem jsem je na autě vyměnil.
A světe poser se - fáčko jako by polil živou vodou, najednou hrabalo i na dvojku, 3000otáček žádná hranice, otáčkoměr plynule vyjížděl až k 5000RPM i pod zátěží. Ono by se řeklo "dej tam nějaký svíčky, vono se to neposere", anebo "ty trojbodový jsou sportovní, s těma to pojede jako drak". Hownajs. Každej motor chce svoje, já ty Championky tenkrát někomu daroval, ani jsem je neporovnával s novýma Briskama, ale myslím si, že ten kdo je tam montoval si neuvědomil, jak dlouhej závit je v hlavě fáčka a namontoval svíce s normálně dlouhým závitem - takže jiskřiště málo trčely do válců a při vyšších točkách prostě svíce nestačily zapalovat.
Ta cesta z bazaru byla to moje první jízda s vlastní jednobodovou stříkačkou, do tý doby jsem jezdil karbcovou šáde 120L - a stejně jsem poznal, že něco není recht a v podstatě okamžitě jsem dokázal i identifikovat příčinu. Jistě, s těma trojbodama ten motor musel jít opravdu hrozně, ale to už měl ŘJ s čidlem klepání a další chytrou elektronikou, která stabilizuje chod motoru nezávisle na pocitech a vůli jedince sedícího za volantem. Šáde by se s nima možná ani nerozjela. Chci tím ozřejmit, že i přes tu elektroniku, která řidiče zbavuje 99% starostí s chodem motoru a opravdu na něm nechává akorát to tankování a šlapání na plyn, jde poznat, kdy se motoru něco nelíbí = kdy má problémy. Chce to jedno jediný - POSLOUCHAT to auto a VNÍMAT HO. Zbytek jsou zkušenosti a praxe daná létama i radou zkušenějších - takový to "poslouchej, jak ti to troubí, máš tam něco blbě" od staršího parťáka. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so říjen 28 2017, 13:32 Předmět:
Ked su sviecky nevhodne pre dany typ motora, to je iny pripad. Mne s tymito svieckami motor fungoval bez problemov v celom rozsahu otacok (vyskusane az po obmedzovac pri 6000 ot., motor ma maximalny vykon pri 5500). Aj ten den rano bez problemov a po obede je zrazu problem rozbehnut sa.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34041 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so říjen 28 2017, 15:13 Předmět:
TPS je vporiadku - odpor sa meni plynulo a sedi podla servisneho manualu.
Cidlo teploty vyzera tiez OK - ukazuje pri studenom motore 3,8 kΩ (rovnako ako cidlo pri vzduchovom filtri). S odpojenym cidlom nejde motor vobec nastartovat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.