Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Motor sa dusi pri rozbiehani
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4249
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 7:22    Předmět: Citovat

jen OT, kamarád měl u Forda podobnou závadu se kterou se všechny servisy potrápily. Odpadlý kus rzi ve výfuku, jak prudce akceleroval tak ten kus ucpal výfuk a motor chcípnul . Pokud jezdil na mírné otáčky vše v pohodě. Bohužel to byla závada náhodná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kodl1



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 263
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 7:26    Předmět: Citovat

Ještě mně napadlo, prasklá hadice sání, mezi klapkou a váhou, mezi těma vlnkama to bývá popraskaný...
_________________
Co mne nezabije, to mne posílí ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 7:38    Předmět: Citovat

Ta hadica uz nie je povodna, menil som ju kedysi - ale pozriem.

Sviecky boli tento rok menene.

Teraz rano nastartovanie studeneho motora bez problemov a aj rozbehy bez problemov. Ako sa zacal zohrievat, tak zacali byt rozbehy problemove. To by mohlo suvisiet s cidlom teploty.

Motor sa dusi len pri zatazi v nizkych otackach. Takze pri rozbiehani viac plynu, spojku pustat pomalsie. Pri preradeni na dvojku menej plynu, inak zacne trhat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 8:30    Předmět: Citovat

Zkusil bych čidlo teploty odpojit, ať si to ECU nahradí modelem ohřívání motoru (nouzový stav). Je možné že čidlo tvrdí motoru že je studený a tak dává zvětšenou dávku paliva. Divné ale že se drží volnoběh, a tak ECU to asi zvládá uregulovat klapkou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 9:03    Předmět: Citovat

Volnobeh drzi - teda obcas kolise, ale to robilo vzdy. Klapka sa ovlada mechanicky plynovym lankom, vedla nej je nejaky obtokovy ventil - vyhrievany vodou (to asi zabezpecuje zvysene volnobezne otacky pri studenom motore) + ovladany elektricky (pri zapnuti klimy a pod.).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 9:27    Předmět: Citovat

Aha už rozumím, klapku máš mechanickou bez serva a jenom obtokový vzduch pro volnoběh ti reguluje krokový motorek. Taková klasika.

Zlatý karburátory Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá říjen 27 2017, 17:03    Předmět: Citovat

Diagnostika bez zavad Sad

Rozobral som sanie, hadica je vporiadku - pruzna a bez prasklin. V MAF senzore je nejaky vacsi odpor, potom asi nejake cidlo teploty a biela dosticka pripojena dvoma vyvodmi. Je to ciste.

Zajtra skusim nieco pomerat a pripadne odpojit cidlo teploty, TPS...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 11:28    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Sviecky boli tento rok menene.

Ako sa zacal zohrievat, tak zacali byt rozbehy problemove. To by mohlo suvisiet s cidlom teploty.


To že sú sviečky nové ešte vždy nemusí byť dobré . Mám skúsenosti že aj nové NGK nevydržali dlho ver tomu že odišli po 1000km . Odvtedy im neverím a dávam DENSO.

Čidlo teploty motora sa dá premerať je len jedno pre RJ a asi to isté čidlo ukazuje aj teplotu pre budík. Tak porovnaj. Ale máš tam ešte snímač teploty
recirkulácie spalín a to sa my nejak nevidí. Zišlo by sa ho premerať. Predsa už má nejaké roky.

Tá jednoduchá diagostika nemusí vykecať všetko ja používam TEXU ale aj tá ma tiež niekedy sklame. Preto radšej používam aj osciloskop a live data.
To my vždy odhalí chybu ktorú diagnostika aj tak nevykecá
Wink .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 12:17    Předmět: Citovat

Sviecky nemam ako vybrat, aj tak s tym pravdepodobne nakoniec pojdem do servisu. Len by som rad nasiel zavadu, aby som im mohol povedat, na co sa maju zamerat a nemuseli nad tym tyzden maturovat.
Ale ked motor ide na 3 valce, tak sa to sprava inak.

BTW. Po vymene sviecok som si nikdy nevsimol ziadny rozdiel, aj ked servisak hovoril, v akom zlom stave boli. Tomu motoru je zjavne uplne jedno, v akom su stave Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 12:26    Předmět: Citovat

Na to zapomeň, že by to motoru bylo jedno. To jen zasahuje elektronika a ty máš chromou nohu a hluchý ušiska, že ty rozdíly nevnímáš ... Já poznám rozdíl i po pouhý výměně oleje nebo jen sacího filtru. Je to ale fakt o vnímání reakcí auta - když se o to někdo nezajímá a jen dupe na plyn, poznat to fakt nemusí ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 12:40    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Sviecky nemam ako vybrat, aj tak s tym pravdepodobne nakoniec pojdem do servisu. Len by som rad nasiel zavadu, aby som im mohol povedat, na co sa maju zamerat a nemuseli nad tym tyzden maturovat.


Ak nevieš vybrať sviečky tak to je problém . Potom to daj do servisu.
Oni si už chybu nájdu......teda ak aj oni nebudú nad tým maturovať nie týždeň ale rok Laughing . Potom ti povedia že oprava je nerentabilná lebo treba vymeniť celé auto Laughing .
Ekkar má pravdu dobrý mechanik má cit na všetko Wink . Využíva všetkých 5 zmyslov kdežto šofér tieto zmysli nepoužíva tak ho to netrápi . Stačí mu tankovať a jazdiť pokiaľ to ide . A keď to jazdí tak zabudne že občas to treba dať aj do servisu Laughing teda do takého servisu kde vedia čo robia .
Ono servis a servis je rozdiel a hóóóóóóódne veľký Laughing .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 12:44    Předmět: Citovat

Citil som rozdiel po nastaveni vole ventilov - vyssi vykon v nizkych otackach. Ale po vymene sviecok fakt nic.

Pojde to do servisu, kde mali ten motor vonku. Olej uz odvtedy netecie, takze nieco vedia. Ale ak je to elektricky problem, tak to najdem skor ja ako oni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32052
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 13:21    Předmět: Citovat

Pro ilustraci - když jsem koupil v srpnu 2004 v bazaru Ferdu = formana 135 jednobod stříkačku, celou cestu domů z bazaru v Zámrsku (cca 30km) mi to auto připadalo takový tupý, sice zdola tahalo, ale po přelezení cca 3000RPM začalo vynechávat zážehy a cukat. Nechtěl jsem se na fleku vracet a reklamovat to, pokládal jsem to za následek odstavení v bazaru s minimem beneli v nádrži, kterej mezitím zdegradoval a způsoboval cukání. Navíc jsem neměl zaplacený svý vlastní povinný, to jsem chtěl udělat sám ve svý vybraný pojišťovně až další den, spoléhal jsem na to, že předchozí majitel může smlouvu vypovědět až taky další den po koupi a s platností od následující půlnoci = auto pojistku mělo, ale nechtěl jsem nic riskovat.

Doma jsem vyšrouboval svíce, byly tam Championky nevím už jakej typ, ale s takovou plechovou 3-cípou korunkou kolem střední elektrody, vypadaly skoro nový. I tak jsem druhej den zašel do krámu s autodílama a koupil jsem sadu fungl novejch Brisků jednopackovejch N15CY (mědiniklová střední elektroda, o 4mm vyvýšený jiskřiště, závit prodlouženej o 1/2 proti standartním svícím = typ přímo určenej pro motory šáde a favorit) a hned na ulici před krámem jsem je na autě vyměnil.

A světe poser se - fáčko jako by polil živou vodou, najednou hrabalo i na dvojku, 3000otáček žádná hranice, otáčkoměr plynule vyjížděl až k 5000RPM i pod zátěží. Ono by se řeklo "dej tam nějaký svíčky, vono se to neposere", anebo "ty trojbodový jsou sportovní, s těma to pojede jako drak". Hownajs. Každej motor chce svoje, já ty Championky tenkrát někomu daroval, ani jsem je neporovnával s novýma Briskama, ale myslím si, že ten kdo je tam montoval si neuvědomil, jak dlouhej závit je v hlavě fáčka a namontoval svíce s normálně dlouhým závitem - takže jiskřiště málo trčely do válců a při vyšších točkách prostě svíce nestačily zapalovat.

Ta cesta z bazaru byla to moje první jízda s vlastní jednobodovou stříkačkou, do tý doby jsem jezdil karbcovou šáde 120L - a stejně jsem poznal, že něco není recht a v podstatě okamžitě jsem dokázal i identifikovat příčinu. Jistě, s těma trojbodama ten motor musel jít opravdu hrozně, ale to už měl ŘJ s čidlem klepání a další chytrou elektronikou, která stabilizuje chod motoru nezávisle na pocitech a vůli jedince sedícího za volantem. Šáde by se s nima možná ani nerozjela. Chci tím ozřejmit, že i přes tu elektroniku, která řidiče zbavuje 99% starostí s chodem motoru a opravdu na něm nechává akorát to tankování a šlapání na plyn, jde poznat, kdy se motoru něco nelíbí = kdy má problémy. Chce to jedno jediný - POSLOUCHAT to auto a VNÍMAT HO. Zbytek jsou zkušenosti a praxe daná létama i radou zkušenějších - takový to "poslouchej, jak ti to troubí, máš tam něco blbě" od staršího parťáka.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 13:32    Předmět: Citovat

Ked su sviecky nevhodne pre dany typ motora, to je iny pripad. Mne s tymito svieckami motor fungoval bez problemov v celom rozsahu otacok (vyskusane az po obmedzovac pri 6000 ot., motor ma maximalny vykon pri 5500). Aj ten den rano bez problemov a po obede je zrazu problem rozbehnut sa.

Chvilu neprsi, pojdem nieco pomerat...

BTW. Cidlo klepania moj motor nema.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34041
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 28 2017, 15:13    Předmět: Citovat

TPS je vporiadku - odpor sa meni plynulo a sedi podla servisneho manualu.

Cidlo teploty vyzera tiez OK - ukazuje pri studenom motore 3,8 kΩ (rovnako ako cidlo pri vzduchovom filtri). S odpojenym cidlom nejde motor vobec nastartovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund