Ještě zkus sundat řemínek pohánějící tu spojku a spustit převíjení zpět bez něj. Pokud problém nezmizí, můžeme spojku vyloučit. Pak ovšem nevím, co dalšího by mohlo ten problém způsobovat. Snad jedině přidřené ložisko spodního unášeče, ale říkáš, že to je dobré.
Chlapci, musím sa priznať, žil som celý čas v omyle a aj vás som do toho omylu nechtiac uviedol. Totiž, ak vzad nepretáča, nezastaví v skutočnosti celý motor, motorová hriadel sa stále točí okolo svojej osi.. ovšem remenica, ktorá spája motor so stredovým "distribučným" hriadelom, nestačí poháňať systém kladiek a začne sa kĺzať - ergo, zastaví všetky kladky aj s tým hlavným stredovým hriadelom (na ktorom sú tri remene - od spojky, od zotrvačníka a od motoru).
Tak som ten motorový a aj stredový hriadel vyčistil isopropanolom a skúsil som aj ten samotný remen vymeniť - hľadal som vo svojej "zbierke" podobný rozmer - nepomohol som si. Špekulujem, že zoženiem do tejto mašiny originálny, len obávam sa, že si tým moc nepomôžem, pretože pásky pretáča vpred vždycky správne...
Skúsil som aj sundať remeň od spojky - nepomohol som si. Každopádne, natočil som toto divné chovanie na youtube. Nemá problém pretáčať dozadu, ak je spodný unašač prázdny a vrchný plný, prípadne ak sú tak do polovice. Ovšem akonáhle sa začne ten spodný nabaľovať, tak tomu musím pomáhať prstom, až napokon sa to zastaví celé. Dopredu vpred nemá vôbec problém pretáčať pásek, nech je akokoľvek odvinutý. Pocitovo, pri pretáčaní zastavím rukou ťažšie horný unášač ako spodný...
Ten odlepený panel si nevšímajte, dostanem ho tam naspäť až nebudem musieť dávať chassis z krabice von.
Apropo... skúšal som včera aj záznam a poviem vám, že som čakal ďaleko horšie výsledky. Keď to dám celé dokopy a budem skúmať ten skopčácky dokument na doladenie záznamovej časti, vyskúšam nahrať na tom stroji sínusovky pri obidvoch rýchlostiach, pozrem škopíkom a zverejním
Ak máš zavedenú pásku spodného kotúča na kolíku brzdovej páky zhora, tak je to nesprávne, páska má byť zo spodu toho kolíka. Na videu sa mi zdá, že páska obopína kolík zhora.....nie je to celkom ostré....
Jenže nixdorf má ty brzdy dočasně vyřazené z činnosti, aspoň to včera psal. Ještě bych se podíval na spojku rychloposuvů na hlavní hřídeli, jestli má správný moment. Dál, jestli se jdou zlehka mezikola a zda je pružinou to mezikolo dostatečně tlačeno do záběru. Víc mě fakt nenapadá. Řemínky nejsou bohužel (snad vyjma toho setrvačníkového) záměnné s ostatními přístroji řad B7 a B11.
No, já nevím, ale zkus ještě něco. Když pásek jde přes štěrbinu s hlavami, tře se o kolíky. Zkus je obejít tak, že pásek půjde přímo z jedné cívky na druhou, nepůjde ve štěrbině. A podívej se, když budeš stlačovat krajní kolíky ve štěrbině prstem, jak se to bude točit. Jestli to nepřibržďuje brzda. Tuším, že u B90 s tím nebyly problémy po seřízení (brzdy s filcem) ani na 18kách cívkách.
Jinak u řady B4xx zastavování pásku při rychloposuvu vzad je klasika už u 15tek.
PS, pozor na mazání olejem. Ten přebytečný se rozstřikuje po okolí ložiska.
Chlapi, po trojhodinovom špekulovaní s dištančnými podložkami od hriadeľov, výmenou remeňov od motora, od spojky a nastavovaním jej výšky sa mi tú mašinu konečne podarilo dať aspoň trocha do normálu. Nezačne to hneď točiť vzad s takým snažením ako v opačnom smere (hlavne s osemnástkami kotúčmi), ale podstatné je, že sa to po 1/2 - 1s rozbehne a roztočí, a pri ťahu pásky to už nekričí o pomoc. Akurát, presne aké remene som použil vám nepoviem, je to fakt "co dům dal" a nechcel som do toho investovať peniaze kvôli remeňom s nejakými funky rozmermi, navyše neobdlžníkového prierezu
Rýchlosť ťahu pásky, po týchto úpravách, zdá sa že je tiež "v norme", keď to porovnám s hrajúcou B 101čkou ktorú tu mám - prípadne ešte čerstvo premažem pásek, zo tri-štyrikrát tam každých 9,53cm položím zmagnetizovaný šrobovák, dám nahrať do kompu a kuknem v nejakom schopnom audio editori časové odskoky.
Každopádne, ešte ma čaká spraviť tie isostaty na prednom paneli a potom asi vyskúšam pomeniť elektrolyty na DPS zosíku, pretože na to, aký je v B90 velký reprák, dáva biednu basovú odozvu, obzvlášť keď to porovnám s interným chrchlátkom v B101ničke, ktorý má tak polovičný rozmer a huhlá krajšie. S korekciami basov to navyše začne pri plnej modulácii pásky skreslovať už cirka od polovice dráhy potíku hlasitosti... Výšky sú však v pohode - pri nastavovaní kolmosti hlavy som koncák obchádzal a používal aux výstup ("tuner").
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19603 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út květen 09 2017, 11:18 Předmět:
Ani v B90 ani v B101 nejsou reproduktory určené pro normální poslech, ale víceméně jako nouzový režim při snímání a připoslech při záznamu.
Podle nich na kvalitu skutečně nelze usuzovat, jakkoli se Tesle vyvedly. Jejich umístění v tom, co se ani reproskříni nepodobá, kvalitní poslech vylučuje.
OK, kluci a klučky, mašinu som v rámci možností úspešne rozbehal. Nie je to nijaký muzeijný exponát, ani Studer, ani Revox Hi-Fi, ale prostá nostalgická spomienka na B90-tku, ktorú som v 1998 roku Pána ako 5-ročný zničil..
Prikladám dva oscilogramy - skúšal som nahrávať zo zvukovky laptopu na pásek BASF LP35 cez tento stroj, jednak 5kHz sinus pri rýchlosti 4,76 cm/s a 12kHz sinus pri 9,53 cm/s. Vzhľadom na vek a stav tohto stroja je to obstojný výsledok.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.