Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Žárovka H7
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 18:22    Předmět: Citovat

Osram H7 COOL BLUE na netu od 104,-Kč, do 150,-Kč je jich hafo.
Narva je také velmi dobrá, na netu už od cca 70,-Kč
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 18:27    Předmět: Citovat

btw kdyz uz jsme u sviceni, co vic opotrebovava xenon? Myslim komplet svetlo vcetne ballastu.

Nonstop sviceni, nebo casty vypinani/zapinani?

Na mym minulym aute byly sice H1, ale verte, ze pokud kvuli vymene prave zarovky musi dolu naraznik (nebo ABS modulator, kterej byl hned za svetlem), koupite si ty "nejlepsi zarovky na svete" bez ohledu na cenu a jeste opatrite softstartem Very Happy Very Happy (daval jsem tam Bosch long-life daylight, fungovaly pres 2r)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 18:36    Předmět: Citovat

pro PO: Nevím, co víc opotřebovává xenon, ale do auta bych ho nechtěl. Podle mých zkušeností H4 s dobrou optikou (mám Dacia Logan, manželka Dacia Dokker, optiky špičkové - prosím nekamenovat Very Happy ) posvítí stejně jako ty vychvalované xenony, přitom náhradní žárovka stojí zlomek ceny xenonu (max. 10%), výměna je obvykle na rozdíl od xenonu velice jednoduchá, co chtít víc?
Pokrok je pokrok, ale za tu cenu???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34106
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:01    Předmět: Citovat

Mam OSRAMy H4 uz niekolko rokov - jazdim a svietim kazdy den.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:04    Předmět: Citovat

A vsadím se, že tam nemáš žádný Softstart Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6599
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:05    Předmět: Citovat

Nevím, nevím, vždy záleží na světlometu jako celku. Šmahem odsoudit xenony je blbost. Mám je a halogenky to prostě nedokážou. Výměna jak u žárovky, vyndám, zandám. A pokud někdo není schopen spáchat nějakou formu denního svícení, ať nepláče, že odcházejí žárovky.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:10    Předmět: Citovat

Xenony jsem neodsoudil, jen jsem poukázal na jejich nevýhody, a samozřejmě, že je to vždy o spolupráci žárovky/xenonu s perfektní optikou Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32126
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:18    Předmět: Citovat

Xenon je výbojka - vadí mu častý rozsvěcení stejně jako úsporkám, protože tam dochází k napěťovýmu rázu. A to schéma na softstart H7 je opravdu letitý, proto jsem taky napsal, že se má vyhodit obrazek_cenzura s odporem RDSON nějakejch 70mΩ a dát tam IRFZ44 nebo 46 s RDSON cca 16mΩ, aby ta ztráta ještě víc klesla.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 19:21    Předmět: Citovat

Používám běžné značkové žárovky, nic "spešl", jezdím taxikařinu - cca 50% jízd v noci, denní svícení extra nemám, takže tlumená světla, a žárovky měním tak jednu za 9 - 12 měsíců. To je praxe.
A toto na dvou autech, jak už jsem tu uvedl.
pro EKKAR: Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ. EKKARe, prosím, nic ve zlém Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 20:18    Předmět: Citovat

"Žárovky s UV filtrem jsou většinou nutné pro světlomety s plastovým sklem, aby nedošlo k zežloutnutí a snížení průhlednosti skla."
To na to přišli u Dacie brzy. Mám na Loganu "plastová" skla světlometů a za 6 let nepozoruji změnu. Asi kvalitní materiál. Very Happy Very Happy Very Happy
Jó Fábky, Vochcávky a spousta jiných na žloutnutí "plastových" skel světlometů zatraceně trpí, to je fakt. Ale pokud vím, výrobce jim žárovky s UV filtrem nepředepisuje....
Jen pro informaci: Všechny žárovky OSRAM kromě HALOLINE jsou UV filtrem vybaveny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 20:25    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
Jsem docela zběhlý v elektronice a už tedy vidím, jak si běžný uživatel vozidla měří odpory v řádu mΩ... Wink

Ja zase vidim, ze si v tej elektronike naozaj zbehly Wink Twisted Evil Rdson je dany technologiou vyroby daneho typu mosfetu, nikto nemusi nic merat - a odvtedy sa parametre zlepsili o riadny skok dopredu Wink Pricom Ekkar navrhol nahradu dedka trochu mladsim dedkom, dnes nie je problem za par drobnych zohnat mosfety s Rdson okolo 4 mOhmov Wink Okrem toho porovnavat xenony s halogenmi je tiez napad za vsetky drobne - xenony maju niekolkonasobne vyssiu svietivost pri takmer polovicnej spotrebe, v zivote by som uz halogeny v aute nechcel...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 20:38    Předmět: Citovat

S tím odporem máš pravdu, špatně jsem přečetl/pochopil EKKARův příspěvek.
To srovnání halogenů s xenony je co do svítivosti věc subjektivního názoru, který mám takový, jaký jsem napsal a mám ho podložený dlouholetými zkušenostmi.
Srovnání ostatních vlastností (ceny, obtížnosti výměny apod.) nechť si udělá každý sám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34106
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 20:46    Předmět: Citovat

satam napsal(a):
A vsadím se, že tam nemáš žádný Softstart Very Happy

Presne tak, su tam asi len kable, vypinac a rele.
Ale uz mam pocit, ze ten plast na svetlach po 18 rokoch zacina menit farbu.

BTW. Najhorsie su xenony v aute, co ide oproti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satam



Založen: Jan 21, 2010
Příspěvky: 565
Bydliště: Cheb

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 20:53    Předmět: Citovat

Po 18 letech? To už nejsou v čudu jen světla, ale celé auto! Takže nějaký UV filtr mě ani Tebe nemůže rozházet, že?
S dodatkem vřele souhlasím! Twisted Evil Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19606
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út prosinec 13 2016, 21:26    Předmět: Citovat

Jezdím ve třetím Swiftu a v žádném jsem ještě H4 neměnil, takže mi zbyly jak náhradní žárovky, tak žárovky ze světel těch ekologicky zlikvidovaných.
V práci ale měním žárovky H7 v koncernových autech (teď jich je 16, ale bylo jich dřív 21), zejména v těch krátkých, jako Crafter, Golf, Fabia a předtím to byly H4 v Transporteru. A je jich dost, ať už tam dávám Philips, Narvu, Hellu nebo Osram. Dokonce ani cena žárovky na to nemá podstatný vliv. Jen v Oktávkách se ty žárovky mění velmi zřídka.
Podle mě to úzce souvisí s odporem přívodů ke světlům, jednoznačně ti Japonci je udělali nejdelší, tak se obejdou bez softstartu či pevného předžhavení. A to jsem je původně měl za blbce, kteří neznámo proč spínají světla na kostru, plus je na nich trvale, a dráty vedou pořád někam a zase zpátky. Kdepak, Japonci tím zachránili mnoha žárovkám delší život.
Právě, že ani Thomsonovým můstkem MGW se ten odpor přívodů skutečně moc spolehlivě nezměří, i když umí od 1 mΩ, přechody dělají svoje. Ale typický odpor autokabelu 1,5 mm² je kolem 14 - 16 mΩ/metr (buď to není úplně čistá měď nebo spíše není dodržený deklarovaný průřez). Na známé délce tedy lze přes úbytek napětí změřit i proud, jen to chce paměťový osciloskop, protože ani multimetr se záznamem maximální hodnoty se nemusí zrovna trefit vzorkováním do toho maxima.
Před pár lety jsme o tom měli v elektrodílně napřed akademickou debatu a pak jsme si to šli ověřit. Nevím, jestli bych dnes našel, co jsme naměřili, ale co pamatuji, tak u Golfa vylítl proud při zapnutí potkávačky přes 60 A a za čtvrtsekundu klesl pod 5 A, zatímco ve Swiftu byl studený proud stejné žárovky tuším jen 45 - 47 A a pod 5 A klesal o něco pomaleji. Zhruba po 0,6 s už byl proud ustálený kole, 4,7 A v obou případech.
Ale co, jestli někdo chcete, přeměřte si to, návod máte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund