Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dotaz na průběhy z lambda sondy
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 10:57    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):

Jestli je navíc v soustavě nějaký pomalejší člen (třeba pomalá lambdasonda), celá soustava začne za určitých podmínek pulsovat, v podstatě regulace překmitává, než dostane zpět informaci, že už to stačilo...


Přesně po tomhle jdu.

Zadní sondu dneska po cestě z práce změřím diagnostikou a večer napíchnu na škopek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 11:15    Předmět: Citovat

Takze:

Odpojeny lambdy, pripojenej MAF = necuka
Pripojeny lambdy, odpojenej MAF = cuka

Z vlastni zkusenosti s dirou ve vlnovci, problem je vyraznejsi s otackama a zatezi. Tady je problem ve stredni rozsahu v podstate.

Mas moznost objednavat napr. u stahlgruber? U nich neni nejmensi problem dil objednat a pak vratit s poznamkou, ze napr. neni kompatibilni. Neresi to. Takze bych klidne zkusil objednat lambdy + MAF (i kdyz na MAF to nevypada), vyzkouset, potvrdit cim to je a pripadne vratit.

Neni to uplne idealni pristup, ale muze byt ve vysledku efektivnejsi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 12:18    Předmět: Citovat

George> to je vzorec ze stránek RossTechu - firmy co vyrábí diagnostiku VAG-COM resp. nové označení je VCDS.

Kupříkladu mě to sedí, motor mám 125HP při 5800rpm a při těch točkách jsem měl na grafu 98g/s. Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku). Nicméně kg/h už jsem u váhy viděl, tam si to ale jednoduše přepočítáš. 98g/s je 352,8kg/h (98x3600/1000).

Jinak HILL má dobrý nápad s pomalou lambdou. Lambda jako taková je spotřebák udávaný na 160tkm, pak by se měla vyměnit. Někdy ale nevydrží ani to (časté studené starty a pojížděčky neustále jenom po městě).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 12:21    Předmět: Citovat

no jo, ale stejne, ta korekce na zaklade informaci z lambdy prece neni tak vyrazna, aby to zacalo cukat s motorem jako pri misfiru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 12:37    Předmět: Citovat

Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
GeorgeB



Založen: Nov 21, 2005
Příspěvky: 1216
Bydliště: Pardubice

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 12:45    Předmět: Citovat

Nakadah napsal(a):
George> to je vzorec ze stránek RossTechu..
Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku).

Děkuji za info.
Veličina mg/H je skutečně udávaná hmotnost vzduchu na jeden zdvih (na jednu pracovní fázi jednoho válce). Takže přepočet na g/s nebp kg/h bere v úvahu počet taktů motoru (2T/4T), počet válců a aktuální otáčky motoru.
Pro zajímavost: množství nasávaného vzduchu se pohybuje od 250 do 1100mg/H, vstřikovaná dávka od cca 3mg/H do cca 60mg/H

K věci: funkce přední a zadní Lambdy viz např. https://www.youtube.com/watch?v=nJ0G01nlFRo&feature=youtu.be
Popis funcke jednotlivých typů Lambda sond: http://www.ngk-elearning.de/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 12:53    Předmět: Citovat

Na ty stránky se teď nedostanu, nicméně podle tohoto: http://www.troublecodes.net/pcodes/p0430/ je stálá vysoká úroveň na lambdě za katem OK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19584
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 13:17    Předmět: Citovat

To čteš blbě: OK je pomalé kolísání hodnoty napětí z druhé lambdy zhruba mezi 0,4 a 0,7 V, perioda tohoto průběhu je 15-20 s a, jak už jsem psal, průměrné napětí kolem 0,5 V.
Dlouhodobě vyšší napětí, než 0,7 V, ukazuje na trvalý nadbytek kyslíku ve výfukových plynech nebo na vadnou lambdasondu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 14:26    Předmět: Citovat

Ondra2 napsal(a):
Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.


Aha, ted se na to divam, je to tak ... Zase vim neco novyho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 16:30    Předmět: Citovat

Hille, já to tam prostě nevidím. Jediné co tam vidím je: downstream oxygen sensor (oxygen sensor after the converter- see below) reading which is constant above 600 millivolts.

Co by tam dělalo to periodu 15-20sekund? Trvale nad 700mV neukazuje na moc kyslíku, ale naopak na málo, což je za katem normální.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Nakadah



Založen: Oct 06, 2013
Příspěvky: 1320
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2016, 16:34    Předmět: Citovat

Krátkodobá korekce je aditivní tj. se % korekce přičítá k hodnotě délku vstřiku v mapě a nebo odečítá. Dlouhodobá korekce je multiplikativní tj. násobná tedy se touto % odchylkou hodnota v mapě násobí Smile jsou to dost velké rozdily v času mezi těmito dvěma typy korekcí.

Ty krátkodobé korekce to mají okamžitý vliv na délku vstřiku, ty dlouhodobé si jednotka motoru vytváří podle průměrných odchylek krátkodobých korekcí.

Jinak pro úzkopásmovou lambda sondu znamená 0V = hodně kyslíku (λ>1,2) a ~0,9V = málo kyslíku (λ<0,8 ). Střed, tedy λ=1 je 0,475V. To pásmo přechodu je hodně úzké (proto úzkopásmová sonda) a reálně ta regulace skáče pravidelně někde mezi λ=0,97-1,03. Pořád nahoru/dolů/nahoru/dolů - chudá bohatá Smile To širokopásmové sondy s napětím 0-5V to je jiná, tam si jednotka může měřit λ směsi přesně a pracovat i s hodně chudou směsí.

Lambda za katalyzátorem analyzuje jeho funkci a je jenom úzkopásmová. Zatímco ta co je před katalyzátorem se obvykle dává širokopásmová. A ta za katalyzátorem právě kontroluje jeho funkci. Pokud by průběh výstupu byl shodný s tím co leze z lambdy před ním, tak to jednotka vyhodnotí jako vadný katalyzátor. Úplně rovná čára to být může, ale měla by pulzovat.

No bude to ještě bádání s fantómovou závadou Smile zlaté karburátory...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2016, 7:16    Předmět: Citovat

Tak pánové včera jsem donutil jet diagnostiku trochu rychleji, dostanu z toho teď tak 8-10 vzorků za sekundu a vypadá to, že palivem to není. Vše vypadá naprosto normálně, hlavně jsem už schopný vidět na short fuel trimech přímou odezvu na lambdu a žádné špice tam nejsou. Stejně tak signály z MAF, TPS, MAP (pokud tam je a není to vypočítané) jsou během záškubu beze změny.

Soustředím se na zapalování, asi vyrobím nějakou kapacitní sondu na sekundár, ale nevím jak se mi to do té úzké trubičky vleze. Třeba to jsou nakonec opravdu misfiry, akorá te to tak dobře odhlučněné/odpružené, že to není poznat. Je to moje první auto s dvouhmoťákem, třeba tak krátký škubanec vyfiltruje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2016, 9:21    Předmět: Citovat

Tak to je dobra haluz.
Ja mel misfiry taky (smejdni svice), a okamzite jak to skublo jednou, dvakrat tak to rozsvitilo MIL a zapsalo chybu misfire on cylinder....

Taktez spatna korekce se zapsala jako chyba - u me to bylo:

System too lean (Bank1)
System too lean (Bank2)
System too rich (Bank1)
System too rich (Bank2)

U tebe, kdyz ten se ten problem projevi, zustanou nejaky chyby?

Jinak, muze byt toto relevantni? Podle vseho problem s tim ventilem muze mit vic priznaku vcetne trhane akcelerace...

http://www.revbase.com/BBBMotor/TSb/DownloadPdf?id=148791
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: pá srpen 05 2016, 10:31    Předmět: Citovat

Já to mám úplně bez chyb.

Ten OCV vypadá dobře, aspoň je to jednoduché na kontrolu. Odpoledne to vyndám a vyzkouším. Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ondra2



Založen: Mar 19, 2014
Příspěvky: 538

PříspěvekZaslal: út srpen 09 2016, 5:51    Předmět: Citovat

Omlouvám se za pozdní odpověď, ten ventil je OK, vrtí se jak má, nic vydřeného, ani cizí součásti. Momentálně mě postihují jiné jobovky, takže řešení tohoto problému se odsouvá na neurčito, možná nekonečno. Díky za vaše přízpěvky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund