Jestli je navíc v soustavě nějaký pomalejší člen (třeba pomalá lambdasonda), celá soustava začne za určitých podmínek pulsovat, v podstatě regulace překmitává, než dostane zpět informaci, že už to stačilo...
Přesně po tomhle jdu.
Zadní sondu dneska po cestě z práce změřím diagnostikou a večer napíchnu na škopek.
Z vlastni zkusenosti s dirou ve vlnovci, problem je vyraznejsi s otackama a zatezi. Tady je problem ve stredni rozsahu v podstate.
Mas moznost objednavat napr. u stahlgruber? U nich neni nejmensi problem dil objednat a pak vratit s poznamkou, ze napr. neni kompatibilni. Neresi to. Takze bych klidne zkusil objednat lambdy + MAF (i kdyz na MAF to nevypada), vyzkouset, potvrdit cim to je a pripadne vratit.
Neni to uplne idealni pristup, ale muze byt ve vysledku efektivnejsi
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt srpen 04 2016, 12:18 Předmět:
George> to je vzorec ze stránek RossTechu - firmy co vyrábí diagnostiku VAG-COM resp. nové označení je VCDS.
Kupříkladu mě to sedí, motor mám 125HP při 5800rpm a při těch točkách jsem měl na grafu 98g/s. Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku). Nicméně kg/h už jsem u váhy viděl, tam si to ale jednoduše přepočítáš. 98g/s je 352,8kg/h (98x3600/1000).
Jinak HILL má dobrý nápad s pomalou lambdou. Lambda jako taková je spotřebák udávaný na 160tkm, pak by se měla vyměnit. Někdy ale nevydrží ani to (časté studené starty a pojížděčky neustále jenom po městě).
Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1216 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt srpen 04 2016, 12:45 Předmět:
Nakadah napsal(a):
George> to je vzorec ze stránek RossTechu..
Jinak mg/h mi na váhu moc nesedí, to spíš na vstřiky u dýzlu (nějaké rozdílové korekce na vstřiky odvozené od hodnoty na hlavním vstřiku).
Děkuji za info.
Veličina mg/H je skutečně udávaná hmotnost vzduchu na jeden zdvih (na jednu pracovní fázi jednoho válce). Takže přepočet na g/s nebp kg/h bere v úvahu počet taktů motoru (2T/4T), počet válců a aktuální otáčky motoru.
Pro zajímavost: množství nasávaného vzduchu se pohybuje od 250 do 1100mg/H, vstřikovaná dávka od cca 3mg/H do cca 60mg/H
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19584 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt srpen 04 2016, 13:17 Předmět:
To čteš blbě: OK je pomalé kolísání hodnoty napětí z druhé lambdy zhruba mezi 0,4 a 0,7 V, perioda tohoto průběhu je 15-20 s a, jak už jsem psal, průměrné napětí kolem 0,5 V.
Dlouhodobě vyšší napětí, než 0,7 V, ukazuje na trvalý nadbytek kyslíku ve výfukových plynech nebo na vadnou lambdasondu.
Právě že může být, meze korekcí to má +-15-20% u krátkodobé korekce, u dlouhodobé možná ještě více.
Hranice zapálitelnosti je 1,3-1,5 lambda pro chudou a 0,5 pro bohatou.
Aha, ted se na to divam, je to tak ... Zase vim neco novyho
Hille, já to tam prostě nevidím. Jediné co tam vidím je: downstream oxygen sensor (oxygen sensor after the converter- see below) reading which is constant above 600 millivolts.
Co by tam dělalo to periodu 15-20sekund? Trvale nad 700mV neukazuje na moc kyslíku, ale naopak na málo, což je za katem normální.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt srpen 04 2016, 16:34 Předmět:
Krátkodobá korekce je aditivní tj. se % korekce přičítá k hodnotě délku vstřiku v mapě a nebo odečítá. Dlouhodobá korekce je multiplikativní tj. násobná tedy se touto % odchylkou hodnota v mapě násobí jsou to dost velké rozdily v času mezi těmito dvěma typy korekcí.
Ty krátkodobé korekce to mají okamžitý vliv na délku vstřiku, ty dlouhodobé si jednotka motoru vytváří podle průměrných odchylek krátkodobých korekcí.
Jinak pro úzkopásmovou lambda sondu znamená 0V = hodně kyslíku (λ>1,2) a ~0,9V = málo kyslíku (λ<0,8 ). Střed, tedy λ=1 je 0,475V. To pásmo přechodu je hodně úzké (proto úzkopásmová sonda) a reálně ta regulace skáče pravidelně někde mezi λ=0,97-1,03. Pořád nahoru/dolů/nahoru/dolů - chudá bohatá To širokopásmové sondy s napětím 0-5V to je jiná, tam si jednotka může měřit λ směsi přesně a pracovat i s hodně chudou směsí.
Lambda za katalyzátorem analyzuje jeho funkci a je jenom úzkopásmová. Zatímco ta co je před katalyzátorem se obvykle dává širokopásmová. A ta za katalyzátorem právě kontroluje jeho funkci. Pokud by průběh výstupu byl shodný s tím co leze z lambdy před ním, tak to jednotka vyhodnotí jako vadný katalyzátor. Úplně rovná čára to být může, ale měla by pulzovat.
No bude to ještě bádání s fantómovou závadou zlaté karburátory...
Tak pánové včera jsem donutil jet diagnostiku trochu rychleji, dostanu z toho teď tak 8-10 vzorků za sekundu a vypadá to, že palivem to není. Vše vypadá naprosto normálně, hlavně jsem už schopný vidět na short fuel trimech přímou odezvu na lambdu a žádné špice tam nejsou. Stejně tak signály z MAF, TPS, MAP (pokud tam je a není to vypočítané) jsou během záškubu beze změny.
Soustředím se na zapalování, asi vyrobím nějakou kapacitní sondu na sekundár, ale nevím jak se mi to do té úzké trubičky vleze. Třeba to jsou nakonec opravdu misfiry, akorá te to tak dobře odhlučněné/odpružené, že to není poznat. Je to moje první auto s dvouhmoťákem, třeba tak krátký škubanec vyfiltruje.
Tak to je dobra haluz.
Ja mel misfiry taky (smejdni svice), a okamzite jak to skublo jednou, dvakrat tak to rozsvitilo MIL a zapsalo chybu misfire on cylinder....
Taktez spatna korekce se zapsala jako chyba - u me to bylo:
System too lean (Bank1)
System too lean (Bank2)
System too rich (Bank1)
System too rich (Bank2)
U tebe, kdyz ten se ten problem projevi, zustanou nejaky chyby?
Jinak, muze byt toto relevantni? Podle vseho problem s tim ventilem muze mit vic priznaku vcetne trhane akcelerace...
Omlouvám se za pozdní odpověď, ten ventil je OK, vrtí se jak má, nic vydřeného, ani cizí součásti. Momentálně mě postihují jiné jobovky, takže řešení tohoto problému se odsouvá na neurčito, možná nekonečno. Díky za vaše přízpěvky
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.