Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19581 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt květen 05 2016, 17:18 Předmět:
Nakadah napsal(a):
A to víte, že když v Rakousku vjedete do emisní zóny s vozidlem kategorie N1,2 nebo 3 a nebudete mít vylepenou ekologickou plaketu, že riskujete pokutu přes 2000EUR? Tož tam v Rakousích pozor, ať vás ty přepážky na odpočet DPH nevyjdou draho.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15560 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt květen 05 2016, 17:51 Předmět:
Celeron napsal(a):
Od tý doby jsem na žádným přezkoušení nebyl a tak mě změna významu celkem překvapila.
Mě taky kdysi překvapilo to, že se dá z auta pod 3,5t udělat náklaďák. Myslím si, že kdo si to udělal, tak si teď může nadávat jen na sebe. Ona to zase taková výhoda nebyla na odpočtu DPH. Jsou problémy? Tak stačí s toho zase udělat M1 a je po problémech, ne?
Takže nejsi sám, i mě překvapilo to, že osobní auto má možnost změnit význam jen přepisem v techničáku na náklaďák i když nemá zdaleka 3,5t.
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4497 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: čt květen 05 2016, 17:59 Předmět:
Mám pocit, že zpět už to nejde. Někde psali, že při úpravě na náklaďák jsou zavařené nebo jinak nevratně upravené držáky na pasy. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 05 2016, 19:53 Předmět:
p32 napsal(a):
...
Mě taky kdysi překvapilo to, že se dá z auta pod 3,5t udělat náklaďák. Myslím si, že kdo si to udělal, tak si teď může nadávat jen na sebe. Ona to zase taková výhoda nebyla na odpočtu DPH. Jsou problémy? Tak stačí s toho zase udělat M1 a je po problémech, ne?...
hafca napsal(a):
Mám pocit, že zpět už to nejde. Někde psali, že při úpravě na náklaďák jsou zavařené nebo jinak nevratně upravené držáky na pasy.
Změna z M1 (osobní do 9 míst včetně řidiče) na nákladní N1 (do 1,5tuny) se dělala kvůli odpočtu DPH - auto se koupilo na živnosťák a DPH se odečetla jako u investice do podnikání. Běžný osobní auto se tak kupovalo o 21% lacinějc (v době kdy tohle vstoupilo do platnosti). Auto muselo mít sedadla od zavazadlovýho prostoru oddělený pevně instalovanou mřížkou. Pozdější novela tu mřížku změnila na pohyblivou a následující ji dokonce dovolila úplně vyjmout a nevozit. Změna na kategorii N s sebou zároveň vedla u aut přímo objednávanejch jako N u prodejců k úpravám - dávaly se silnější brzdy, měnila se povolená váha na nápravy a povolená váha brzděnýho i nebrzděnýho přívěsu - podle předpisů výrobce auta. U některejch typů vedla změna z M na N i ke snížení počtu míst k sezení - speciálně se to týkalo fábule první i druhý generace, kde nosnost zadní nápravy nedovoluje zároveň mít 5 míst k sezení a předpokládanou nosnost v "nákladním" prostoru, takže u fábulí se demontovaly pásy u zadního prostředního místa, to se tím změnilo na neobsaditelný - a aby si tam někdo ty pásy nenamontoval potajmu zpátky, tak se musely zavařit jejich úchyty. U oktávek a roomsterů (mají stejnou zadní klikovou nápravu s vyšší nosností než fábule) zůstává obsaditelnost 5 míst, ostatní značky se řídily předpisem výrobce auta. A právě proto, že ty úpravy jsou u většiny aut nevratný nebo vratný jen s daleko většíma nárokama na práci a přesnost, tak se prostě zakázalo zpětný převedení už jednou převedenýho auta - z M1 na N1 je možno, zpátky už nikoliv. Většina takhle upravenejch aut ale dál vypadala a vypadá jako M1 a rozdíl je po vyndání mřížky jen v dokladech. Přestavět ale "zpátky na osobní" jde jedině vozidlo, který už přímo z výroby vyjelo jako nákladní. Druhá (zpětná) přestavba už není legislativně možná ...
A k těm předpisům - naprosto běžně se ve světě předpokládá, že N do 3,5 tuny mají stejný vlastnosti jako osobák a pokud se někam instaluje značka u nás označovaná jako B4, automaticky se doplňuje dodatkovou tabulkou nebo nápisem přímo na ploše značky. Pokud má platit i pro "nákladoosobáky", musí na dodatku bejt údaj "1,5t" - menší "enka" než s nejvyšší povolenou váhou prostě kategorizace nezná, i rikši s maximální váhou menší patří prostě "do 1,5 tuny" - jinak je nejobvyklejší údaj 3,5t. V opačným případě mají v zákonech klauzuli, že tato značka platí až od nejvyšší povolený váhy vozidla 3,5 tuny. To jenom naši ču.ráci pos.ranci z prdlamentu zase odsouhlasili zparchantělej zmetek, pod kterej by se měli podepisovat za úsvitu před odchodem na pískem vysypanej roh nádvoří... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17920 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt květen 05 2016, 20:49 Předmět:
Já nemám Ekkare na ty C4 nic změněnýho, vymontovanýho ani zavařenýho a prodejce ji sám dobastlil přepážku a zalepil zadní trojůhelníky skla asi tak 20x30 cm, z fabriky tedy vyjela jako M-ko. Tohle taky nejde vrátit?
Ale spíš mám obavu i když to auto je už účetně odepsaný, jestli by se při vrácení na M-ko nemusela finančáku doplatit DPH. Samozřejně že ne z současný odhadní ceny ale jak jinak, z původní kupní. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 05 2016, 21:18 Předmět:
Já kupoval zabavenej lízák - lízingovka si ho zabavila po osmi měsících od poskytnutí lízáku kvůli nesplácení prvním majitelem (spíš nájemcem a provozovatelem), pak řešil soud kdo komu vlastně kolik dluží - a ve finále se auto prodalo mně a protože nevlastním ŽL, tak jsem DPH doplácel ...
Jirko, u citróna netuším, u škodifky je to tak jak píšu - jedna přestavba jde, druhá zpětná už ne - i proto, že právě roomstery sjížděly každopádně z linky jako M1 (a bylo jedno jestli v Kvasinách nebo ve Vrchlabí) a na N1 je upravoval Metalex Mělník. Pokud by byly už homologovaný z linky jako N1, pak by samozřejmě přestavba na M1 byla možná = byla by první... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: čt květen 05 2016, 22:39 Předmět:
Nebude ten problém ve slově homologovaný v.s. přestavěný ? _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 05 2016, 22:49 Předmět:
Ta přestavba musí bejt taky homologovaná ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2130 Bydliště: Oslavany
Zaslal: pá květen 06 2016, 7:19 Předmět:
Mě v ČR chybí nějaký zaměstnavatel co by zaměstnával poslance, senátory, ministry a kontroloval jejich činnost. Všichni by museli mít v pracovní smlouvě neomezenou hmotnou zodpovědnost za své činy. Takový institut zaměstnavatele by musel být nezávislý právě na státní moci, a mohl by kteréhokoli svého zaměstnance postihovat stejně jako náš zaměstnavatel kohokoli z nám obyčejných smrtelníků. Pokud by některý udělal chybu a dokonce svého volebního období poté musel pracovat za minimální mzdu tak by ostatní pořádně rozmysleli jestli bude zákon dotažený do funkčnosti či nikoli.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá květen 06 2016, 9:30 Předmět:
OSVČ. Ale to není zaměstnání, to je rozhodnutí. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32054 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 06 2016, 18:19 Předmět:
xsc napsal(a):
Ve kterém zaměstnání máte neomezenou hmotnou zodpovědnost?
Třeba v bankovnictví nebo v pojišťovnictví.... Zavedení do politiky by asi hooodně narušilo cash-flow některým lidem... už aby to bylo!!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.