Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne leden 17 2016, 10:58 Předmět:
To ale nebude fungovat bez napětí. Koncák u zásuvky, který vyhodnotí zapojení přívodky a blokuje start. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1168 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: ne leden 17 2016, 15:27 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
To ale nebude fungovat bez napětí.
To bylo na mne? Ale moje řešení bude fungovat bez napětí. Pokud je napětí z venku, tak je relé přitažené a blokuje start motoru. Po odpojení napětí z venku relé odpadne, sepne svoje do teďka rozepnuté doteky a tím dovolí startování.
Je potřeba použít rozpínací doteky, dneska se označují jako NC. _________________ Jsem na cestě k šípku.
NENIU: On chce ale taky hlídat zastrčený kabel do auta, takhle by ho, pokud bude přívod bez napětí, ale stále zastrčený, po odjetí vozidla vyškubl
Já bych přimotal k zásuvce na kabelu magnet a k vidlici, co kouká z auta, dal jazýčkový kontakt a k němu třeba jenom dvoulinku či jiný kablík. Přes ten už z palubního napětí je možné blokovat přes relé nebo jiné zařízení nastartování, nebo jenom nechat něco svítit/blikat apod.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6568 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne leden 17 2016, 17:19 Předmět:
Ten mikrospínač nebo mag. kontakt je nejjednodušší řešení. Nikde se napotlouká NN, je to oddělené a hodně spolehlivé. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Ten mikrospínač nebo mag. kontakt je nejjednodušší řešení. Nikde se napotlouká NN, je to oddělené a hodně spolehlivé.
Ideální by byl nějaký více (třeba pěti) kolíkový speciální konektor. Tři pro připojení 230V a dva pro monitorování propojení. V zásuvce na kabelu by se udělala propojka mezi tím 4. a 5. nožem a hned by bylo vidět, že je to rozpojené.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1168 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: ne leden 17 2016, 20:18 Předmět:
Aha, konečně rozumím problému. No řešení je více a dvě nejlepší, podle mého názoru, tu již zazněla. Myslím si, že jak to s magnetem, tak to s vícepólovou zásuvkou jsou dobré. To druhé je lepší v tom, že je jednodušší.
Nejjednodušší je dát konektor dovnitř auta a kabel přivést přes okénko tak, aby se o něj majitel přerazil. Cokoli jiného může selhat Nicméně uznávám, že toto řešení je vhodné jen do garáže, na ulici je to poněkud nebezpečné. Ačkoli jak se to vezme, auto s kabelem poutá pozornost tak jako tak a když zloděj chce, tak se do auta stejně dostane. _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1651 Bydliště: Blansko
Zaslal: po leden 18 2016, 9:49 Předmět:
Jestli je ta zásuvka 3 kolík L,N,PE, dalo by se hlídat propojení N-PE. Hodiny odpojí jen fázi, N a PE by měly zůstat propojeny ( sice třeba přes fíčko, ale odpor bude malý) Při plném zatížení tam bude nějaké malé AC napětí, ale to by nevadilo. Pustil bych do N z palubního DC 12V cca 1mA, snímal napětí oproti PE ( + filtr AC). Bez napětí = zásuvka propojena.
Já bych přimotal k zásuvce na kabelu magnet a k vidlici, co kouká z auta, dal jazýčkový kontakt .....
Díky. To mne nenapadlo a vypadá to slibně. Pětikolík by byl jednodušší ale tím že chci originální vodovzdornou kabeláž je toto asi nejlepší řešení pro odolnost proti blbosti řidiče. Na víčko konektoru dám magnet a když se víčko otevře sepne magnetický kontakt. Snad to tam nějak namačkám aby se magnet dostal dost blízko ke kontaktu. Doufám, že magnetický kontakt vydrží vibrace v autě.
Jestli je ta zásuvka 3 kolík L,N,PE, dalo by se hlídat propojení N-PE. Hodiny odpojí jen fázi, N a PE by měly zůstat propojeny ( sice třeba přes fíčko, ale odpor bude malý) Při plném zatížení tam bude nějaké malé AC napětí, ale to by nevadilo. Pustil bych do N z palubního DC 12V cca 1mA, snímal napětí oproti PE ( + filtr AC). Bez napětí = zásuvka propojena.
No jestli to chápu dobře to jsi asi myslel jako kontrolu jestli je zastrčený kabel, ale to by mohlo fungovat i jako detekce jestli je připojené auto nebo zlodějova flexa, kterou se mě prořezává do baráku Mohlo by to fungovat obojí zároveň? V autě detekovat, jestli se vrací 12V na PE a zároveň v domě tím držet nějaký aktivní prvek co bude přes relé odpojovat AC? Zároveň by mě to nemělo vyžrat baterku v autě. Předpokládám, že tím poruším všechny bezpečnostní předpisy co existují, takže by to chtělo co nejvíc oddělit od rozvodů v autě. Neporuším tím nějak funkčnost ochrany v domě?
Vzhledem k tomu že vím jen to, že elektřina teče z kopce by mě pomohla rada čím konkrétně nejlíp v autě a taky před "relátkem" v domě odfiltrovat střídavou složku a jak nejlíp oddělit 12V z palubní sítě auta co tam budu pouštět. No a ještě nevím co bude ten aktivní prvek doma a v autě snímající napětí a jaký relé tam dát. To už je asi na flašku pro někoho kdo mě to navrhne...
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1651 Bydliště: Blansko
Zaslal: út leden 19 2016, 10:18 Předmět:
To snímání DC 12V by sloužilo čistě jako indikace v autě, že je kabel připojen ( přes relé by se i dalo blokovat zapalování) 1mA baterku v autě nevybije, ale něco vezme ještě indikace. Zapojení velmi jednoduché. Bezpečnost - propojíš jen N přes odpor 12k s 12V palubního napětí, PE jde (předpokládám) na kostru vozu, fáze L tam nehraje roli, takže nevidím žádné bezpečnostní riziko.
Problematiku krádeže proudu bych asi neřešil. Pravděpodobnost, že někdo bude čekat až hodiny sepnou a pak se připojil je asi velmi malá.
Teoreticky by ten ss proud z auta do N šel indikovat a vyhodnotit v baráku, ale bylo by to už dost složité a patrně v rozporu s bezpečností.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st leden 20 2016, 0:20 Předmět:
Neniu napsal(a):
Nejjednodušší je dát konektor dovnitř auta a kabel přivést přes okénko tak, aby se o něj majitel přerazil.
Predpokladám, že okolo dverí, prípadne kufrových dverí, máš dosť hrubé tesnenie, ktoré by nemalo mať problém poddať sa káblu. Ak nie, tak nič. Kábel by som proste zavrzol pod dvere a hotovo. Viedol by som ho spodkom, aby dnu nezatieklo v prípade dažďa. Takto som v zime temperoval akumulátor. V prípade kufra by som kábel potiahol až k volantu, alebo ho nadpojil pre prípad riešeného odjazdu. Potom by si za sebou ťahal chvostík a inak sa nič nedeje. Použi trafo! S pútaním pozornosti to platí tiež.
BTW, nemáš výbavu pre pripojenie prívesu? Ten konektor by šlo využiť pre vstup do vozidla. Len potom by si musel použiť výbavu na 12V, nie na 230V. Kŕmiť by to šlo toroidom v baráku.
Mimo tému, ale trochu to súvisí. Neviete náhodou o teplovzdušnom ventilátore pre ohriatie predného skla, ktorý by šlo položiť na prístrojovku? Štve ma tá námraza (zahmlievanie), keď sa chcem konečne pohnúť a nič nevidím. Motoru to trvá... Ď
Chápu že to je asi základ, ale nemám s tím zkušenost. Mělo by jít o oddělovací trafo 230/230 odpovídající spotřebě ventilátoru umístěné kde? Doma před hodinama kterýma do auta pouštím AC? Potom se bude muset přidat i samostatný proudový jistič?
Jinak zásuvku na přívěs nemám a co se týká toho ventilátoru tak jeden mám a je to slabota.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st leden 20 2016, 10:03 Předmět:
Tráfko je len bezpečnostný medzičlen. Kým je kábel v priadku a do koncovky mu nenaprší, nie je potrebné. Ale chyť si fázu a šlapni do mokra. Za trafákom nemáš fázu, len dva rovnocenné vodiče. Nijakú mágiu za tým nehľadaj. Pravda, ak tie dva vodiče chytíš oba, tak to máš za jedno... - odporúčam posichrovať napr. tým samodržným relé. Zapojíš, vo vnútri zatlačíš tlačítko, indikačná tlejivka sa rozsvieti a kúriš. V prípade prerušenia kábla relé odpadne a je po psine.
Síce, ak chceš kŕmiť 2kW ohrievač, tak to s tým trafom neviem. Možno sú nejaké pulzné prevedenia. To už musí poradiť niekto zdatnejší.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7105 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st leden 20 2016, 22:49 Předmět:
Naopak máš tam dvě fáze.
2kW oddělovák samozřejmě existuje (limit je 16A). _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt leden 21 2016, 0:55 Předmět:
Habesan napsal(a):
Naopak máš tam dvě fáze.
Proti zemi? O to predsa ide.
Neviem, v akých podmienkach pán odstavuje auto, ale asi by som si lajzol fíčko a možno by som zháňal kábel s "tienením" a dal si záležať na jeho kvalitnom nulovaní.
Celkom nechápem význam toho celého. Iste existuje ohrievač na sklo pre 12V, kým nerozkúri motor. A máme i patričnú chémiu. A do auta idem vo vetrovke. Napokon, čo ak sa cestou porúcha?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.