Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Utesneni (uzavreni) brzdove hadice
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 12:11    Předmět: Citovat

Taky me to prekvapilo, je to spis moje dedukce, ze tam neco takovyho je. I kdyz je nadrzka na kapalinu totalne prazdna, a pedal v podstate neklade pri seslapnuti zadny odpor, na konci drahy trochu odpor klade (podobny pocit jako kickdown na plyn. pedalu), a auto brzdi sice dost slabe, ale staci to na to, aby ho udrzelo napr. na cervene pri zarazenem D. Zaroven na mokrem asfaltu dost tahlo nalevo... Nenapada me jak jinak by to brzdilo, kdyz je hydraulika na suchu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 12:37    Předmět: Citovat

Preto majú všetky bežné vozidlá už skoro tridsať rokov tzv. dvojokruhové brzdy, ktoré umožňujú zabrzdiť aj vtedy, ak z jedného okruhu vytečie kvapalina a nádržka je prázdna. V hlavnom brzdovom valci totiž nie je len jeden piest, ale sú dva, na každý okruh jeden. Výstupy na brzdy má tiež dva, jeden asi v polovici dĺžky valca (zboku), druhý na konci vpredu. Taktiež nádržka na brzdovku zvykne mať dva výstupy do valca, a dosť často má v strede aj priehradku, ktorá zabezpečí, že po vytečení jedného okruhu nezostane aj druhý na suchu.
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32091
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 14:45    Předmět: Citovat

helios napsal(a):
Preto majú všetky bežné vozidlá už skoro tridsať rokov tzv. dvojokruhové brzdy, ...
Přidej. Těch tvejch 30 mají auta standartně dvojokruhovky s DIAGONÁLNÍM USPOŘÁDÁNÍM = jeden okruh brzdí jedno přední a k němu úhlopříčně umístěný zadní kolo - druhej okruh brzdí ty zbylý na druhý úhlopříčce auta. "Obyčejný dvojokruhový brzdy" (jeden okruh předek, druhej zadek) se na západě montovaly už pár roků po Druhý světový válce a v ČSSR se na ně přešlo se začátkem výroby škodovek "tisícovek" v Mladý Bolce - 1964 ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2496
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 20:12    Předmět: Citovat

helios napsal(a):
Taktiež nádržka na brzdovku zvykne mať dva výstupy do valca, a dosť často má v strede aj priehradku, ktorá zabezpečí, že po vytečení jedného okruhu nezostane aj druhý na suchu.

přepážka v nádržce byla třeba u Š120 atd. a oddělovala kapalinu pro brzdy od kapaliny pro ovládání spojky, takže tam pokud praskne trubička např. na spojce bude brzda fungovat beze změny dál. Ale u nádržky pro dvouokruhové brzdy přepážka většinou není (alespoň já ji na Opel Astra nemám) a před pár roky mi prorezla brzdová trubka a moc jsem tu funkci dvouokruhu nepochopil, protože po pár sešlápnutích přestal brzdit i ten zdravý okruh - nádržka prázdná (takže jsem dojel opatrně na ručku)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6589
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 21:04    Předmět: Citovat

Stejně jsou ty dva okruhy na ho.... Skoro to nebrzdí.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4068
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: pá říjen 16 2015, 22:56    Předmět: Citovat

EKKAR: Tisícovky měly ještě jednookruhové brzdy, a to bubnové a samozřejmě bez posilovače, ale kupodivu to nebrzdí až tak mizerně. Výrobce instruoval v případě selhání brzd použít ručku, asi počítal s tím, že nikdo nebude závodit. Dvouokruhové přišly až na Š100, ta už měla i kotouče vpředu. Na 1000MB se to ale hodně předělávalo na dvouokruhové, částečně i kvůli dostupnosti náhradních dílů.

Kamarádovi na Formanu uhnil štít zadní brzdy a při prudkém zabrzdění se utrhl a celý protočil, čímž urval jak brzdovou hadici, tak bowden od ruční brzdy. Jeden okruh zůstal funkční, ale brzdilo to bídně. Nicméně domů dojel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund