To bude tím, že modeláři nabíjejí nabíječkami z autobaterií již nějakou dobu, jenže technologie pokročila takže nabíjejí většími proudy větší kapacity, a víckrát. Pak se diví, že olovo v autě to nezvládá. Ony ty modelářské nabíječky mají 200W a více. Pak po dopoledni na letišti... _________________ Internet - metla lidstva
Nejhorší na samotnej start je právě řadovej 4-válec - ta V8 se naopak paradoxně startuje daleko lehčejc. Důvodem je, že má V8 mnohem vyrovnanější průběh odporu proti protáčení, danej tím, že zatímco jeden válec jde do komprese, v dalším válci v protější řadě v ten samej moment už probíhá expanzní část zdvihu = nemá výrazný "hupy" v odporu klikovky proti otáčení startérem. Samotná velikost motoru na tom nese jen malej vliv. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nejhorší na samotnej start je právě řadovej 4-válec
Souhlas. proto volvo dělalo dlouho 5hrnky - kdy to byl rozumný kompromis mezi 6hrnkem a 4hrnkem. Jinak 4 hrnky jsou ještě vcelku sranda. Když startuju motorku dvouhrnek 1700ccm tak tam má startér tak tři protočení a pak je diskvalifikován _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po březen 09 2015, 19:22 Předmět:
Už jsem to tady jednou psal: "Já mám odzkoušený, že naftovej dvoulitr chytne na samotnou motorkovou 12V/16Ah." Zapoměl jsem napsat HDI, ten toho asi moc nenažhaví.
To Ekkar: HDIčka mám už asi 15 let a stále nemám jasno, jak to je u něj s žhavením. Žhaví krátce pokaždý, nebo jen od nějaký teploty? Akorát vím, že když stála měsíc stará Xsara dva dny na mrazu -24, byl to porod nastartovat, Motor se hádal a jedinná možnost byla drbat ho přes startér dál. U C4 by to už nešlo, tam první blafnutí válců vypíná startér, aspoň tak se mi to jeví.
Jirka
Založen: Mar 18, 2014 Příspěvky: 291 Bydliště: Martin
Zaslal: po březen 09 2015, 20:10 Předmět:
Neviem či akumulátor s kapacitou 16ah má dostatočný štartovací prúd na to aby naštartoval diesla,iba v prípade že sa pripojí na stávajúci akumulátor ktorý je len vybitý.
Pri aku nejde o kapacitu, ale vnutornu konstrukciu, pripadne typ aku, spominane litiove maju parametre na mile vzdialene olovenym aku, takze tie prudy su realne...ale aj starsi dajme tomu 100Ah oloveny aku moze mat realnu kapacitu iba 16Ah, a predsa nastartuje bez problemov, stale je schopny dodat velky prud, ale iba pocas velmi kratkeho casu...
HDI ci akykolvek iny priamy vstrek zhavi az od nizkej vonkajsej teploty, blizko nulovej, inak nie, a kontrolka sice zhasne, ale RJ pokracuje v dozhavovani kludne aj niekolko desiatok sekund, v zavislosti od teploty vonku...
Založen: Mar 18, 2014 Příspěvky: 291 Bydliště: Martin
Zaslal: po březen 09 2015, 22:09 Předmět:
čo ja viem ked som dal do tatry dva 74 ah akumulátory ktoré mali udaný štartovací prúd 700a štarter v tatre má 5,5kw to znamená že mali ešte rezervu tak aj tak sa im po pár štartovaniach skrútili dosky.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17909 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po březen 09 2015, 23:15 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
HDI ci akykolvek iny priamy vstrek zhavi az od nizkej vonkajsej teploty, blizko nulovej, inak nie, a kontrolka sice zhasne, ale RJ pokracuje v dozhavovani kludne aj niekolko desiatok sekund, v zavislosti od teploty vonku...
V žádným HDI, co jsem měl (3 různý) nebyla kontrolka žhavení, takže nevím, kdy žhaví, proto jsem se ptal. Kontrolka u mě byla naposled u atmosférickýho 1.9 v P405 a to už je 20 let.
to Dominic: Kdo nevěří, ať tam běží. Prostě to chytlo na první škrtnutí. Ale bylo to v létě, auto na slunci, takže malý odpory.
Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.