Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zase zázrak! tentokrát Makro
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 18:31    Předmět: Citovat

To bude tím, že modeláři nabíjejí nabíječkami z autobaterií již nějakou dobu, jenže technologie pokročila takže nabíjejí většími proudy větší kapacity, a víckrát. Pak se diví, že olovo v autě to nezvládá. Ony ty modelářské nabíječky mají 200W a více. Pak po dopoledni na letišti...
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32047
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 19:09    Předmět: Citovat

roverider napsal(a):
https://www.youtube.com/watch?v=I_pzljtJapE
nastartovalo to pětilitr...
Nejhorší na samotnej start je právě řadovej 4-válec - ta V8 se naopak paradoxně startuje daleko lehčejc. Důvodem je, že má V8 mnohem vyrovnanější průběh odporu proti protáčení, danej tím, že zatímco jeden válec jde do komprese, v dalším válci v protější řadě v ten samej moment už probíhá expanzní část zdvihu = nemá výrazný "hupy" v odporu klikovky proti otáčení startérem. Samotná velikost motoru na tom nese jen malej vliv.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17909
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 20:13    Předmět: Citovat

TAKJAN napsal(a):
hezký Celerone, nepsal o tom na netu? Podobnou historku jsem četl před pár lety

Stalo se to před cca 5 lety a je možný, že jsem to už jednou zde, nebo na RC manii dal k dobrýmu. Wink
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 20:39    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):

Nejhorší na samotnej start je právě řadovej 4-válec
Souhlas. proto volvo dělalo dlouho 5hrnky - kdy to byl rozumný kompromis mezi 6hrnkem a 4hrnkem. Jinak 4 hrnky jsou ještě vcelku sranda. Když startuju motorku dvouhrnek 1700ccm tak tam má startér tak tři protočení a pak je diskvalifikován Very Happy
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 20:42    Předmět: Citovat

Audi mělo taky pětiválec, tvar klikového hřídele byl ovšem výrobně přímo vynikající záležitost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2015, 21:00    Předmět: Citovat

Nebyl to ten motor VR5? To bylo vcelku zajímavé řešení.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dominic



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 291
Bydliště: Martin

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 18:49    Předmět: Citovat

že by to naštartovalo diesla to asi nie že?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17909
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 19:22    Předmět: Citovat

Už jsem to tady jednou psal: "Já mám odzkoušený, že naftovej dvoulitr chytne na samotnou motorkovou 12V/16Ah." Zapoměl jsem napsat HDI, ten toho asi moc nenažhaví.
To Ekkar: HDIčka mám už asi 15 let a stále nemám jasno, jak to je u něj s žhavením. Žhaví krátce pokaždý, nebo jen od nějaký teploty? Akorát vím, že když stála měsíc stará Xsara dva dny na mrazu -24, byl to porod nastartovat, Motor se hádal a jedinná možnost byla drbat ho přes startér dál. U C4 by to už nešlo, tam první blafnutí válců vypíná startér, aspoň tak se mi to jeví.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dominic



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 291
Bydliště: Martin

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 20:10    Předmět: Citovat

Neviem či akumulátor s kapacitou 16ah má dostatočný štartovací prúd na to aby naštartoval diesla,iba v prípade že sa pripojí na stávajúci akumulátor ktorý je len vybitý.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 21:31    Předmět: Citovat

Pri aku nejde o kapacitu, ale vnutornu konstrukciu, pripadne typ aku, spominane litiove maju parametre na mile vzdialene olovenym aku, takze tie prudy su realne...ale aj starsi dajme tomu 100Ah oloveny aku moze mat realnu kapacitu iba 16Ah, a predsa nastartuje bez problemov, stale je schopny dodat velky prud, ale iba pocas velmi kratkeho casu...
HDI ci akykolvek iny priamy vstrek zhavi az od nizkej vonkajsej teploty, blizko nulovej, inak nie, a kontrolka sice zhasne, ale RJ pokracuje v dozhavovani kludne aj niekolko desiatok sekund, v zavislosti od teploty vonku...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dominic



Založen: Mar 18, 2014
Příspěvky: 291
Bydliště: Martin

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 22:09    Předmět: Citovat

čo ja viem ked som dal do tatry dva 74 ah akumulátory ktoré mali udaný štartovací prúd 700a štarter v tatre má 5,5kw to znamená že mali ešte rezervu tak aj tak sa im po pár štartovaniach skrútili dosky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 17909
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po březen 09 2015, 23:15    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
HDI ci akykolvek iny priamy vstrek zhavi az od nizkej vonkajsej teploty, blizko nulovej, inak nie, a kontrolka sice zhasne, ale RJ pokracuje v dozhavovani kludne aj niekolko desiatok sekund, v zavislosti od teploty vonku...

V žádným HDI, co jsem měl (3 různý) nebyla kontrolka žhavení, takže nevím, kdy žhaví, proto jsem se ptal. Kontrolka u mě byla naposled u atmosférickýho 1.9 v P405 a to už je 20 let. Wink
to Dominic: Kdo nevěří, ať tam běží. Prostě to chytlo na první škrtnutí. Ale bylo to v létě, auto na slunci, takže malý odpory.
Jirka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund