... smrdí to děsně-nevadí, kdyby to chytlo, vypneš klíček. Je potřeba fakt pohlídat reference...
no tak to je luxus, to bych si asi pan mechanik za ramecek nedal, co by mu na toto bylo odpovezeno
Narazil jsem na jeden problem, ktery je nutno potvrdit na 100%, a to ze se v tom motoru pouzival na stenu valcu nikasil, coz je vylozene nevhodne pro kombinaci s LPG. Nicmene, moc informaci k tomuto neni, takze se asi obratim na servis.
Jinak to neni nijak nutna uprava, spis jen kdyby to bylo bez problemu, tim lip... Stejne je jeste potreba udelat nejaka udrzba, jako vymena rozvodu, olej+filtr v prevodovce a na jare asi i brzdovy desticky... takze plyn by pripadal v uvahu tak nejdriv pristi rok zacatek leta...
Diky vsem za reakce tak to zatim vypada dost ve prospech plynu, vidim ze vetsina ma dobry zkusenosti...
Jako pomerne zasadni negativum vidim ze motor je na plyn proste zdechly. Vsude same reci ze to vykonu temer neubere apod, ale pri akceleraci je to line jako prase at si rika kdo chce. Jezdil jsem kratkou chvilku jen ve dvou autech na plyn a mirne receno nic moc. Fakt ze se plyn vetsinou montuje do aut ktera vykonem zrovna neprekypuji cele veci taky moc neprida.
Tolik ma negativni zkusenost, kdyz jsou tu same pozitivni
termit256: to bohuzel nemuzu potvrdit/vyvratit. Moje jedina zkusenost s autem na LPG je felda 1.3 kombi, ktera byla zdechla at na plyn nebo benal..
Jakej motor/auto jsi mel ty?
nema to spis smysl montovat na vetsi motory, kde je uspora mnohem vyraznejsi?
Samozrejme ze snizeni vykonu vadi (citelne, vyraznejsi, ne o 1kW). To si pak rovnou muzes koupit 1.6TDi, kdyz chces nizkou spotrebu na ukor vykonu... trosku to popira logiku.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6576 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: út listopad 04 2014, 23:03 Předmět:
Pixel 4,4i, bavo, už tak koupeno, v 3,5i je 4 roky, trochu problémy-viz elektrický termostat. Alusil. Zdechlost je nesmysl. 1,8i jezdí jako na benzín. Já např vůbec necítím ani přechod na plyn, natož výkon dolů. I když-asi bych to moc nepoznal:-)) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32085 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 04 2014, 23:34 Předmět:
termit256 napsal(a):
Jako pomerne zasadni negativum vidim ze motor je na plyn proste zdechly. Vsude same reci ze to vykonu temer neubere apod, ale pri akceleraci je to line jako prase at si rika kdo chce. Jezdil jsem kratkou chvilku jen ve dvou autech na plyn a mirne receno nic moc. Fakt ze se plyn vetsinou montuje do aut ktera vykonem zrovna neprekypuji cele veci taky moc neprida.
Tolik ma negativni zkusenost, kdyz jsou tu same pozitivni
Je ale mozne ze to nekomu vadit nebude.
Tohle mohlo platit u "podtlaku" určenýho ke spojení s obyčejným karburátorem, kde směšovací poměr vzduch-plyn řídila membrána jako v posilovači brzd podle toho, jak velkej podtlak se udělal v sacím potrubí. Strašně to couralo s teplotou a tlakem okolního vzduchu, takže se to nastavovalo jentaktak aby to jelo. Dnešní systémy pro vstřikový motory jsou řízený lambdou úplně stejně jako benzín (přebírají její signál prostřednictvím původní řídicí jednotky motoru), takže pokles výkonu je opravdu až někde nahoře těsně pod maximem otáček, když už reduktor spolu s plynovýma vstřikama přestane stíhat dodávat dostatek plynu do směsi - a to ještě ty úplně nejnej sady řeší přívstřikem benzínu při prudký akceleraci. Prostě celej termití příspěvek je vůči moderním LPG sadám nesmysl. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Pixel 4,4i, bavo, už tak koupeno, v 3,5i je 4 roky, trochu problémy-viz elektrický termostat. Alusil. Zdechlost je nesmysl. 1,8i jezdí jako na benzín. Já např vůbec necítím ani přechod na plyn, natož výkon dolů. I když-asi bych to moc nepoznal:-))
O problemech s LPG a alusilem jsem prave cetl taky. Proto se toho nikasilu trochu obavam (taky to pry neni rozumna volba), ale nikde jsem nenasel 100% informaci, jestli v teto verzi motoru je nebo ne (novejsi verze jako 4.2FSI maji ve valcich prave alusil).
Zkusim zavolat do par firem a poptat se na konkretni motor, ale mam obavy, ze vetsina prodejcu prikyvne i na dotaz, jestli to pojede na vodu, hlavne ze prodaji.
Ta spotreba ve finale neni az tak hrozna, kdyz clovek zbytecne nelita stylem plyn-brzda. Co je zvlastni, ve spouste pripadu mam lepsi prumer pri manualnim rezimu, nez automatickym... .. kazdopadne s tim plynem by byla v podstate polovicni....
Založen: Jan 11, 2008 Příspěvky: 110 Bydliště: Brno, hl.n.
Zaslal: st listopad 05 2014, 8:50 Předmět:
Jak to tu tak čtu, tak si také dovolím přidat svoji zkušenost... PixelOrgy je z Brna, tak přidám dvě reference:
Tak jak někteří píší, asi největší důraz bych kladl na to, u koho si nechám přestavbu udělat.
Na LPG mám feldu, jednobod, předělána na plyn ve 100k, výrobce BRC. Dnes má najeto 250k a co se týče vlastního motoru, řekl bych, že to snáší velmi dobře. Přestavbu provedl jeden pán z Nedvědic a musím říci, že se vše sralo od samého počátku, pokud felda nejela, zmohl se pouze na výměnu membrány a felda nejela zase...
Montáž LPG představuje do auta určitý zásah včetně instalace rozvodu plynu, úpravy elektriky a chladícího okruhu kvůli předehřevu směšovače. Pokud přestavbu provádí někdo slušný, předejde se takovým věcem jako že např po pár letech uhnijí plechové držáky přívodu plynu pod autem, nebo že za jízdy vyteče fridex, protože někdo spojil hadice na vodu trubičkou dlouhou celých 16 mm.
Dvojkovou fábuli (1.6, 77kW) mi již předělával jeden pán z Boskovic (jeho věhlas je po okolí celkem znám), na LPG nalítáno zatím 100k a krom toho, že se vždy před technickou stavím pro razítko a na seřízení, nezaznamenal jsem zatím sebemenší poruchu. Montuje Tartariny a nemá to chybu, preciznost provedení je zcela o něčem jiném než u feldy.
A jak jsem byl poučen, to že motor (stříkačka) nejede na plyn tak jako na benzin bývá způsobeno tím, že někdo šetřil a při přestavbě tam namontoval něco "jiného", než by mělo být.
... předejde se takovým věcem jako že např po pár letech uhnijí plechové držáky přívodu plynu pod autem, nebo že za jízdy vyteče fridex, protože někdo spojil hadice na vodu trubičkou dlouhou celých 16 mm.
To je prave to, nikdo te nenecha divat se jim pod ruce, a pak je to bud a nebo. Asi nejdulezitejsi jsou fakt reference. Toho pana z boskovic taky zkusim.
Mam pocit jak se divam po inzeratech, ze stejne auto s LPG se vetsinou prodava levneji nez bez LPG.. proc?
porad nevim, je to nemala investice, a muzu si tim i zkur**t auto...
Zavolam do par firem zitra a podelim se o vysledek
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6576 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st listopad 05 2014, 20:54 Předmět:
Mnohem větší problém s nikasilem byl v usa, jejich nekvalitní, sirnatý benzin zničil válce hodně rychle. Alusil a plyn-neslyšel jsem o problémech, ačkoliv se o to dost zajímám, na klubu ap.. Ještě ke svíčkám: někdo tvrdí, že mohou zůstat původní. Výrobce plynových svíček uvádí, že mají poloviční životnost, cca 30kkm. A jsou jednobodové, s větší vzdáleností kontaktů. Plyn potřebuje větší energii jiskry pro zápal.... Prakticky vzato-auto začalo cukat. Diagn. výpadek válce 1,4,6,8. Svíčky original pro motor, tříbodové, najeto? 30kkm. Divná shoda. Takže výměna za brisk pro plyn, za cca 60Kč. ( 8 kousků vyjde trochu dráž:-)) Ono vůbec, čím dražší svíčka, platina, iridium, čtyřbodové za 400,-Kč, tím víc na hov... Pokud vím, brisk se u nás pouze zapouzdřuje a nejsou z číny..A bosch vůbec nemluvit _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32085 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 05 2014, 21:22 Předmět:
Je to i o tepelný hodnotě = schopnosti svíce ochladit jiskřiště, aby se neutavily elektrody a nebo aby se nerozžhavily natolik, kdy už by fungovaly jako žhavicí svíčka. Na LPG i CNG se musí právě kvůli vyšším teplotám spalování používat STUDENĚJŠÍ svíce než na benzín = svíčky s větší schopností odvádět teplo ze svýho vnitřku ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
TAKJAN: To je zajimavy s tema svickama. Kdyz jsem menil, koupil jsem trosku lepsi (Denso iridium, kolem 300kc/ks). Samozrejme rozdil byl poznat, hlavne "ochotnejsi" starty, ale to je jasny, kdyz ty pouvodni byly do pulky cely cerny. Nemel jsem moznost zkusit, jestli jel rozdil nova obycejna vs. nova iridium. Proc myslis ze lepsi jsou na prd? Nebo jsi to myslel jen ve spojeni s LPG?
Co se nikasilu tyce, jeste jsem hledal dal a asi to problem nebude. Je to opet spojeno s vyssim obsahem siry i v LPG, ktery ale v CR byva pravidelne kontrolovan COI (otazka je jak dukladne).
Naposledy upravil PixelOrgy dne st listopad 05 2014, 22:03, celkově upraveno 1 krát.
Je to i o tepelný hodnotě = schopnosti svíce ochladit jiskřiště, aby se neutavily elektrody a nebo aby se nerozžhavily natolik, kdy už by fungovaly jako žhavicí svíčka. Na LPG i CNG se musí právě kvůli vyšším teplotám spalování používat STUDENĚJŠÍ svíce než na benzín = svíčky s větší schopností odvádět teplo ze svýho vnitřku ...
Jasne, to dava smysl, LPG hori "hur" nez benal.. (ma vyssi okt. cislo)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32085 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 05 2014, 22:17 Předmět:
Hoří úplně stejně, ale je odolnější proti vznícení = vyžaduje vyšší ionizační a iniciační práci jiskry, než se rozjede oxidační reakce. A navíc, směs vzduch -benzín má pod tlakem menší izolační schopnost než směs vzduch - propan/butan, takže k průrazu izolační mezery v jiskřišti je u LPG potřeba vyšší napětí i při stejný vzdálenosti elektrod. Takže dochází i k vyšší erozi povrchu elektrod vinou větší emise ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.