Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení autobaterie
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2491
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: čt leden 08 2015, 8:56    Předmět: Citovat

Dnes ráno jsem nenastartoval auto (díky mojí lenosti dát baterii na nabíječku, protože už delší dobu bylo při startování znát, že by dobít chtěla - jezdím jen občasné krátké trasy). Po cca 1,5h na nabíječce zas točí jak má. Co mě ale překvapilo, že napětí na baterii při nabíjení bylo extrémně vysoké - při nabíjecím proudu cca 2,5-3A jsem naměřil na svorkách baterie 17,06V, to je nějak moc ne? Baterie trochu plynovala ale nic dramatického. (je to obyčejná baterie se zátkama)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt leden 08 2015, 9:50    Předmět: Citovat

To bude tym, ze si nenastartoval nie kvoli tvojej lenivosti, ale kvoli tomu, ze ten aku je uz v (_!_) Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: čt leden 08 2015, 11:46    Předmět: Citovat

Jestli to nebude jenom tím Ohmovým zákonem Cool
Já bych spíš řešil, za jak dlouho ten nabíjecí proud poklesne na minimální úroveň a jak dlouho si nezapojená baterie udrží napětí. Pak samozřejmě změřit vnitřní odpor při zátěži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34026
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: čt leden 08 2015, 12:28    Předmět: Citovat

Ked je tam pri rovnakom prude vacsie napatie ako obvykle, tak podla ohmovho zakona ma bateria vacsi vnutorny odpor. Zjednodusene povedane: je v prdeli Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
sr71



Založen: Apr 10, 2004
Příspěvky: 2491
Bydliště: severovýchodní čechy

PříspěvekZaslal: pá leden 09 2015, 9:06    Předmět: Citovat

v (_!_) možná brzo bude, ale je zajímavý, že včera jsem s tím normálně jezdil (cca 6 startů/50km) a dnes ráno, poté co auto stálo cca 18h venku jsem také normálně nastartoval
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá leden 09 2015, 9:43    Předmět: Citovat

Nevidim na tom nic zaujimaveho, je to preto, ze aj aku na pokraji smrti, takmer bez kapacity, je stale schopny dodat velky startovaci prud, no uz len velmi kratku dobu...takze ak je motor OK, nastartuje bez problemov, alternator ho rychlo doplni a aku vyzera byt v poriadku...no skus nechat vacsiu prestavku, alebo dlhsie tocit starterom, ci bude stale v dobrej kondicke Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15544
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: pá leden 09 2015, 11:28    Předmět: Citovat

Ten aku odchází a tak to bude dělat ještě 3-5 let. Prostě musíš myslet na to, jak při mrazech ho zlehka dobíjet přes adaptér nebo brát večer do tepla a dobít dobíječkou. V každém připadě ti hrozí jen jeden problém a to, že až budeš někde na blbém místě a to i v létě, tak při pokusu o další cestu prostě nenastartuješ. Takže parkovat tak, abys tomu mohl pomoct nastartovat roztlačením. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 19:16    Předmět: Citovat

Dotaz k nabíjení:
V literatuře o nabíjení autobaterií se uvádí, že konečné napětí nabité baterie je 2,7 - 2,8 V na článek (16,2 - 16,8 V na baterii) při připojené nabíječce. Ale jaký proud má ta nabíječka dávat? Když bude dávat 0,5 A tak napětí bude nižší, než když bude dávat 2 A. Nebo je to jinak?

Já používám (hloupou nabíječku) při konci nabíjení proud 0,7 A a dosáhnu napětí 16,4 - 16,6 V.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Duvsan



Založen: Feb 21, 2009
Příspěvky: 5918
Bydliště: Okres Nitra

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 19:38    Předmět: Citovat

marfy8, si kaskadér. Ak Ti to fakt chcípne, ako to chceš riešiť? Fakt tomu autu veríš až tak? Či máš kamaráta ochotného servisáka?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 20:08    Předmět: Citovat

Nabijacka musi byt zdroj napatia 16.8V, prud potecie taky, aky si baterka zoberie Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9791
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 20:15    Předmět: Citovat

Zdarec.
při změně baterií z technologie Ni-cd na olovo se nám stává, že baterie (24V) bývají vyšťavené až na pár V. Dodané nabíječky (Fronius Selectiva)

ji nechce nabíjet z důvodu příliš nízkého napětí. Řešíme to tak, že se na místo ní připojí prastará klasická nabíječka nastavena na 30V a čeká se na první ampér. pokud odběr postupně vzroste na 10A, nabíječka se odpojí a připojí se ta Froniuska a baterie se nabije..
Nevím, proč to u těch gelovek tak je, ale děje se to.. U autobaterie jsem se s tím nesetkal..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 20:33    Předmět: Citovat

To je normalna vlastnost olovenych aku, tie sa vam za to podakuju, ked ich zmykate do nuly Wink Nemali by klesnut pod 10.5V, inak sa nenavratne poskodzuju...Pb aku sa mozu nahradit NiCd, ale naopak nie, ak sa neda zarucit spodna napatova hranica...preto tie moderne nabijacky ani nezacnu nabijat, kedze je tam riziko, ze bude jeden alebo viac clankov v skrate...tie NiCd by som radsej nahradil NiMH, ale Pb urcite nie...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mcmatej



Založen: Jan 19, 2015
Příspěvky: 42

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 20:45    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Nabijacka musi byt zdroj napatia 16.8V, prud potecie taky, aky si baterka zoberie Wink


Ano, ale to je ten samý "problém". Kolik proudu do ní má téct?

Dříve se baterie dobíjeli do doby (za konec nabíjení se bralo) že se napětí dvě hodiny nemění (při dobíjení konstantním napětím to s proudem to bude pravděpodobně to samé) a všechny články živě plynují.

Jde mi o to posoudit stav baterie. Sleduji napětí při konstantním proudu už dlouhodobě a ze statšími bateriemi jsem přes 16 V nedosáhl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32041
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 20:48    Předmět: Citovat

PeteBurns napsal(a):
Nabijacka musi byt zdroj napatia 16.8V, prud potecie taky, aky si baterka zoberie Wink
F.U.C.K.T. výborná rada, až se podle ní někdo bez dalších zkušeností zařídí, může bejt výsledkem i docela velkej voheň... Takhle to vypadá, když se automechanik začne motat do elektroniky.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: st leden 28 2015, 22:48    Předmět: Citovat

Ekkare, mam pocit, ze ako starnes, zacinas mat vazne problemy so zrakom Wink Laughing Vidis niekde v mojej odpovedi radu? Smile Pytal sa jasne, ze aky prud ma baterkou tiect, ak je plne nabita a je na nej 16.8V Smile Tak som mu jasne odpovedal, ale ako vidim, nepochopil, mal si mu to skusit vysvetlit ty Wink Inak som vystudovany elektronik, automechanik nie Very Happy Ale robim oboje, nastastie sa to vzajomne super doplna Wink Tak skusim este raz vysvetlit moje vysvetlenie Very Happy Neda sa povedat, aky prud ma do akumulatora tiect na to, aby na nom bolo 16.8V, zalezi od konkretneho kusu, aky prud potrebuje na to, aby napatie dosiahlo tuto hodnotu...rovnako sa neda povedat, kolko prudu treba na dosiahnutie 14V, pretoze ak sa pripoji tvrdy zdroj 14V, prud do akumulatora bude neustale klesat, umerne so stupnom jeho nabitia...akumulator sa nabija na konecne napatie, nie prud, lepsie to vysvetlit neviem Smile Ale kedze nad 14V oloveny akumulator zacina vyrazne plynovat, dosahovat 16.8V by som urcite neodporucal Wink Sem-tam je rozumne urobit vyrovnanie clankov, kratkodobym prebitim na aspon 15V, ale to by Ekkar urcite vysvetlil lepsie a presnejsie Wink Inak vohen prakticky nehrozi, ani nestihne vzniknut Very Happy Iba to trochu dost buchne a clovek je rad, ak ma od kyseliny iba dierky v obleceni Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund