Dnes ráno jsem nenastartoval auto (díky mojí lenosti dát baterii na nabíječku, protože už delší dobu bylo při startování znát, že by dobít chtěla - jezdím jen občasné krátké trasy). Po cca 1,5h na nabíječce zas točí jak má. Co mě ale překvapilo, že napětí na baterii při nabíjení bylo extrémně vysoké - při nabíjecím proudu cca 2,5-3A jsem naměřil na svorkách baterie 17,06V, to je nějak moc ne? Baterie trochu plynovala ale nic dramatického. (je to obyčejná baterie se zátkama)
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: čt leden 08 2015, 11:46 Předmět:
Jestli to nebude jenom tím Ohmovým zákonem
Já bych spíš řešil, za jak dlouho ten nabíjecí proud poklesne na minimální úroveň a jak dlouho si nezapojená baterie udrží napětí. Pak samozřejmě změřit vnitřní odpor při zátěži.
v (_!_) možná brzo bude, ale je zajímavý, že včera jsem s tím normálně jezdil (cca 6 startů/50km) a dnes ráno, poté co auto stálo cca 18h venku jsem také normálně nastartoval
Nevidim na tom nic zaujimaveho, je to preto, ze aj aku na pokraji smrti, takmer bez kapacity, je stale schopny dodat velky startovaci prud, no uz len velmi kratku dobu...takze ak je motor OK, nastartuje bez problemov, alternator ho rychlo doplni a aku vyzera byt v poriadku...no skus nechat vacsiu prestavku, alebo dlhsie tocit starterom, ci bude stale v dobrej kondicke
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15544 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá leden 09 2015, 11:28 Předmět:
Ten aku odchází a tak to bude dělat ještě 3-5 let. Prostě musíš myslet na to, jak při mrazech ho zlehka dobíjet přes adaptér nebo brát večer do tepla a dobít dobíječkou. V každém připadě ti hrozí jen jeden problém a to, že až budeš někde na blbém místě a to i v létě, tak při pokusu o další cestu prostě nenastartuješ. Takže parkovat tak, abys tomu mohl pomoct nastartovat roztlačením.
Dotaz k nabíjení:
V literatuře o nabíjení autobaterií se uvádí, že konečné napětí nabité baterie je 2,7 - 2,8 V na článek (16,2 - 16,8 V na baterii) při připojené nabíječce. Ale jaký proud má ta nabíječka dávat? Když bude dávat 0,5 A tak napětí bude nižší, než když bude dávat 2 A. Nebo je to jinak?
Já používám (hloupou nabíječku) při konci nabíjení proud 0,7 A a dosáhnu napětí 16,4 - 16,6 V.
Zdarec.
při změně baterií z technologie Ni-cd na olovo se nám stává, že baterie (24V) bývají vyšťavené až na pár V. Dodané nabíječky (Fronius Selectiva)
ji nechce nabíjet z důvodu příliš nízkého napětí. Řešíme to tak, že se na místo ní připojí prastará klasická nabíječka nastavena na 30V a čeká se na první ampér. pokud odběr postupně vzroste na 10A, nabíječka se odpojí a připojí se ta Froniuska a baterie se nabije..
Nevím, proč to u těch gelovek tak je, ale děje se to.. U autobaterie jsem se s tím nesetkal..
To je normalna vlastnost olovenych aku, tie sa vam za to podakuju, ked ich zmykate do nuly Nemali by klesnut pod 10.5V, inak sa nenavratne poskodzuju...Pb aku sa mozu nahradit NiCd, ale naopak nie, ak sa neda zarucit spodna napatova hranica...preto tie moderne nabijacky ani nezacnu nabijat, kedze je tam riziko, ze bude jeden alebo viac clankov v skrate...tie NiCd by som radsej nahradil NiMH, ale Pb urcite nie...
Nabijacka musi byt zdroj napatia 16.8V, prud potecie taky, aky si baterka zoberie
Ano, ale to je ten samý "problém". Kolik proudu do ní má téct?
Dříve se baterie dobíjeli do doby (za konec nabíjení se bralo) že se napětí dvě hodiny nemění (při dobíjení konstantním napětím to s proudem to bude pravděpodobně to samé) a všechny články živě plynují.
Jde mi o to posoudit stav baterie. Sleduji napětí při konstantním proudu už dlouhodobě a ze statšími bateriemi jsem přes 16 V nedosáhl.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32041 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 28 2015, 20:48 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Nabijacka musi byt zdroj napatia 16.8V, prud potecie taky, aky si baterka zoberie
F.U.C.K.T. výborná rada, až se podle ní někdo bez dalších zkušeností zařídí, může bejt výsledkem i docela velkej voheň... Takhle to vypadá, když se automechanik začne motat do elektroniky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ekkare, mam pocit, ze ako starnes, zacinas mat vazne problemy so zrakom Vidis niekde v mojej odpovedi radu? Pytal sa jasne, ze aky prud ma baterkou tiect, ak je plne nabita a je na nej 16.8V Tak som mu jasne odpovedal, ale ako vidim, nepochopil, mal si mu to skusit vysvetlit ty Inak som vystudovany elektronik, automechanik nie Ale robim oboje, nastastie sa to vzajomne super doplna Tak skusim este raz vysvetlit moje vysvetlenie Neda sa povedat, aky prud ma do akumulatora tiect na to, aby na nom bolo 16.8V, zalezi od konkretneho kusu, aky prud potrebuje na to, aby napatie dosiahlo tuto hodnotu...rovnako sa neda povedat, kolko prudu treba na dosiahnutie 14V, pretoze ak sa pripoji tvrdy zdroj 14V, prud do akumulatora bude neustale klesat, umerne so stupnom jeho nabitia...akumulator sa nabija na konecne napatie, nie prud, lepsie to vysvetlit neviem Ale kedze nad 14V oloveny akumulator zacina vyrazne plynovat, dosahovat 16.8V by som urcite neodporucal Sem-tam je rozumne urobit vyrovnanie clankov, kratkodobym prebitim na aspon 15V, ale to by Ekkar urcite vysvetlil lepsie a presnejsie Inak vohen prakticky nehrozi, ani nestihne vzniknut Iba to trochu dost buchne a clovek je rad, ak ma od kyseliny iba dierky v obleceni
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.