Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

"Vyroba" dieselagregatu - vyriesene
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1289
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so březen 15 2014, 23:55    Předmět: Citovat

aby nieco take bolo fakt efektivne bolo by potrebne aby motor bezal v otackach podla potrebneho vykonu, tj. maly vykon = nizke otacky, vysoky vykon = otacky kde ma najvecsi tocak vs. najnizsiu spotrebu na kW. Cize bud to dat cez variator aby mal altik stale otacky alebo altikom napajat menic ktory by mal stalu frekvenciu (nejaky upraveny menic pre motory - aby nepindal ze nama rovnomerne zatazene fazy).
samozrejme ze navytazena centrala ma mizernu ucinnost nakolko sice netaha ale motor musi bezat vo "vysokych" otackach nezavisle na potrebnom vykone a aj ked sice dava menej paliva ako v plnom vykone, predsa len dava ho castejsie ako pri volnobehu. asi skocim trochu od temy - neviem ci si uz niekto vsimol ze dieslovy motor dokaze na rovnake mnozstvo paliva bezat na volnobeh aj na nejake zvysene otacky -motor MT8 po zohriati na pracovnu teplotu a vytoceni nieco ponad 2000ot/min ostane v tychto otackach aj po pusteni plynu (nema regulator ktory by uplne odstavil dodavku paliva, tak tam ide palivo ako vo volnobehu a to staci na to aby fical vo vysokych otackach, staci ho vsak trochu pridusit a hned spadne na volnobeh)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 10:34    Předmět: Citovat

palmalsport napsal(a):
Tak to bych chtěl vidět. Motor z favorita a 30 kW generátor.To ten motor prostě neutáhne.
40kW je maximální výkon motoru na hřídeli a není při 2000 ot/min. Gener být klidně 100kW, záleží na zátěži. Pokud ho přeložíš nad výkon motoru, tak motor zdechne, to je jasné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fifiju



Založen: Sep 05, 2010
Příspěvky: 402
Bydliště: u Kyjova

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 10:43    Předmět: Citovat

Kde se dá sehnat generátor cca20-30kVA? Nový bude asi docela drahá záležitost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 10:52    Předmět: Citovat

TO : Jenda KL
Když říkám, že motor z favorita, neutáhne generátor 30kW, tak ho prostě neutáhne.Protože na to prostě nemá.
Smile
Protože výkon motoru v kW, ještě neznamená že utáhne tak silný generátor.

Jo kdyby to byl vysokofrekvenční generátor, tak to potom možná. Před léty jsme montovaly a uváděli do provozu, elektrárnu, kde se spalováním dřevoštěpky, a horkým vzduchem, pomocí turbíny, poháněl generátor, který měl 100kW, 3 x 440V/1050Hz/40.000 ot./min.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 11:01    Předmět: Citovat

Tvejch chabejch 120W taky utlačí auto.

30kW při 2000 ot/min nečekej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 11:18    Předmět: Citovat

TO : Jenda KL

Tak například, za mých mladých let, když sem musel na povinou vojenskou základní službu, jsme měly jako pojízdnou centrálu, o výkonu generátoru 15kW,který poháněl benzínový osmiválec tatra. Dělaly jsme na tom různé pokusy, skrátka co nás zrovna napadlo. Poněvadž jak se říkalo na odloučených stanovištích, pánbůh je vysoko, a velitel daleko, jsme si to mohly dovolit. Garantuju ti, že ten generátor, makal jak barevný, s různým druhem zátěže, a vše zvládal bez problémů. A to jsme ho měly zapnutý 48hodin v kuse.Snesl i krátkodobě přetížení o cca 10kW.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 12:08    Předmět: Citovat

Ano, benzínový osmiválec tatra má jaksi jinou zatěžovací charakteristiku.
Určitě to mělo synchronní generátor, stabilní otáčky a motor měl o dost větší výkonovou rezervu.
My se tu bavíme o lehce nadlitrovym cintátku s výkonem pod 40kW na hřídeli při maximálních otáčkách, kde je téměř nutností regulovat otáčky motoru podle požadavku výstupního výkonu tak, aby se dosáhlo nějaké rozumné účinosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 12:25    Předmět: Citovat

Otáčky se drží dle požadované frekvence, u nás to je většinou 50 Hz, výkon se řídí množstvím paliva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
fifiju



Založen: Sep 05, 2010
Příspěvky: 402
Bydliště: u Kyjova

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 12:26    Předmět: Citovat

Ne, ne, Jendo, my se tady od začátku bavíme o diselmotoru z golfa,Obsah motoru nebyl blíže specifikován - dělaly se 1,6 i 1,9.... A jestli jsem pochopil správně otázku,tak zněla: Má nebo nemá smysl z tohoto vyrábět dieselagregát? debata o motoru z favorita je v tomto případě mírně zavádějící.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 12:37    Předmět: Citovat

Tak toto je ona
http://www.youtube.com/watch?v=YZbwItkQ650

No on by to neutáhl ani ten motor z golfa Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fifiju



Založen: Sep 05, 2010
Příspěvky: 402
Bydliště: u Kyjova

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 13:18    Předmět: Citovat

Proč si myslíš,že by toto neutáhl motor z golfa? Buď trochu realista. Zřejmě nemáš tušení,jakým to obrovským výkonem disponuje motor T603s
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5242
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 13:37    Předmět: Citovat

je to myslim 1.9, bez turba...

zaujimalo by ma hlavne AKO a CO pripadne povedat dotycnemu ze si ma zhanat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jenda_KL



Založen: Sep 10, 2008
Příspěvky: 1173
Bydliště: Kadaň

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 13:53    Předmět: Citovat

Mě jde o to poukázat právě na neefektivitu (palivo/výstupní výkon) u držení běžnýho auťáckýho motoru na konstantních otáčkách nezávisle na jeho výstupním zatížení, právě kvůli udržení konstantní frekvence synchronního generátoru.
Jako mobilní zdroj je to jedno když elektřinu získám s 2 - 15% účiností, u kogenerační jednotky by mi to dost vadilo.
Chataři třeba potvrdí - centrála 1,5l/h naprázdno, v plném zatížení 2l/h.
Proto popisuju stroj, kde je otáčkama regulované výstupní napětí generátoru (když je AC tak usměrněné) a o frekvenci se stará měnič.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fifiju



Založen: Sep 05, 2010
Příspěvky: 402
Bydliště: u Kyjova

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 13:54    Předmět: Citovat

Já bych začal generátorem. Vše ostatní se vpodstatě odvíjí od toho, jaký generátor se povede sehnat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7965
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne březen 16 2014, 14:02    Předmět: Citovat

To jsem vzpomínal už zkraje, tak to mají řešený i některý profi centrály např od Hondy a jejich klonů, Motor jede otáčkama tak aby dal momentálně potřebný výkon do ss napětí, o 50Hz a stabilizaci se stará invertor. Podle zátěže si i automaticky řídí i spalovák. Když zapojíš jen notebook, nabíječku mobilu + nějakou úsporku tak jede jen na nejnižší otáčky.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund