Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Olej v sani
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1783
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út říjen 15 2013, 21:19    Předmět: Citovat

Značka, typ, objem, délka trasy kterou jezdíš?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: út říjen 15 2013, 23:00    Předmět: Citovat

Bylo by fakt dobré napsat typ auta.

Třeba u již zmíněného Polského Fiata jsem podobný problém nikdy neměl. Oproti tomu Žigulík měl dokonce v pouzdře filtru jakýsi malý bazmek, který měl olej nějak odloučit, ale nikdy to nefungovalo. Pomohla až jakási inovace někdy v osmdesátých letech, spočívající v jiném tvaru ústí odsávací trubice do klikové skříně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 5:23    Předmět: Citovat

Já si myslím , sandale , že helios popisuje stav , kdy tlak výfukových plynů plní nepracovní vnitřek motoru přetlakem a ten odcházející do sání bere ssebou olej . Ale i helios je nepřesný , pochopitelně se "pod píst" něco z přetlaku vždy dostane a to se někam musí podět . No a k té bílé konzistenci na víčku . No právě vodní pára vzniklá při hoření paliva se dostane "pod píst" a někde kondenzuje i s kapičkami oleje a vzniká ta bílá "vazelína" . Zvláště u motorů používaných na couračky a přes zimu , kdy právě nedojde k odpaření této vody a ta neopustí motor přes jeho sání .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 14:56    Předmět: Citovat

je to jaguar x-type, 2.5 V6. trasy hlavne kratsi po meste (cca 20km/den), o vikendech delsi, mesicne tak 800-1000km...
motor je modifikace ford duratec

objevil jsem ten olej pri vymene svicek, kvuli pristupu je potreba sundat cast sani.

helios: jo, klapka byla promazana luxusne, to jo Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2578
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 18:45    Předmět: Citovat

BOBOBO:Nojo teď koukám že tam píšu nějaký kraviny.Asi tu máme něco ve vodě nebo co Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 19:22    Předmět: Citovat

PixelOrgy:
Či za ten tlak v kľukovke môžu piestne krúžky, zistíš zmeraním kompresie vo valcoch. Vyberieš sviečky, postupne zmeriaš každý valec manometrom do 20atm, točíš motor štartérom. U benziňáku by mali byť tlaky 10atm., valce by sa nemali líšiť o viac ako 10%. Zapíšeš si výsledky. Potom do valca striekneš cca 5ml motorového oleja a tlak znova zmeriaš. Ak sa u niektorého valca tlak s olejom líši od tlaku bez oleja, máš vinníka fúkania do kľukovej skrine a žrúta oleja (okrem tých tesnení ventilov).

Kedysi som mal starého žigula za pár šestákov, čo žral olej v množstve 1l/100km. Valce mali kompresiu 2, 6, 7, 8 atm. Odvetrávač som musel vyviesť pod motor, lebo do sania dusil motor nielen na voľnobehu. Bola to polepená kopa šrotu... Smile

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6577
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 19:32    Předmět: Citovat

Trošku oleje v sání se objevuje běžně. Ale je mi divné, že tato značka nemá vyřešenou separaci oleje. Fakt tam nic takového není? Běžná věc cca 20 let u lepších značek..
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: st říjen 16 2013, 21:26    Předmět: Citovat

Helios:

Diky za tip, to vypada jako plan. Co jeste zkusim je odlit trochu oleje aby byla hladina presne mezi ryskama MIN a MAX.


TAKJAN napsal(a):
Trošku oleje v sání se objevuje běžně. Ale je mi divné, že tato značka nemá vyřešenou separaci oleje. Fakt tam nic takového není? Běžná věc cca 20 let u lepších značek..


Taky bych rekl ze by tam mela byt, nicmene kdo vi jak moc jeste funkcni...
nasel jsem sice tenhle bulletin , ale moje VIN je mimo uvedenej rozsah - je o neco starsi. Asi bych mohl zjisit, jestli mam namontovanou tu "spatnou" verzi ventilu, nebo ne, pripadne koupit ten po revizi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2013, 5:20    Předmět: Citovat

Starý kamarád automechanik mne učil , dávat olej jen na spodní rysku . A pokud jsi šofér , tak to bohatě stačí , protože výrobce motoru garantuje plný chod motoru při hladině na spodní rysce a ty jako šofér kontroluješ vozidlo před jízdou .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15562
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2013, 5:56    Předmět: Citovat

Starý kamarád byl asi dost starý, protože pravdu sice měl, ale jen u některých aut. U některých se doporučuje právě na spodní rysku, projet pár km, nechat vychladnout a po té dolít po horní rysku - od toho tam právě je, ale to chce trochu víc času při výměně oleje.
Co vím od svých kamarádů, tak na spodní rysku se dává při rychlo výměně oleje s teplým motorem, kdy ještě dost oleje steče dolů a u aut, kde už hrozí podfouknutí hlavy (jedna výroba fábek tím trpěla kvůli špatnému těsnění pod hlavou).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18692
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2013, 6:28    Předmět: Citovat

Starý kamarád se celý život poctivě coby automechanik a autoelektrikář živí . Spíše jsi nedával pozor ve čtení na škole , dnes se tomu říká pochopení textu , když zde v celém vlákně menajdeš zmínku o výměně oleje , ale jen o doplnění . A tam to platí , nedávat zbytečně nad dolní rysku .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jimmi2



Založen: Jan 04, 2010
Příspěvky: 1180
Bydliště: Praha, Teplice

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2013, 15:05    Předmět: Citovat

U žigulíka mám měříč tlaku oleje a při stavu blízko spodní rysce ten tlak za jízdy docela padal. Já bych radši na spodní rysku olej nedával.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1965

PříspěvekZaslal: čt říjen 17 2013, 15:17    Předmět: Citovat

rekl bych ze se chovani s nizkou hladinou oleje bude lisit motor od motoru. zalezi na provedeni vany, cerpadla, vseho, ne?

edit: myslim s hladinou na MIN, coz chapu jako minimalni bezpecna hladina Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
juan



Založen: Jan 16, 2013
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: ne říjen 20 2013, 11:41    Předmět: Citovat

Jak vypadá vzduchový filtr? Drátěnku bych určitě nedával, v zimě na ní může zamrznout kondenz. Když nastartuješ a vytáhneš měrku oleje, fučí z toho hodně? Někdy je to takový menší výfuk.... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund