Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: út říjen 15 2013, 23:00 Předmět:
Bylo by fakt dobré napsat typ auta.
Třeba u již zmíněného Polského Fiata jsem podobný problém nikdy neměl. Oproti tomu Žigulík měl dokonce v pouzdře filtru jakýsi malý bazmek, který měl olej nějak odloučit, ale nikdy to nefungovalo. Pomohla až jakási inovace někdy v osmdesátých letech, spočívající v jiném tvaru ústí odsávací trubice do klikové skříně.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st říjen 16 2013, 5:23 Předmět:
Já si myslím , sandale , že helios popisuje stav , kdy tlak výfukových plynů plní nepracovní vnitřek motoru přetlakem a ten odcházející do sání bere ssebou olej . Ale i helios je nepřesný , pochopitelně se "pod píst" něco z přetlaku vždy dostane a to se někam musí podět . No a k té bílé konzistenci na víčku . No právě vodní pára vzniklá při hoření paliva se dostane "pod píst" a někde kondenzuje i s kapičkami oleje a vzniká ta bílá "vazelína" . Zvláště u motorů používaných na couračky a přes zimu , kdy právě nedojde k odpaření této vody a ta neopustí motor přes jeho sání .
je to jaguar x-type, 2.5 V6. trasy hlavne kratsi po meste (cca 20km/den), o vikendech delsi, mesicne tak 800-1000km...
motor je modifikace ford duratec
objevil jsem ten olej pri vymene svicek, kvuli pristupu je potreba sundat cast sani.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: st říjen 16 2013, 19:22 Předmět:
PixelOrgy:
Či za ten tlak v kľukovke môžu piestne krúžky, zistíš zmeraním kompresie vo valcoch. Vyberieš sviečky, postupne zmeriaš každý valec manometrom do 20atm, točíš motor štartérom. U benziňáku by mali byť tlaky 10atm., valce by sa nemali líšiť o viac ako 10%. Zapíšeš si výsledky. Potom do valca striekneš cca 5ml motorového oleja a tlak znova zmeriaš. Ak sa u niektorého valca tlak s olejom líši od tlaku bez oleja, máš vinníka fúkania do kľukovej skrine a žrúta oleja (okrem tých tesnení ventilov).
Kedysi som mal starého žigula za pár šestákov, čo žral olej v množstve 1l/100km. Valce mali kompresiu 2, 6, 7, 8 atm. Odvetrávač som musel vyviesť pod motor, lebo do sania dusil motor nielen na voľnobehu. Bola to polepená kopa šrotu... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6577 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st říjen 16 2013, 19:32 Předmět:
Trošku oleje v sání se objevuje běžně. Ale je mi divné, že tato značka nemá vyřešenou separaci oleje. Fakt tam nic takového není? Běžná věc cca 20 let u lepších značek.. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Diky za tip, to vypada jako plan. Co jeste zkusim je odlit trochu oleje aby byla hladina presne mezi ryskama MIN a MAX.
TAKJAN napsal(a):
Trošku oleje v sání se objevuje běžně. Ale je mi divné, že tato značka nemá vyřešenou separaci oleje. Fakt tam nic takového není? Běžná věc cca 20 let u lepších značek..
Taky bych rekl ze by tam mela byt, nicmene kdo vi jak moc jeste funkcni...
nasel jsem sice tenhle bulletin , ale moje VIN je mimo uvedenej rozsah - je o neco starsi. Asi bych mohl zjisit, jestli mam namontovanou tu "spatnou" verzi ventilu, nebo ne, pripadne koupit ten po revizi.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 17 2013, 5:20 Předmět:
Starý kamarád automechanik mne učil , dávat olej jen na spodní rysku . A pokud jsi šofér , tak to bohatě stačí , protože výrobce motoru garantuje plný chod motoru při hladině na spodní rysce a ty jako šofér kontroluješ vozidlo před jízdou .
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt říjen 17 2013, 5:56 Předmět:
Starý kamarád byl asi dost starý, protože pravdu sice měl, ale jen u některých aut. U některých se doporučuje právě na spodní rysku, projet pár km, nechat vychladnout a po té dolít po horní rysku - od toho tam právě je, ale to chce trochu víc času při výměně oleje.
Co vím od svých kamarádů, tak na spodní rysku se dává při rychlo výměně oleje s teplým motorem, kdy ještě dost oleje steče dolů a u aut, kde už hrozí podfouknutí hlavy (jedna výroba fábek tím trpěla kvůli špatnému těsnění pod hlavou).
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt říjen 17 2013, 6:28 Předmět:
Starý kamarád se celý život poctivě coby automechanik a autoelektrikář živí . Spíše jsi nedával pozor ve čtení na škole , dnes se tomu říká pochopení textu , když zde v celém vlákně menajdeš zmínku o výměně oleje , ale jen o doplnění . A tam to platí , nedávat zbytečně nad dolní rysku .
Jak vypadá vzduchový filtr? Drátěnku bych určitě nedával, v zimě na ní může zamrznout kondenz. Když nastartuješ a vytáhneš měrku oleje, fučí z toho hodně? Někdy je to takový menší výfuk....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.