Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7104 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: st srpen 21 2013, 9:50 Předmět:
Akiro napsal(a):
právo nedava.
Přečti si ještě jednou, o čem psal EKKAR. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st srpen 21 2013, 16:49 Předmět:
Akiro napsal(a):
Habesan napsal(a):
Taky bych ho sejmul...
Hlavně kdyby jeli dva vedle sebe.
Ses jen ignorant nic jinyho nikdo ti k tomu právo nedava.Kdyz si to doma postavi nikdy te to neoslni jen tu blbe kecate
Nemel blbosti, já bych udělal to samý. Zjevně nevíš, jak to za volantem chodí, když potkáš jednoho, nebo dokonce smečku nedisciplinovanejch kolistů, jimž pravidla silničního provozu nic neříkaj.
Kvůli takovejm magorům se docela bojím vjet na silnici. Jednoho předjíždíš, on se otočí, strhne řidítka na Tebe a jseš v prdeli, nebo jedou 2+ vedle sebe, cinkaj vo sebe jako kuželky v síťovce, a ještě si plácaj pazourou čelo, že se je akusticky snažíš upozornit, že takovej styl jízdy je zakázanej, že je ohrožuje.
Dneska ráno, cestou z práce, jsem v lese potkal neosvětlenýho dědka na nějakým kostitřasu. Dědek na sobě tmavý oblečení, odrazky mu upadly už za Hitlera. Ačkoliv jsem měl dálkovky, viděl jsem ho na poslední chvíli, asi 10m před sebou. Nejhorší na tom všem je, že jakmile nějakýho sejmeš, můžeš za to skoro automaticky Ty! A tak se nediv lásce motoristů vůči kolistům.
Bejt po mým, tak budou mít všichni do jednoho helmy, chrániče, reflexní vesty, zpětný zrcátko, vhodný a dostatečný osvětlení, pumpičku a minilékárničku (dezinfekce, obvazy). Kdo nebude mít, pokutovat! Když pojede víc kolistů vedle sebe, do jednoho pokutovat!
P. S.: Strašně se mi líbí, jak si sem měšťácký turisti berou kolo. Protože tady není nikde rovinka, po většinu času funěj vedle kola . _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st srpen 21 2013, 17:22 Předmět:
Kolo je v poslední době dost populární, je to taková móda. Já najezdím dost, ale na silnici jedu, jen když to jinak nejde, jezdím jen v lese a mimo komunikace. Na silnici se totiž prostě a jednoduše bojím, pořád čekám kdy mě nějakej magor zezadu sejme. Problém je, že na kolo teď vleze kdekdo a spousta z nich nejen, že neumí kolo pořádně ovládat a jsou nebezpeční pro okolí, ale ani neznají silniční předpisy, když už jedou po silnici.
Jinak k tomu blikání, taky mám na svítilně strobo režim, ale je to naprosto nepoužitelný i jen jako upozornění, že jedu. Ty záblesky prostě ruší i mě. Leda bych někde ležel v příkopu, tak by se to hodilo, aby mě někdo našel.
Založen: Feb 16, 2006 Příspěvky: 379 Bydliště: Olomouc 9
Zaslal: st srpen 21 2013, 17:25 Předmět:
Bejt po mým, tak budou mít všichni do jednoho helmy, chrániče, reflexní vesty, zpětný zrcátko, vhodný a dostatečný osvětlení, pumpičku a minilékárničku (dezinfekce, obvazy). Kdo nebude mít, pokutovat! Když pojede víc kolistů vedle sebe, do jednoho pokutovat!
-------------------------------------------------------------------------------
Ještě bych tam přidal zvonek, když půl metru kolem tebe zezadu prosviští cyklista na horalu je to na mrtvici. A to na vedlejších cestách.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st srpen 21 2013, 17:38 Předmět:
A když už má něco na kole blikat, tak blinkry, protože spousta dnešních kolistů neví, jak upozornit na změnu směru jízdy. 1×555 a oranžový LED na konce řidítek. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Taky bych ho sejmul...
Hlavně kdyby jeli dva vedle sebe.
Ses jen ignorant nic jinyho nikdo ti k tomu právo nedava.Kdyz si to doma postavi nikdy te to neoslni jen tu blbe kecate
Nemel blbosti, já bych udělal to samý. Zjevně nevíš, jak to za volantem chodí, když potkáš jednoho, nebo dokonce smečku nedisciplinovanejch kolistů, jimž pravidla silničního provozu nic neříkaj.
Kvůli takovejm magorům se docela bojím vjet na silnici. Jednoho předjíždíš, on se otočí, strhne řidítka na Tebe a jseš v prdeli, nebo jedou 2+ vedle sebe, cinkaj vo sebe jako kuželky v síťovce, a ještě si plácaj pazourou čelo, že se je akusticky snažíš upozornit, že takovej styl jízdy je zakázanej, že je ohrožuje.
Dneska ráno, cestou z práce, jsem v lese potkal neosvětlenýho dědka na nějakým kostitřasu. Dědek na sobě tmavý oblečení, odrazky mu upadly už za Hitlera. Ačkoliv jsem měl dálkovky, viděl jsem ho na poslední chvíli, asi 10m před sebou. Nejhorší na tom všem je, že jakmile nějakýho sejmeš, můžeš za to skoro automaticky Ty! A tak se nediv lásce motoristů vůči kolistům.
Bejt po mým, tak budou mít všichni do jednoho helmy, chrániče, reflexní vesty, zpětný zrcátko, vhodný a dostatečný osvětlení, pumpičku a minilékárničku (dezinfekce, obvazy). Kdo nebude mít, pokutovat! Když pojede víc kolistů vedle sebe, do jednoho pokutovat!
P. S.: Strašně se mi líbí, jak si sem měšťácký turisti berou kolo. Protože tady není nikde rovinka, po většinu času funěj vedle kola .
To te zklamu zjevne vim jak to na silnicich chodi a je jen dobre kdyz cyklistu vidim na dalku.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5028 Bydliště: Brno
Zaslal: čt srpen 22 2013, 0:29 Předmět:
Debata se nám pěkně rozjela.
Na rozdíl od některých přispěvatelů se mi ještě nestalo, aby mě v noci cyklista oslňoval silněji, než každé obyčejné auto jedoucí naproti s potkávacími světly(a to vůbec nemluvím o autech se světly seřízenými tak blbě, že se ptám, jestli to nejsou dálkové a o umělcích, kteří mají navíc zapnuté mlhovky). Přece jen jsou ledky slabší a pak je cyklistů na silnici v noci o hodně míň jak aut. A pokud už nějaký cyklista má silné blikající světlo nebo super silné stálé světlo, tak je to ještě vzácnější jev. Rozhodně se to dá vydržet a vidím to raději, než když nemá světlo žádné.
Že někteří cyklisti jezdí jako prasata je pravda. Jenže jsou tací i mezi automobilisty. Většinou každý cyklista je jindy i řidič. Nedávání znamení o změně směru je nová móda a víc mě irituje u aut. Cyklista na to v pudu sebezáchovy většinou nezapomíná, ač musí pustit řidítka.
Ze zdejších reakcí mám dojem, že se to u vás přesvětlenými cyklisty v noci jen hemží a že musí být stresující už jen pomyšlení, že zase budete muset jet autem a čelit hordám cyklistům, co vás oslňují a spouští tak epileptické záchvaty nebo hypnózu.
Snad si s tím proboha jako řidiči umíte poradit. Tak do toho světla nečumím jako očarovaný a kromě toho celý jev trvá jen několik vteřin.
Ještě jsem nemusel na nikoho na kole troubit a pokud na mě jako kolistu někdo troubil, považoval jsem ho většinou za blba. Dneska už se na silnici na kole odvážím jen v nouzi, protože se bojím aut. Někdo raději troubí a mastí těsně okolo, i když má na silnici dost místa aby se vyhnul do protisměru a udělal bezpečný prostor pro případné výkyvy. Říkám si, že ten člověk v autě moc nemyslí na možné následky(a to nejezdíme vedle sebe). Teď konečně vím, že mě tím chtějí jakoby trestat pánové, co by nejradši někoho sejmuli. Kolik jste jich už sejmuli? Pochlubte se. Vždycky se najdou bicykly jedoucí vedle sebe.
Jako řidič vždycky počítám s tím, že se cyklista může zamotat a nechám si větší stranový odstup a/nebo zpomalím, abych měl větší šanci na včasnou reakci.
Připomíná mi to podobné debaty řidiči versus chodci na přechodu. Podle některých řidičů se chodci doslova vrhají na přechodech naprosto nečekaně pod auta. Už se tak nějak zapomíná na to, že ve městě by se mělo jezdit padesátkou a že pokud člověk stojí nebo se blíží k přechodu, tak asi bude chtít přejít. Docela mě serou burani, kteří projíždějí přes přechod, na kterém stojí připravený chodec, někteří dokonce jedou z druhé strany i když už chodec je na přechodu uprostřed silnice. Ženské to dělají mimochodem taky velmi často. Tam patrně půjde o vžitou představu, že ženy mají přednost a nebo spíš o nechuť znovu rozjíždět auto se všemi těmi operacemi s pedály a řadicí pákou.
Jestli jste byli ve třeba Švédsku, tak víte, že tam se jen přiblížíte k přechodu a už vám auta zastavují. Zato v Rusku nebo v Číně vás klidně přejedou, pokud byste se naivně snažili uplatňovat přednost chodce na přechodu.
Je to všechno jen v lidech a ve vzájemné ohleduplnosti. U nás se na silnici bojuje a soutěží, dokazuje převaha a léčí se mindráky.
Tak to je můj dlouhý příspěvek na obranu cyklistů, kteří chtějí být v noci viděni.
předem bych moc rád poděkoval všem (Akiro,PavelFF), kteří jsou "normální" a nesnaží se za každou cenu sundat cyklistu ze silnice v domnělé představě o tom, že na silnici smí jen auta.
Rád bych se však dostal k mému problému se zapojením.
Zkoušel jsem rady od PavelFF a přišel jsem na to, že mi jedna strana blikala tak pomalu kvůli příliž nízké hodnotě odporu R1 (předřadný odpor LED), ale ten byl dle mého správně vypočítaný. Když už jsem tedy navýšením hodnoty R1 dospěl k tomu, že LED blikají tak, jak bych chtěl, zjistil jsem, že svítivost LED je tak na 1/3 jejich jmenovité svítivosti. To mne přivedlo na myšlenku, že na výstupu z 555 (vývod 3) asi nebude vstupní napětí, je to tak? Na netu jsem všude jen viděl průběhy výst. napětí, ale nikde jsem se nedočetl, jak vysoké je v závyslosti na vstupním napětí.
Vážně to nechápu. Je to tak jednoduché zapojení a pořád s ním mám problémy.
Založen: Jan 12, 2009 Příspěvky: 7104 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: čt srpen 22 2013, 8:47 Předmět:
555 = problémy
djgladiator napsal(a):
průběhy výst. napětí, ale nikde jsem se nedočetl, jak vysoké je v závyslosti na vstupním napětí.
555 není zesilovač! Její výstupní napětí jsou logické úrovně odvozené od napájecího, a jejich závislost na vstupním napětí není lineární (viz. náhradní schéma 555). Stejně tak nelze očekávat, že strmost hran na výstupu bude jakkoliv závislá na strmosti vstupních signálů.
Možná by se pro ty LEDky dal využít signál Discharge (pin 7), je to tranzistor proti zemi (open collector).
Nesnažím se cyklistu "sundat", jenom občas vídám takové, kteří se chovají nebezpečně, naštěstí se mi vždycky podařilo uhnout. _________________ Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)
JEnze ja jsem zastancem toho at je cyklista co nejlepe videt a V ZIVOTE se nestane aby vas cyklista oslnil to je ten nejvetsi blabol.To spise my v autech je oslnujeme vic
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9001 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: čt srpen 22 2013, 12:05 Předmět:
Kup si tohle a oslníš kde koho. Já mám jen 320 lm a když jedu v úplné tmě po lese a náhodou někoho potkám v protisměru, a nestihnu to ztlumit, máš vidět, jak někteří prskají.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5028 Bydliště: Brno
Zaslal: čt srpen 22 2013, 14:07 Předmět:
djgladiator napsal(a):
...přišel jsem na to, že mi jedna strana blikala tak pomalu kvůli příliž nízké hodnotě odporu R1 (předřadný odpor LED), ale ten byl dle mého správně vypočítaný. Když už jsem tedy navýšením hodnoty R1 dospěl k tomu, že LED blikají tak, jak bych chtěl, zjistil jsem, že svítivost LED je tak na 1/3 jejich jmenovité svítivosti. To mne přivedlo na myšlenku, že na výstupu z 555 (vývod 3) asi nebude vstupní napětí, je to tak? Na netu jsem všude jen viděl průběhy výst. napětí, ale nikde jsem se nedočetl, jak vysoké je v závyslosti na vstupním napětí.
Na výstupu 3 skutečně není nula nebo 5V (při napájení z 5V). Ve skutečnosti je tam třeba 0,3V a 3,5V(záleží na proudu). Z datašítu se to dá vyčíst. Taky si všimni, že v datašítu je zátěž připojena mezi plus napájení a vývod č.3. Ty to máš připojené na zem.
Jednoduše můžeš obě hladiny výstupního napětí (vývod č.3) změřit voltmetrem, když prodloužíš periodu cyklů. Když k C2, C3 připojíš paralelně elyt s kapacitou asi 100M až 1G , tak na to voltmetr stačí reagovat. Diody musí být připojeny. Pak zjistíš, že diody mají k dispozici třeba jen 3,5V (místo ideálních 5V) a pak je i výpočet R1 trochu jinak.
Že by jedna strana blikala pomalu kvůli hodnotě R1 se mi zdá být nepravda. R1 musí mít vliv na jas diod ale vůbec ne na kmitočet.
V tom případě se omlouvám, tohle skutečně umí oslnit. Váží to skoro kilo a stojí to stejně jako běžné kolo.
Kolikpak cyklistů s takovou výbavou asi ve skutečnosti člověk na silnici potká? Na plný výkon to vydrží papírově svítit hodinu a půl. Takže se tomu asi dost seškrtí výkon. Ne že by to ani pak nebylo dělo.
forbidden napsal(a):
Já mám jen 320 lm a když jedu v úplné tmě po lese a náhodou někoho potkám v protisměru, a nestihnu to ztlumit, máš vidět, jak někteří prskají.
S tím taky souhlasím. Ale je rozdíl vysvítit někoho v úplné tmě a nebo za provozu na silnici se světly. Kromě toho, kdyby ten naproti v lese taky svítil, tak asi nebudete překvapený ani jeden.
Že by jedna strana blikala pomalu kvůli hodnotě R1 se mi zdá být nepravda. R1 musí mít vliv na jas diod ale vůbec ne na kmitočet.
Přesně tohle mě taky vrtá hlavou, ale je to opravdu tak, že hodnota "předřadného odporu pro LED" má vliv na frekvenci blikání LED připojených k levé 555 (IO1). Nedalo by se to zapojení nějak předělat, že by 555ky nerozvěcovaly přímo LED? ale jen by ovládaly tranzistory, které by pak rozsvěcely LED?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.