Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: út květen 14 2013, 21:12 Předmět:
Frantacech, máš to postavené? na kolko V to máš nastavené, príp. aký to "žere" prúd? Inak celkom pekné, možno to nakoniec dkúsim aj s tým... Lebo dať 2300korun za to isté sa mi nechce
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32117 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 14 2013, 21:13 Předmět:
Netuším - sice mám koncernový auto, ale ne přímo VW. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7857 Bydliště: Brno
Zaslal: út květen 14 2013, 22:54 Předmět:
Prosím Fandu Čecha nebo moderátory, aby někdo změnil rozměr těch megafotek od výše zmíněného- tohle téma může být zajímavé, ale pro nás, co máme malé monitory, je zcela nepřehledné _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Frantacech, máš to postavené? na kolko V to máš nastavené, príp. aký to "žere" prúd? Inak celkom pekné, možno to nakoniec dkúsim aj s tým... Lebo dať 2300korun za to isté sa mi nechce
Ano, mam to v aute...
nastavil jsem do svetel trimrem cca 1.8A na jednu H7, je to vec vkusu...
Original BMW DRL rele sviti dalkovyma na 40% vykonu
Ten optoclen s vyvodem na dalkove muzete vynechat, autor to zabudoval cele do originalniho rele svetel v BMW a ten vyvod umoznoval nahradit to rele a svitit dalkovyma primo pres mosfet.
P=UxI
I=55/14 ... cca 4A jedna zarovka normalne
Puvodne jsem to chtel zapojit rovnou na dalkove, ale pri montazi pred barakem jsem zjistil, ze prepinaci svetel nejsou vyvedene dalkove, takze jsem vymekl a zapojil to do mlhovek
4 draty ... 12V, zem, mlhovky a parkovacky
Po nastartovani se po zapnuti dobijeni rosviti mlhovky na cca 40proc vykonu
Kdyz zapnu parkovacky, zhasnou, vypnu rosviti se.
Policie na to vubec nereaguje, pac na ma tak kazda druha octavie original a na stk pro jistotu odpojim konektor.
Je to presne podle vyhlasky, akorat to neni homologovane a mlhovky nemaji na skle napis DRL.
Cena cca 300Kc, nejdrazsi je krabicka a konektory
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: st květen 15 2013, 20:30 Předmět:
Tak som experimentoval v dielni s reflektorom a vychádza mi to napajanie na cca 5-6-7V.
Pri 5V je prúd cca 3,5A, tzn. cca 20W
pri 6V je prúd cca 4A, tzn. cca 24W
pri 7V je prúd cca 4A, tzn. cca 28W
(hodnoty su zaokruhlene)
pri 5V je svetlo pomerne slabé, najviac sa mi pozdáva 6V - ani slabé ani silné, pri 7V je svetlo uz silnejsie, nehovorím ze je uplne silne ale uz sa mi zda dost.
Dá sa niekde, najlepsie na SK zohnat DC-DC menic s tymito hodnotami?
Nevadí halogénke tak nízke napatie, resp. co jej hrozí po kolko hodinách?
monterjirka, klid.. Nevim jak tebe ale mne najviac vadi ked idem v noci a asi kazde druhe auto ma zle nastavene svetla - to fakt oslnuje. Cez den mi je uplne jedno kdo cim sviti, ci mlhovkami alebo cim chce (ne ja nepouzivam mlhovky cez den) lebo cez den je to uplne neco ine jak v noci a nehovor ze ta to cez den nejak extremne oslnuje - ono to je tak trochu aj vyznam svietenia cez den - BYT VIDENÝ
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt květen 16 2013, 18:44 Předmět:
Já se teda spíš zeptám jinak: Co brání tomu, dát tenhle "ztlumovač" do POTKÁVAČEK a používat jako DRL? Samozřejmě s mírnou úpravou...
Jestli to dobře chápu, tak tahle regulace halogenkám nevadí a zároveň budou předžhavený v případě přepnutí žárovek na plno?
DRL se hlavně dávaj proto, že při nich nesvítěj všechny chujoviny jako podsvícení apod. A ty chujoviny jsou všechny napájený v podstatě z parkovaček...
Vlákna H4 neřeším, páč mám 2x H7 teda vlastně 4x
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: čt květen 16 2013, 19:01 Předmět:
do potkávaček, teda stretávaček nemožem dat stlmovač, jednak pokial sa svieti potkávačkami tak sa musí naplno (vo vyhlaske je ze ked sa svieti potkávačkama tak MUSÍ svietit aj vsetko ostatne cize zadok a SPZ...) a jednak preto, lebo drviva vecsina svetla potkávaček svieti tam kam netreba (cez den) - teda dole na cestu a na protiiduce auta svieti len zlomok toho a tento zlomok by som este oslabil. Dialkove svietia na cestu ale dalej + na protiiduce vozidla - co je ziaduce cez den ale problem je aby to neoslnovalo cize treba to dostatocne stlmit.
Správne to chápeš, dálkové budú napájané "permanentne" malým napetim cca 5V (teda okrem toho ked sa zapnú stretávačky (toto podžhavení sa vypne aby nesvietlo aj to aj to)) cize budu permanentne podzhavene. Vsetky ostatné spínače vrátane vystaržného bliknutia dialkovými budú zachované. Cize v pripade zablikania dialkovými sa tieto budu napajat normal 12V (ked bude treba tak za menic 5V dam diodu aby 12V neposkodilo vystup meniča). V pripade pustenia stretávaček sa menič vypne uplne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32117 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt květen 16 2013, 19:07 Předmět:
Mno, já bych to podsvícení+parkovačky/obrysovky zase tak nezavrhoval - spousta aut má na palubce LCD displeje v takovým uspořádání, že bez podsvícení jsou za jízdy prakticky nečitelný - zářnej příklad jsou dnešní škodovky. A DRL svítící jen dopředu bez svítících zadních obrysovek je taky pořádná prasečina, za kterou by si navrhovatel paragrafovýho znění zasloužil nakopat direct do (_!_) zepředu... Spousta de*bilů totiž jezdí jenom na DRL i v době, kdy už (nebo ještě) je značně šero - oni sice vidí, ale jejich auto je hlavně zezadu téměř neviditelný. Stejná situace nastane třeba v lese, když se jede proti vycházejícímu nebo zapadajícímu "pupenci" prosvítajícímu krajem souvislýho porostu - to je každej normální řidič rád, když je auto před ním "rozsvícený" i zezadu... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt květen 16 2013, 19:21 Předmět:
EKKAR napsal(a):
...spousta aut má na palubce LCD displeje v takovým uspořádání, že bez podsvícení jsou za jízdy prakticky nečitelný - zářnej příklad jsou dnešní škodovky...
To není muj případ
EKKAR napsal(a):
A DRL svítící jen dopředu bez svítících zadních obrysovek je taky pořádná prasečina, za kterou by si navrhovatel paragrafovýho znění zasloužil nakopat direct do (_!_) zepředu...
Nejen za tohle, ale např i kokty s DRL v mlhovkách. Kuwa to muselo bejt všimný, za takovou vyjímku...
Založen: May 29, 2009 Příspěvky: 301 Bydliště: Záhorí (Slovensko)
Zaslal: čt květen 16 2013, 19:21 Předmět:
Ono je to stale len o ludoch. Samozrejme ze ked je šero, les atd. tak treba zapnút normálne svetlá. Toto čo plánujem by malo byt hlavne na slnečné letné dni, keď je to podla mojeho názoru zbytočé. Ale spomenme si na dobu z pred pár rokov. Nebolo povinné svietit a záhadne to nikomu nevadilo že mu nesvietia zadné obrysovky a predné svetlá a pod. A dobre nám bolo. To len teraz sú ludia čím dalej tým viac akýsi "citliví"
To s tým podsvietením palubovky - mám auto z roku 98. V tej dobe neboli také blbosti. Len 4 analógové ukazovatele a 2 displeje (na jednom sú hodiny a na druhom najazdené km). Nič iné totižto ani nepotrebujem. A okrem toho - je to klasický šedý LCD displej, ktorý je krásne vidieť aj ked je nepodsvietený. Zlatá to bola doba
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.