Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7848 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 26 2013, 18:49 Předmět:
Ještě mě napadá reflexní optozávora a kousek zrcátka na středu ventilátoru. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6116 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út únor 26 2013, 19:13 Předmět:
Jestli se nepletu, tak tu hornst psal, že se jedná o větrák na chladiči auta.
Takže bych si myslel, že se za jízdy ten větrák může občas točit i náporovým vzduchem, bez napájení.
Co se teda má kontrolovat a co se z toho bude vyvozovat?
Ja bych asi skombinoval kontrolu otaceni vetraku (optozavora) a kontrolu odebiraneho proudu (ubytek na napajecim kabelu nebo vyse popsane proudove snimani). Vystup na dvoubarevnou LED - otacky zluta, odber ruda, funkce OK oranzova...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út únor 26 2013, 22:42 Předmět:
A ještě teploměr, tlakoměr, vlhkoměr... vlastně celou meteorologickou stanici _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7848 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 26 2013, 22:54 Předmět:
MetalGod- v návaznosti na jinou diskuzi doporučuji ještě dozimetr.
Jestli to má sloužit ke kontrole ventilátoru ve vozidle, tak podle mého názoru stačí kontrola teploty chladiče a motoru (potažmo teplota chladící kapaliny), jestli na tom až tak moc záleží, tak třeba dvouokruhová, s vyhodnocením méně příznivého stavu. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út únor 26 2013, 23:38 Předmět:
Nezapomeň na seizmograf, co kdyby tady hrozilo zemětřesení, nebo se k nám z tajících alpských ledovců díky globálnímu oteplování přiřítilo cunami s Ahmádínežádem na surfu, s atomovou bombou kolem pasu?
Tak by to nešlo, protože se ten chladič chladí jak přirozeně, tak náporově, když to auto jede, to by se nedalo použít.
Taky by šlo vyhodnocovat rušení, který ten větrák způsobuje, do jednoho vstupu komparátoru bych přivedl střídavou složku (přes kond) rušení od větráku (připojit na + pól co nejblíž větráku), do druhýho rušení zbytku elektroinstalace vozidla- tak by se totiž dalo zjistit to, že se ten větrák točí, ne jen, že do něj teče šťáva. A rovnou bych to možná zkombinoval s měřením úbytku na napájecím drátu- v tom případě by mohlo zapojení spolehlivě indikovat, že do větráku sice teče šťáva, ale že se z nějakýho důvodu netočí.
Těch možností je dost, je jen na tazateli, jak si vybere. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 27 2013, 16:35 Předmět:
No, já bych udělal z větráku náhon na pomocné dynamo, které by pracovalo do malého topení. Po roztočení větráku by se topení ohřálo a tato teplota, snímaná termistorem by pak na AD převodníku ATmega vygenerovala číslo, které bych si přes GSM modul posílal do smartphone s vhodnou aplikací. A ta by mi přes hands free v češtině říkala, jaké jsou otáčky větráku.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: st únor 27 2013, 16:40 Předmět:
Ještě bych větrák vybavil GPS modulem, aby bylo věděno, kde se větrák nachází. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.