Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 7925 Bydliště: Earth
Zaslal: po únor 18 2013, 18:42 Předmět:
Ale jó, dvě babičky mají dost primitivní Wihlpool AWG640 od prosince 1999. Myslím, že stále fungují a snad ani nebyly nikdy servisované. Mají jenom 400 otáček ždímání, takže by mohly mít ještě asynchronní motor bez uhlíků. Taky mají mechanický programátor. V pračkách nejspíš není jediný polovodič.
Ale kde je značka Whirlpool se životností dnes???
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15561 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po únor 18 2013, 19:19 Předmět:
Já bych firmě Whirlpool nevěřil v ničem, co sem dodala za posledních 5 let. Dříve to byla poctivá firma, ale to byly bez vyjimky asi všechny. Dnes vyrábějí se životností 5 let maximálně a pokud to uživatel neopečovává, tak to pozná.
U Beka není záruka 5 let, tu dávají prodejci a vědí, že se jim to za ten příplatek vyplatí. Jak mi někdo vysvětlí, že si koupím bílou krabici od Beka a tento nějaký prodejce je mi ochoten na výrobek už dodaný ke mě za menší příplatek prodloužit záruku o 3 roky ? Mají vyzkoušené, že to tu dobu vydrží (ale ne už 20 let jak dříve) a připadně jim stojí za to tu krabici vyměnit za jinou a stejnou (opravenou) v té prodloužené záruce.
Přiklad:
Jestli bílou krabici od bekocr.atd koupím za jejich cenu 5999,- a jiný ji má za 4999,-, tak asi budu přemýšlet kde ji opravdu koupím, ale když ji vezmu přes VO a bude za 4100,- (vše s DPH), tak ji vezmu z VO, omrknu datum výroby a počítám, že mi 4-5 let vydrží a pak koupím druhou a vyplatí se mi to vždycky.
Jen tak na okraj. Pračku Zanussi z Tuzexu jsme měli asi 20 let a teď je na chalupě, kde jede sem tam dál. Ledničku Zanussi jsem po 25 letech zlikvidoval, protože nová měla menší spotřebu, větší vnitřní místo atd. Pračku Siemens máme 13. rok a měnil jsem dvakrát 1ks V kroužek a 1 ks ložiska (celkem do 100,- Kč při jedné výměně plus vlastní práce) vždy po šesti letech.
Kdybych dnes měl něco zase kupovat, tak jedině Elektrolux, Bosch nebo Siemens za peníze od-do a basta. Za 5-6 let to je už okoukané a žena by měla radost z něčeho nového - teď se to musí jen občas umýt a vyčistit.
U BEKA záruka je a je od firmy,sám mám 4 spotřebiče s pětiletou potvrzenou zárukou. Nemají je však všechny produkty, jen některé (dražší) a modely které mají nárok na prodlouženou záruku se cca co tři měsíce mění.
Jak je to s uplatněním nevím, zatím to mám ještě v podstatě v dvouleté záruce a vše naštěstí funguje.(sporák,lednička, pračka,sušička)
Nic se za to nepřiplácí. Prodloužená záruka u prodejců na jiné značky je všude za příplatek.
Druhá věc je ta, že nikde nejsou podmínky co je třeba po čtyřletém fungování "porucha" a co je "běžné opotřebení"
Další věc je ta, že poruchu musím hlásit na Beku a oni určí servisního technika.
U predĺžených záruk je vhodné sa dôkladne vopred oboznámiť so znením zmluvy. Napríklad v mojom prípade mi ju v inak serióznej veľkej a známej prednajni rezolútne odmietli vôbec ukázať(!) s odôvodnením, že táto sa vydáva (pre zákazníka odtŕha) až po zakúpení tovaru a po následnom podpise zmluvy.
Pretože o výrobok a predĺženú záruku som mal seriózny záujem, a s podobnými vyhláseniami sa nejako neviem stotožniť, dostali sme sa do (celkom slušnej) výmeny argumentov, resp. výmeny argumentov proti neargumentom, no zhruba do nejakej pol hodiny sa mi predavačov, medzičasom už aj privolané posily, podarilo preladiť na ten správny level. Zaujímavé bolo, že o podstatných veciach, ktoré som následne v zmluve vyčítal, predavači nemali ani potuchy a postoj a následné požiadavky menili každým prečítaným a dovysvetleným odstavcom. Priznám, že to bol dosť únavný ne-nákup, kedy som bol kvôli jednej Beko krabici v predajni viac krát - a nakoniec zbytočne.
Po následnej podanej podrobnej sťažnosti na postup predajne, záplatou, pre mňa určite morálne vysokou, bol maximálne seriózny prístup vedúceho predajne, uznajúceho nesprávny prístup predavačov v plnom rozsahu, kedy svoje ospravedlnenie podporil hodnotnými darčekmi a "doživotnou" (aj keď mnou nevyužitou) peknou zľavou v ich predajni.
Počas mojich návštev padlo dosť rozporov v tvrdeniach a skutočnosti - tie dôležité a týkajúce sa rozšírenej záruky: vysvitlo napríklad, že rozšírená záruka, ponúkaná výrobcom Beko, neplatí pre všetky výrobky, ako mylne uvádzali, ale platí iba na vybrané (drahšie) druhy tovaru. Rozšírenú záruku mimo tohto rozsahu poskytuje predajca za doplatok prostredníctvom tretej osoby - ich zmluvnej poisťovne. S touto sa spisuje extra zmluva, ale až po kúpe tovaru. Predajca plní úlohu sprostredkovateľa zmluvného vzťahu. Zmluvné podmienky sú teda podmienky poisťovne. Daná poisťovňa do nich zakotvila napríklad úhradu za dojazd servisného technika, maximálny počet záručne opravených závad do roka (dve), maximálnu rentabilnú likvidnú výšku jednotlivých škôd, ako aj ich súčtu, naviac, strmo klesajúcu stúpajúcim vekom výrobku. V prípadoch, nevtesnajúcich sa do uvedeného cenového limitu, sa považovala oprava za nerentabilnú a majiteľ výrobku (bývalý zákazník predajne) mal právo za doplatok (neviem či len rozdiel ceny starého a nového spotrebiča, alebo väčší) si zakúpiť výrobok nový. Oni to samozrejme prezentovali slovne trocha inak - za nejaký doplatok Vám privezieme nový. Zaujímavá formulácia - a bol som svedkom, že aj čarovná = zaberala. Nikoho ani nenapadlo, že v podstate za svoje peniaze po neúspechu s výrobkom lacnejším, si nedobrovoľne kúpi výrobok drahší, ktorý pôvodne vôbec nechcel. Alebo inak: ak sa im to nerentuje (a latka nebole nastavená privysoko) neopravia Vám v záruke nič a Vy si opravu buď zaplatíte, alebo si doplatíte a kúpite Beko iné - drahšie. Suma sumárum, šikovne poisťovňou prepočítaný obyčajný poistný vzťah, kedy poisťovňa nič nestráca, a všetka neželaná ťarcha zostáva viac-menej na zákazníkovi. Pravdou je, že niet dôvodu, aby nejaká poisťovňa šla do nejakého vzťahu, kedy by nejakému predajcovi (následne zákazníkovi) dávala niečo zadarmo. Prečo by aj??
Samozrejme, ide o moju skúsenosť a iste rôzni predajcovia majú zmluvné podmienky rôzne.. Asi mám už takú smolu, keď napríklad v inom, potravinovom, reťazci, kde na zákazníckej linke veľmi slušne komunikujú v českom jazyku - nejde o narážku, ale upresnenie - som nedávno skutočne len tak zo srandy, okoloidúc položil na digi váhu zakúpené pečivové výrobky a skoro mi oči vyliezli nad záporným rozdielom deklarovanej a ponúkanej hmotnosti - a nad následným odbytím vedúcej predajne, že čo som to aký, že na takéto niečo si tu ešte nikto nesťažoval..
Založen: Dec 08, 2007 Příspěvky: 4214 Bydliště: Plzeňsko
Zaslal: út únor 19 2013, 7:53 Předmět:
Jogo zajímavé čtení. Je jasné, že nic není zadarmo a oni nakonec všichni ti zastánci těchto sraček přijdou na to, že 5ti letou záruku lze u výrobků této třídy garantovat akorát tak na síťovou šňůru. Tohohle lapače se může chytit akorát hlupák. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam a nebýt nabídky levných výrobků, jsou ty kvalitní ještě dražší.
Co se týče kvality praček obecně, myslím že po Miele je to Bosch-Siemens = jedna fabrika, trochu jiný kabát, dostupnost dílů je dobrá a jsou kompatibilní. Ty dražší modely se kompletují v Německu, ty další ve Španěsku a v Polsku. To je třeba brát jako fakt, který je leckde poznat.
V závěsu za tím snad Zanussi a potom už všechno to další co se tady prodává. Z AEG se stává šmejd a s původní německou AEG to má málo co společného. Je to pouze obchodní název patřící dneska skupině Electrolux. Díky katování kostů se v kvalitě pohoršili, ale zatím ještě profitujou na původním dobrém zvuku této známé zkratky. _________________ Na SZ a maily od uživatelů se žádným přínosem pro toto fórum zásadně neodpovídám a mažu je bez přečtení…
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15561 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 19 2013, 9:09 Předmět:
Trochu bych tě opravil jogo. Pečivové výrobky se váží před upečením, přesněji je na to technologický postup kvůli množství vody (je to váha těsta). Srozumitelnější to bude u masa, které se taky váží před tepelnou úpravou (syrové maso), např. řizků. Takže upečený řízek nebo chleba bude mít vždycky menší váhu než tu deklarovanou, ale měly by mít ve stejné váhové kategorii stejnou.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5243 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: út únor 19 2013, 9:23 Předmět:
Zanussi pokial viem uz tiez patri pod Elux... a skladaju to v Polsku... takze by som povedal ze Zanussi/Elux/AEG bude rozdiel maximalne vo vybave a cene...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15561 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 19 2013, 9:55 Předmět:
Nic není už tak jako to bylo dříve a proto jsem doporučoval jen to, co jsem doporučoval. Většinou to jsou čachry prodejců. Např. i Bekocr.atd se snaží ze sebe dělat autorizovaného dílera, ale jak je možné, že ostatní mají to samé levnější ? Jde jen o další podvodníky se "zárukou". Reklamovat budu vždycky v prodejně, kde jsem kupoval a ti ať se snaží se servisem. Je na to zákon.
Přiznám se, že existuje takový malý problém. Ještě nikdy se mi nic nepokazilo (do pěti let stáří), takže jsem nemusel reklamovat. A oprava Sony TV po 18 letech (svépomocí) už asi do záruky nespadá, že ?
Vyhrala to pracka AEG. Uz je doma.
V servisu jsem zjistoval, jestli u ni a druheho kandidata (Electrolux) jdou vymenit loziska - nejdou.
To uz ale u bezne pracky asi nejde vymenit u zadne
Duchodkyne byla na vymene loziska, ale zjisten praskly naboj - odjela na SD.
Jinak zatim spokojenost. Ovladani jednoduche i uchazejici hranatejsi nemecky design. Polovicce se nezda, jak malo je vody v bubnu, ale pradlo je vyprane dobre.
Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 7925 Bydliště: Earth
Zaslal: so únor 23 2013, 19:19 Předmět:
Pozdě, ale přece... Zvláště u vrchem plněné pračky bych si dal pozor na to, jestli je v bubnu nějaký montážní otvor (běžně zakrytý lopatkou), kterým se dá prohlížet dno pračky a hlavně topné těleso. U naší EWT1050 je toto velmi blbě řešeno. Takže netušíme, v jakým stavu topné těleso máme... Ale nejspíš stále topí.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5243 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: so únor 23 2013, 20:18 Předmět:
Hejnicek-s tymi loziskami ta tahaju za nos... Leda ze by neco zmenili ale tomu neverim... Meni sa to ako loziskovy domek, daju sa bezne zohnat na nete
Odmimatelnym rebrom disponuju prevazne Whirlpule, u nizsich modelov elux/zanussi som videl "otvaracie kopyto", pod nim filter... Hodi sa to pri vyberani spadlej ihly, kostice z podprdy a pod... A vizualna kontrola telesa nikdy nieje na skodu... Teleso od vodneho kamena potrebuje viac energie na zohriatie vody... Tiez sa da kontrolovat pripadna "ucinnost" prostriedku na zmakcenie vody...
Prede mnou se divala pani v servisu do servisni dokumentace na PC s rozkreslenou sestavou pozic ND. Vana byla zakreslena jako jeden dil. Loziska zvlast ne, takze objednat se zvlast normalni cestou nedaji. Otazka, jestli to cele jde vubec rozdelat a zase slozit. To by musel rict nekdo, kdo ty pracky z naseho fora dela jako zamestnani.
Jinak na usazeniny po prozkoumani slozeni Calgonu na obalu pouzivam leta obycejnou kyselinu citronovou. V nove pracce zatim vaham s pouzitim. Ale to bude aktualni az za cas.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.