Založen: Nov 24, 2006 Příspěvky: 1988 Bydliště: SR-Bratislava -Devínska Nová Ves
Zaslal: so červen 08 2013, 22:02 Předmět:
Po dlhsom case som sa k tomu dostal....
Po premerani kondeznatorov som nasiel vadny naozaj C15- obrovsky zvod.
Elektricka cast uz bezi, ale problem je s rychlsotou posuvu, a to taky, ze paska ide prilis pomaly- problem uz stara a slaba remenica ktory hybe pravym unasacom. Da sa taka este kupit?
Dakujem
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19566 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červen 08 2013, 23:09 Předmět:
Takže ne remenica, ale remienok. Najdi vhodný čtyřhranný nebo kulatý, udělá tam stejnou službu. Na rychlost posuvu pásku vliv stejně nemá, jen na to, zda bude či nebude navíjet. Od toho vyvození tahu je tam váhově závislá spojka (unašeč položený filcovým obložením na hnaném talíři) - čím víc pásku na cívce, tím víc táhne.
Podobně se chová i odvíjecí, jen ten talíř není poháněný, ale pevný, tak slouží jako váhově závislá brzda.
Pokud jde o rychlost, řada B4 na to zpomalení po letech trpí všeobecně. Přece jen motorek o výkonu jen 3W je na to slabý a vyžaduje lehký chod všech ložisek.
Patní ložisko motorku je první problém: vyndej řemínky, otoč magnetofon unášeči dolů a polož ho na hadr, sundej spodní kryt magnetofonu a odšroubuj tři šroubky M4, které drží opěrnou destičku rotoru. Pod ní je těsnění a v patě hřídelky vložená kulička. Tu neztrať.
Vymyj sajrajt kolem hřídelky motoru (nejlíp lihem; přitom hýbej hřídelkou motoru podélně v ložiskách). Pak ložiska motoru namaž jemným strojním olejem, do patní komůrky dej trochu mazacího tuku, vlož zpět kuličku a opěrnou destičku namontuj obráceně. Je v ní totiž určitě od kuličky vybroušený důlek, který zvyšuje ztráty třením.
Jestli je kuličky probroušená skrz destičku, vyrob destičku novou z kousku ocelového plechu.
Pak stejně vyčisti ložisko předlohového hřídele, ložisko setrvačníku, mezikola a ložisko přítlačné kladky a namaž je jemným olejem. Přitom dávej pozor, aby se nezamastila žádná guma!
A odmasti všechny části, z nichž by se mohl olej dostat na gumová obložení a řemínky, stejně jako všechny části, s nimiž přijde do kontaktu pásek.
Jestli ani pak nebude rychlost v pořádku, můžeme se bavit o dalším.
mazacimista_B4.jpg
Komentář:
Většina těchto ložisek má vliv na rychlost posuvu pásku.
Čtvereček znamená JEDNU kapku jemného oleje, kroužek řidší mazací tuk.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.