Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

O Italech a tak (odděleno)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
txx



Založen: Mar 31, 2008
Příspěvky: 255
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 16:12    Předmět: Citovat

[quote="ok1hga"]poslední kloudný Fiati . . .
124
ano ale v Rusku je museli trochu vylepšit Very Happy sibiřská zima je potvora
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lada_2101.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 16:37    Předmět: Citovat

Proti originálu nevylepšili vůbec nic - naopak, snížili kompresní poměr, aby motor vůbec byl ochotnej tolerovat to, co Rusáci vydávají za benzín - a z obdobnýho důvodu i změnili otryskování karbce, aby to celý vůbec bylo ochotný startovat - a osadili tlumiče schopný vydržet savjétskije darógi ... Žigul je tak až na pár těchto detailů identickej s Fiatem 124 (pozdější verze s obdélníkovýma světlama pak s Fiatem 125).
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1531
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 16:48    Předmět: Citovat

Na 125 Fiata tady mám nové listové pera, kdyby někdo potřeboval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6575
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 17:23    Předmět: Citovat

Nejlíp se startoval Spartak. Měl ještě mechanické spínání startéru (zatažením, ne elmagnet-mlaďoši neviděli). Nejprve lehce protočit bez zapalování, pak zapnout a na ťuk. Jináč měl kliku a ta dovedla kopnout:)-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 17:55    Předmět: Citovat

Aj vypúšťací ventil na chladiacu kvapalinu-vodu. Ani neviem či v tom čase (1957) bolo čo nemrznúce naliať. Iba ak trafo-olej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32084
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 18:05    Předmět: Citovat

Ale kdo to uměl s klikou, natočil ho i na tři placatý baterky. A stejně tak i starou Oktávku, Feldu a "tisícovku" alias "litra". Novější řady (Š100/110 a Š105/120/130) už ne bez úprav - nešlo to bez zásahu do zadního čela, kde nebyla už z výroby díra pro zastrčení kliky a bez výměny matky držící na klice hlavní řemenici, kde originálně už nebyl náběh pro kliku...

Ale nikdy snad nezapomenu na ty udivený xichty kolemjdoucích a čumilů v oknech, když jsem ještě v 90.letech před barákem po neúspěšným pokusu o natočení staré Octavie startérem vytáhnul z kufru kliku a odklopil přední tabulku SPZ... Čuměli jak nahá (_!_) z roští, když jsem zatáhnul ruční brzdu, nasadil kliku, s vypnutým zapalováním protočil motor několikrát dokola, natáhnul si jeden válec "pod kompresi", otevřeným okýnkem zapnul zapalování a pak před autem jen zlehka cuknul klikou... A během dalších vteřin už jsem házel kliku do kufru a odjížděl jako by se nechumelilo, zatímco oni čekali šachování se startovacíma kabelama nebo tlačným lanem... Very Happy Very Happy Very Happy

A pozor - novější verze Octavie a Felicie už měly startér s elektromagnetem, startovaly se tak normálním otočením klíčku ve spínačce! Spartak už to nestihnul, jeho výroba skončila dřív - takže u Spartaků byly pod střední částí palubní desky 2 slonovinově zbarvený plastový táhla, jedno byl sytič, druhý tahací startér, u Felin a Octavií s elektromagnetem ale bylo táhlo už jenom 1 - sytič! Stejně tak se u nich do pozdějších sérií dalo koupit i řazení na podlaze - ne jen pod volantem, jako to bylo na začátku výroby!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
reese



Založen: Jan 06, 2008
Příspěvky: 119
Bydliště: Mostecko

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 18:11    Předmět: Citovat

Výchozí byl opravdu F124, ale na přání objednatele bylo v Turíně provedeno mnoho změn (posílení el. instalace, zvětšení "světlosti" kvůli terénu..) a jedna zásadní přepracování motoru z OHV na OHC.
reese
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 20:46    Předmět: Citovat

Startoval jsem klikou snad okolo roku 2000 moskviče 2138.
Super na něm byly žaluzie před chladičem ovládnaé z místa řidiče. Tedy spíše podle provedení to bylo proti kulkám letícím na chladič Shocked
Jinak ten tahací nesmysl na startování měl i Polski Fiat 126 - maluch
Fiaťáci jsou agenti jak blázen. pořád něco vymýšlejí. Bohužel jsou natolik horkokrevní, že než něco dotáhnou do spolehlivosti tak mají jiný nápad. Třeba i slavné žiguly jsou původně Fiaty.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá prosinec 28 2012, 23:55    Předmět: Citovat

S těma Italama to je asi o štěstí Smile. Známý měl Fiat Tempra 1,9TD. Starý pekáč ale v jakékoli zimě 2x nažhavit a šel na brnk. Známý tehda kouřil dlouhé Petry tak to nakopl, zapnul digi klimu na AUTO a šel pod stříšku u baráku. Jak dokouřil, auto topilo, nemusel škrábat okna a jel. Jak šlo z baráku, mělo přes 500kkm a motor byl to nejlepší, co tam bylo Smile. Paradoxně neodjel 3x a to tehdy, když si nechal zapnutý vyhřívaný podprdelník v zapalovači Wink. V rodině je jedno Tipo-160kkm a celkem OK a Marea-ta cvrliká jako diesel ale taky jezdí Smile. Osobně bych se Itala (Fiatu) nebál ale to jen díky tomu, že se drbu v elektrice, jinak ani prda Smile. Lancia, Alfa-to musí být člověk srdcař a to auto milovat, jinak jako konzument by se zbláznil. Na tomto se shodli i na Italcars forech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5232

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 0:43    Předmět: Citovat

Alfy jsou krásné. Jen jak říkáš. Jsou vtipy jako proč se řidiči Alf nezdraví...
protože se před jízdou už všichni ráno potkali v servise..
Ale asi v rámci toho jak se pořád v takových věcech hrabu bych do ní šel. Ten vzhled je prostě...
Jinak ještě bych rýpnul do oktávek. Tedy řekl bych koktávek (Octávia Tdi, ale to bych asi nerozdýchal)

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 12:40    Předmět: Citovat

S tím Spartakem jste měli asi štěstí - já si to pamatuju velmi matně, protože mě bylo pár let, ale otec tam na zimu vždycky dával jinej motor a říkal mě, že je z traktoru. Obecně ten Spartak přes zimu stál v garáži a jednou se dokonce stalo, že si z něho myši udělaly ubytovnu a sežraly, co se dalo.

Nakonec byl Spartak prodán, sotva odjel, a za těžkých socialistických 60kKč byla zakoupena stodvacítka.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4511
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 14:14    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Proti originálu nevylepšili vůbec nic - naopak, snížili kompresní poměr, aby motor vůbec byl ochotnej tolerovat to, co Rusáci vydávají za benzín - a z obdobnýho důvodu i změnili otryskování karbce, aby to celý vůbec bylo ochotný startovat - a osadili tlumiče schopný vydržet savjétskije darógi ... Žigul je tak až na pár těchto detailů identickej s Fiatem 124 (pozdější verze s obdélníkovýma světlama pak s Fiatem 125).


No neviem ale +/-800 zmien na aute je uz slusne cislo.... Okrem ineho celkom novy motor, na tu dobu pokrokovy, jednoduchy a odolny.(liatinovy blok, 5krat ulozena kluka, hlava zliatiny hlinika (nepraskala ako na skodovke) neskor unifikovana pre vsetky objemy (nie ako skoda co hlava to ina farbicka na nej), tvrdene sedla ventilov od zaciatku, plno prietokovy cistic oleja) Zosilnene plechy karoserie, alternator namiesto dynama, vykonejsi starter, vecia spojka, vecsie synchrony v prevodovke, silnejsie capy prednej napravy a riadiace tyce. O dost vykonesie vykurovanie.... pri -25, v nutri +25, pri nohach +30st.

Uz len fakt ze dokial sa vyrabal fiat 124, lada mala zakazany vyvoz auta na trhy, okrem ineho bola lepsia ako fiat124.


Naposledy upravil Atlan dne so prosinec 29 2012, 14:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19597
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 14:21    Předmět: Citovat

Spartaka Š440/1958 s řízením vpravo jsem zakonzervoval, hodil na špalky a odhlásil 1983, o deset let později jsme ho z těch špalků sundali, dolili půllitr oleje a do nádrže pár litrů benzínu, chvíli točili klikou (dostal sedmiletou baterku, takže startérem ji rasovat ne-e), a rovnou s ním jeden veteránista odjel, protože fungovalo všechno.
Že by Spartak nějak chutnal myším, jsem si nevšiml.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 14:44    Předmět: Citovat

Ty myši žraly všechno, co našly. Zatímco u mě doma jsem za 20 let viděl tak dvě, z toho jedna byla usušená na troud, tak v původním domě se díky slepicím, králíkům, ve sklepě ještě netopýrům a pavoukům vesele množily. Jako kluk jsem je střílel vzduchovkou i mezi králíkama, slepice je konzumovaly zaživa, navíc slepice místo v kurníku spaly na třešni, prostě se jim tam víc líbilo.. Very Happy
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6575
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so prosinec 29 2012, 15:07    Předmět: Citovat

Se spartakem jsem taky jezdil v zimě za holkou. A protože tenkrát se na fridex moc nehrálo, musel odjezdit ty 2 km tam a pak zpět bez vody. Nenechalo to na něm následky:-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund