Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18695 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st duben 18 2012, 20:57 Předmět:
Na panelce jsem najezdil spoustu km , dohrabal jsem se s ní i do Innsbrucku , když mi cestou v Salzburgu odešel rotor dynama . no a k tomu fichtlu . U starého provedení se dal stator natáčet , aby se člověk dostal do změny toku . U těch , o kterých píšete , se prostě bez koukání na předstih musí nastavit nejsilnější jiskra . A potom celé přesunout do předstihu . Prostě pak máš odtrh třeba milimetr . A dalším problémem pro našlápnutí byly dva simerinky , prostě musí oba těsnit , jinak můžeš šlapat , jak na 55ce . No a zpět k panelce , ta bošák neměla a žádné problémy se startováním nebyly . Nacucat , dvakrát prošlápnout s vypnutým zapalováním a pak zapnout a jednou ŠLÁPNOUT .
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so duben 21 2012, 15:10 Předmět:
Mám jeden nový a dost podstatný poznatek. Jak jsem to nastavil, a zapaluje to parádně,tak to kladívko taky přestalo jiskřit při sepnutí,tak jsem přemýšlel proč,když tam má téci proud z nabitého kondenzátoru. Už je mi to jasné ono se dá trefit taky do okamžiku,že to kladívko nejen rozepne v pravou chvíli,ale taky sepne v momentě,kdy to není na pólových nádstavcích,takže tam nemá co jiskřit,když se kondík před tím stihl vybít do zapalovací cívky.Má to podstatný vliv na životnost kladívka.
Pokud jsem napsal něco,co je všeobecně známo,tak mi prosím nenandávejte,já to nevěděl. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
no já tyhle dementní problémy odstranil... postavil jsem si v hodnotě asi 250kč tyrystorové zapalování, a je jedno která cívka je kde. jede to jen "na předstih" jenže ted chci trochu výkon. aby to svítilo... _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19608 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so květen 19 2012, 20:34 Předmět:
Já tam měl 2W výstupák k ECL86. Je to sice z ročenky AR, ale tam byly ještě dvě nebo tři diody v sérii paralelně k C2. Bez nich se ale dalo našlápnout napoprvé.
Najezdil jsem s tím přes 20 tisíc km a nedávno jsem se dověděl, že ten stroj ještě v okolí Bydžovů jezdí i s tím zapalováním.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne květen 20 2012, 12:45 Předmět:
Ja by som to zapojenie upravil tak, že na 220V stranu trafáku by som dal gretz, aby sa kondík rýchlejšie nabíjal. Spínací obvod by som zjednodušil na systém "Babetta", namiesto kladivka impulznú cievku a cez diódový obmedzovač rovno do gate tyristoru. Zlepší sa tým priebeh krútiaceho momentu, pretože pri vyšších otáčkach bude zapaľovať skôr, čo je žiadúce a u malých motorov sčasti nahradí odstredivý regulátor predstihu, používaný u väčších motorov. Akurát je trochu babračka s osadením impulzného magnetu do rotora a správnym osadením cievky. Prípadne použiť magneto aj stator z babetty, i keď neviem, či by rozmerovo pasovalo... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
no je pravda že by se dalo laborovat, ale hlavní výhoda je, že když uklepeme tyrystor, nebo jinou součástku, tak se to během pěti minut dá napojit jako originál. jen musíme vozit kondenzátor ke kladívku v povinné výbavě. tohle třeba vape neumí.
i tak ale toto zapojení splnuje požadavky. samozřejmě to s cívkou a magnetem místo kladívka existuje... na strávkach jawa 50 to je.
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove-aktualizace.html _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.