Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jawa pionýr, úprava zapalování
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18695
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st duben 18 2012, 20:57    Předmět: Citovat

Na panelce jsem najezdil spoustu km , dohrabal jsem se s ní i do Innsbrucku , když mi cestou v Salzburgu odešel rotor dynama . Very Happy no a k tomu fichtlu . U starého provedení se dal stator natáčet , aby se člověk dostal do změny toku . U těch , o kterých píšete , se prostě bez koukání na předstih musí nastavit nejsilnější jiskra . A potom celé přesunout do předstihu . Prostě pak máš odtrh třeba milimetr . A dalším problémem pro našlápnutí byly dva simerinky , prostě musí oba těsnit , jinak můžeš šlapat , jak na 55ce . No a zpět k panelce , ta bošák neměla a žádné problémy se startováním nebyly . Nacucat , dvakrát prošlápnout s vypnutým zapalováním a pak zapnout a jednou ŠLÁPNOUT .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: so duben 21 2012, 15:10    Předmět: Citovat

Mám jeden nový a dost podstatný poznatek. Jak jsem to nastavil, a zapaluje to parádně,tak to kladívko taky přestalo jiskřit při sepnutí,tak jsem přemýšlel proč,když tam má téci proud z nabitého kondenzátoru. Už je mi to jasné ono se dá trefit taky do okamžiku,že to kladívko nejen rozepne v pravou chvíli,ale taky sepne v momentě,kdy to není na pólových nádstavcích,takže tam nemá co jiskřit,když se kondík před tím stihl vybít do zapalovací cívky.Má to podstatný vliv na životnost kladívka.
Pokud jsem napsal něco,co je všeobecně známo,tak mi prosím nenandávejte,já to nevěděl. Laughing

_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: so květen 19 2012, 13:28    Předmět: Citovat

no já tyhle dementní problémy odstranil... postavil jsem si v hodnotě asi 250kč tyrystorové zapalování, a je jedno která cívka je kde. jede to jen "na předstih" jenže ted chci trochu výkon. aby to svítilo...
_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19608
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so květen 19 2012, 16:46    Předmět: Citovat

Nevypadalo náhodou to tyristorové zapalování nějak takto?


zapalovani_jawa20.gif
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  zapalovani_jawa20.gif
 Velikost:  6.34 kB
 Staženo:  163 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6607
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: so květen 19 2012, 20:23    Předmět: Citovat

Přesně tak jsem to měl. Je to myslím z amara? Trafo bylo zvonkové obráceně..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19608
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so květen 19 2012, 20:34    Předmět: Citovat

Já tam měl 2W výstupák k ECL86. Je to sice z ročenky AR, ale tam byly ještě dvě nebo tři diody v sérii paralelně k C2. Bez nich se ale dalo našlápnout napoprvé.
Najezdil jsem s tím přes 20 tisíc km a nedávno jsem se dověděl, že ten stroj ještě v okolí Bydžovů jezdí i s tím zapalováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2012, 10:51    Předmět: Citovat

nooo princip stejnej, součástky ale jiné. to funguje, stím sem dva roky krosil, ted připravuju pincka na STKčko ale stále to na to jede.
http://amperak.rajce.idnes.cz/JAWA_50_21_upravy%2C_vylepseni%2C_tuning_meho_fechtla/#DSCF3575.jpg

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2012, 12:45    Předmět: Citovat

Ja by som to zapojenie upravil tak, že na 220V stranu trafáku by som dal gretz, aby sa kondík rýchlejšie nabíjal. Spínací obvod by som zjednodušil na systém "Babetta", namiesto kladivka impulznú cievku a cez diódový obmedzovač rovno do gate tyristoru. Zlepší sa tým priebeh krútiaceho momentu, pretože pri vyšších otáčkach bude zapaľovať skôr, čo je žiadúce a u malých motorov sčasti nahradí odstredivý regulátor predstihu, používaný u väčších motorov. Akurát je trochu babračka s osadením impulzného magnetu do rotora a správnym osadením cievky. Prípadne použiť magneto aj stator z babetty, i keď neviem, či by rozmerovo pasovalo...
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
milan222



Založen: Jul 20, 2009
Příspěvky: 1460
Bydliště: trutnov

PříspěvekZaslal: ne květen 20 2012, 14:09    Předmět: Citovat

no je pravda že by se dalo laborovat, ale hlavní výhoda je, že když uklepeme tyrystor, nebo jinou součástku, tak se to během pěti minut dá napojit jako originál. jen musíme vozit kondenzátor ke kladívku v povinné výbavě. tohle třeba vape neumí.
i tak ale toto zapojení splnuje požadavky. samozřejmě to s cívkou a magnetem místo kladívka existuje... na strávkach jawa 50 to je.
http://www.jawa-50.cz/clanek/tuning-upravy-tyristorove-zapalovani-nove-aktualizace.html

_________________
bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund