Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5033 Bydliště: Brno
Zaslal: pá únor 10 2012, 0:06 Předmět:
No myslel jsem původně proč bys chtěl fázově regulovat napětí pro spouštění motoru? Ale teď zjišťuji, že efektivní napětí 16V je asi fakt hodně. Jak píše Habesan. To by nemuselo udělat autu dobře.
Jenže fázové řízení 16Vef stejně nesníží velikost špičky - tedy sníží, ale až od poloviny půlvlny dolů a to už zas bude moc malá střední hodnota.
Měla by tam ještě být k tyristorům tlumivka jako vyhlazovač proudu a napětí.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 10 2012, 7:40 Předmět:
Vůbec bych se toho nebál . Úbytek vždy na dvou diodách , kabelech , svorkách . Jde jen o to aby v autě byla vždy zapojena i ta vybitá baterka a spuštění startovacího zdroje seplo po spuštění startování a bylo vypnuto pokud možno před vypnutím startování .
Muzes tam dat delic pro sledovani zateze. Pri startovani poklesne napeti na delici, elektronika vyhodnoti a sepne stykac a ubytky na diodach a kabelech, prip tlumivce, to snizej na pripustných 17V
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: pá únor 10 2012, 11:18 Předmět:
pajosek2 napsal(a):
To je zajímavé,že to,co se dříve vyřešilo klikou vyvedenou z motoru
Dávno, dávno, sa kľukou natočil Spartak, potom sa teplá voda zalievala. Fridex sa ani nepoznal. Na chladiči dole bol vypúšťací kohút, po jazde voda von.
Baterka vydržala aj cez 12 rokou.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18692 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá únor 10 2012, 11:31 Předmět:
Nwm , jestli jsi to , procesore , zažil , ale já měl a provozoval M408 . Přes zimu , jelikož jsem parkoval venku , jsem natáčel jen klikou . Jenom jsem ji trochu oproti původní zpevnil .
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32085 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 10 2012, 12:39 Předmět:
Myslím že jem o pár pátků mladší než Bořek, ale Oktávii na kliku jsem taky používal - "nějakým záhadným" způsobem se nám přikulila do rodiny a po pár měsících zase putovala dál - a vzhledem k mizerným kompresím a starý baterii byla klika v permanenci... Ale stejně na ten startovací vozejk jsou nejlepší 4 autobaterky paralelně a startovací kabely z lan od svářečky - je to bezpečnější než jakékoliv trafo adaptované amatérsky... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá únor 10 2012, 14:23 Předmět:
Ja som mal 412-ku Moskála. Kľukou natočiť šiel, ale keď pri tom motor kopol naspäť, bola to riadna pecka, raz sa mi kľuka vytrhla z ruky a to bolelo... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Pánové nechci vam do toho moc kecat , ale T148, V3S, 1000MB a traktor jsou poslední motory kam bych to připojil.
K elektrice současných aut bych se s tím ani nepřiblížil.
Umím si představit co z takového "startovače" poleze za hrůzu při zatěžování startérem. To by se nemuselo líbit elektronice ve startovaném autě. _________________ Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.