Jak tu někdo napsal, kdyby učitel měl na to, aby pracoval někde, za dobré peníze, tak neučí za pár tisícovek, samozřejmě to může i některé bavit, ale opravdu mnoho učitelů buď pracovala a vyhodili je (v lepším případě přišli sami, že nic neumí) a nebo si práci nenašli vůbec.
U mnoha učitelů, to také vypadá tak, že řekne žákům "otevřete si učebnici na straně xx-yy a udělejte si zápis sami". Dneska si mnoho učitelů stáhne zápis z netu ani sis jej nepřečtou a z toho nadiktují pár vět. Nemluvě o učitelích, kterým je nyní 60, nemají ani potuchu co je to třeba IO a mají učit něco o nějakých logických obvodech a podobné věci.
Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 7926 Bydliště: Earth
Zaslal: so prosinec 31 2011, 19:38 Předmět:
Oldradio napsal(a):
Náhodou je to docela pokrokové náboženské gymnázium, když svým žákům sdělují, že existuje něco takového, jako spermie
Jo, to kroměřížské gymnázium je fakt pokrokové, protože tam nemají povinně tři roky latinský jazyk a jeden rok církevní dějiny, jako na mém gymplu.
Vždycky jsem měl pocit, že učitelé jsou ještě celkem vyhovující, ale studenti jsou banda dementů...
Taky od počátku školní docházky (1996) se mi zdá, že většina učení probíhá doma. Ve škole akorát učitel zadá, co se mám naučit a pak zkontroluje, jak se mi to povedlo... Kdybych neuměl číst už cca roku 1995, tak bych byl celkem v háji.
Po přečtení vašich přízpěvků už tolik nelituju, že jsem nepřestoupil na průmyslovku. Nebo jsem vedle?? Nic naplat, mnoho kámošů průmyslováků z VŠ vyletělo kvůli neznalostem matiky a fyziky.
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: so prosinec 31 2011, 19:48 Předmět:
Hydrawerk napsal(a):
Nebo jsem vedle?? Nic naplat, mnoho kámošů průmyslováků z VŠ vyletělo kvůli neznalostem matiky a fyziky.
Jsi vedle, gymnázium je naprosto k ničemu pokud nejdeš na právníka, lékaře, ...
Bývalí spolužáci z VŠ co byli z gymnázia neměli navrch v ničem - ani v matice nebo fyzice. A ti z průmky, co u nás vyletěli u matiky a fyziky by z toho vyletěli i kdyby měli gympl, protože se nevěnovali studiu ale spíše hospodě.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34109 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne leden 01 2012, 12:43 Předmět:
No ja som bol tiez na gymnaziu a v matematike a fyzike mi to pomohlo dost (mal som tieto dva predmety aj posilnene). Kedze som na VS isiel s tym, ze som vedel derivovat aj integrovat, tak som nemal problem s predmetom matematicka analyza, na ktorom inak velmi vela ludi vyletelo...
Ale na druhej strane je pravda, ze neviem dokopy ziadnu teoriu okolo elektroniky a tym padom ani napriklad postavit nieco s tranzistormi. Ale doteraz som to nepotreboval...
Možná, že to je nakonec chyba nás všech, nemůžeme to jen svalovat na systém.
Takový paradox je, že čím víc věcí je k dispozici, tím menší je o ně zájem. Takže i když mají žáci vědomosti "na dosah" nebo jim je učitel přinese na stříbrném podnose, vykašlou se na to, protože se jim jednoduše nechce. Mají mobil za 10 tisíc a večer jdou pařit na Stodolní.
Jenže to je jen jedna stránka věci. V dnešní době existují (kupodivu) stále ještě inteligentní žáci, kteří na tu školu se šli něco naučit, jenže když dostanete učitele, který o tom nic neví, máte jednoduše smůlu. Pamatuju se, jak jsem jim vysvětloval něco tak jednoduchého jako Karnaughovy mapy... Ten učitel tomu prostě vůbec nerozuměl.
A když už něčemu rozumí, tak se jim už nechce, protože jsou znechuceni buď vedením nebo svým platovým ohodnocením. Někdo prohlásil docela památnou větu: "Ve chvíli, kdy ti učitelé dostali projektor, flashky a powerpoint, tak strašně zlenivěli. Jen přijdou, odprezentujou, přečtou a jdou."
A celé je to ještě v začarovaném kruhu, kdy škola bojuje o každého žáka i za cenu, že tam budou chodit jen vyspat se po pařbě v teple. Tím pádem musí logicky jít učitelé s kvalitou dolů, protože by jinak za chvíli nebylo koho učit. Místo školy o 770 žácích bychom mohli mít tak 100 a to jsem ještě možná přehnal. A co teprve, když se na průmyslovku začnou stěhovat třídy ze zrušeného učiliště... Doufám, že tam příští rok už nebudu, abych neviděl, jak ta škola jde do kytek.
citace:
Po přečtení vašich přízpěvků už tolik nelituju, že jsem nepřestoupil na průmyslovku. Nebo jsem vedle?? Nic naplat, mnoho kámošů průmyslováků z VŠ vyletělo kvůli neznalostem matiky a fyziky.
Známý šel z gymplu na VŠ - informatiku. Sám neví, co ho vedlo k volbě technické školy. Vůbec nemá technický základ a nemá šanci pochopit i tak jednoduché věci jako Ohmův a Kirchhoffův zákon. Říkal, že tam to je třída samých gymnazistů a jediné co jim tam všem jde, je matematika.
Ještě si pak stěžoval, že dostali semestrální práci do základů programování a věci, které k napsání toho programu potřebuje, se učí těsně před termínem odevzdání. Takže když se nad tím zamyslím, není to žádná změna oproti průmyslovce...
A zrovna na průmyslovce má matematika vyšší úroveň než na jiných odborných školách. Ale taky záleží na učiteli, kterého vyfasujete. Buď dostanete flegmoše, který nemá autoritu a není schopen si ani sjednat pořádek nebo prudérní emancipovanou učitelku, která naučí integrovat i o půlnoci.
Někdo prohlásil docela památnou větu: "Ve chvíli, kdy ti učitelé dostali projektor, flashky a powerpoint, tak strašně zlenivěli. Jen přijdou, odprezentujou, přečtou a jdou."
To je pak taková úroveň, že by teoretický odborný předmět mohla učit i češtinářka...
To: MartinOV
Ty mluvíš o Kratochvílce, že ? Napiš mi kdyžtak SZ, rád si s o tom s někým promluvím.
To: Amarok
Nesouhlasím ! Gymnázium je mnohem "zdravější" prostředí, kde se hledí na to, aby neprolezlo přes síto příjimacích řízení kdejaké pako a není problém někoho vyrazit, pokud to nezvládá. Pokud má člověk štěstí na rozumné kantory a/nebo není příliš paličatý, je to místo, kde se dá s vlastním zájmem dosáhnout nejlepších znalostí oboru, který sem si vybral - sic se na škole neučí !
Zdravým prostředí míním kolektiv složený z prům. až nadprůměrně inteligentních lidí a kantorský sbor ochotný pomoci .
Jsem z gymplu na průmyslovce (nedobrovolně !!) už čtvrtým měsícem a jsem stále zoufalejší . Kdybych se měl na základce znovu rozhodovat, jestli jít na osmileté gymnázium, nebo setrvat - je to jasná volba gymnázia. A pokud bych si měl vybrat v deváté třídě či kvartě gymnázia mezi průmyslovkou a gymplem ? Po zkušenostech bych měl naprosto jasno - gymnázium !
Odborné školství je extrémně konzervativní prostředí (v překladu - většina vyučujícíh je příliš pohodlná, než aby připustila nějaké změny zaběhnutých metod a postupů) a jak se říká - každý přečnívající hřebík musí být zásadně zatlučen .
Udělejte si nějakou hrubou představu sami - obor elektronika se otevřel pro 60 lidí. A kolik si myslíte, že z těchto šedesáti studentů elektronika zajímá, aktivně se jí zabývají ? Statistický vzorek druhých ročníků: 3 ze 60ti - a z těch tří ještě jeden na úrovni bastlíře, co si sem tam postaví nějakou stavebnici.
Jak to asi bude vypadat ve třídě se 30ti studenty, kde s výjimkou dvou nemá nikdo ani šajnu o tom, co se právě probírá a jsou na škole jen proto, aby dostali maturitu ? A to je teorie - co teprv praxe... Pánové v druháku nepoznají diodu od rezistoru, strašně se diví tomu, že elektrolytický kondenzátor má něco jako polaritu, čistě zapájet jednu DPS mikropáječkou je nedosažitelný cíl ... _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 04 2012, 18:18 Předmět:
To je keců, ale pravda je jen jedna. Za všechno mohou páni učitelé. Aby měli své docela slušné platy, o kterým se jiným jen zdá, tak propustí dál jakéhokoliv lempla. Tady je pořádek aspoň na těch gymplech, kde se žákům dává pořadně zabrat a většina těch žáků pokračuje na vejšce a je naprosto jedno jestli na přírodovědě nebo technice, prostě na to mají. Mě se hrozně líbí samej zedník s maturitou nebo zametač s maturitou či tesař s maturitou - to je výsledek našeho školství.
Co zásadně nesnáším, tak jsou "učitelé", kteří ve svých příspěvcích nasekají tolik chyb, že by museli propadnout už v prvním roku jakékoliv střední školy z češtiny. Tito "vysokoškoláci" z Plzně musejí učit opravdu jen s kvalifikovanými chybami, jinak jsou v zásadě prej normální.
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: st leden 04 2012, 19:10 Předmět:
kony2807: Gymnázium už dávno není "zdravější" - dnes se na něj dostane velká část těch co se přihlásí a drtivá většina přijatých ho i dokončí.
Argument, že z 60 studentů SŠ zajímá obor jen 3 je zcestný - na gymnáziu je to ještě horší.
kony2807 napsal(a):
Pokud má člověk štěstí na rozumné kantory a/nebo není příliš paličatý, je to místo, kde se dá s vlastním zájmem dosáhnout nejlepších znalostí oboru, který sem si vybral - sic se na škole neučí !
Co je tohle za nesmysl? Když chci něčeho dosáhnout, tak školu nepotřebuji! Pokud ji ty potřebuješ, tak tě fakt lituji.
"Důkazem" tvého tvrzení byli někteří moji spolužáci z VŠ, kteří měli gympl a když otevřeli hubu, tak vypouštěli věci ze kterých jsem padal ze židle - to je snad to tvoje "dosáhnout nejlepších znalostí oboru"?
p32: ty máš keců, ale pravdu taky nemáš! V učitelích z tohoto hlediska problém není, problém je výš! Kdyby každý učitel vyházel všechny, kteří na to nemají (tzn. v dnešní době skoro každého), tak by okamžitě dostal vyhazov a neměl by ve výsledku kdo učit.
Na gymnázium je pořádek a dostávají tam studenti zabrat? Byl jsi někdy na nějakém gymnáziu? Po absolvování gymplu je z člověka jen cvičená opice, která zvládá pouze naučit se cosi nazpaměť, ale chybí ji logické myšlení, což je důvod proč jsou gymnazisté na technicky zaměřených VŠ školách tak příšerně zaostalí.
no ale je tu další problém, a to, že vedení nechce podporovat kroužky, ve kterých sou tři čtyři lidi. takže ti tři čtyři lidi musí sehnat aspon 7 dalších, kteří tam budou chodit aby se ten kroužek mohl otevřít.
možná to má přínos, že žaci si něco sestaví a získají praxi, ale co mají ti co mají o to zájem dělat, když nikoho neseženou?
nebo jinej přípd... učebna, ve které je vybavení za šílené prachy pro práci a vývoj v elektronice, kity s procesory, log. obvody, a jediný termín je od 15:00 protože se tam každý den od rána do 15:00 učí angličtina.
takže realný příklad dnešní vyuky v číslicové technologii: 4 hodiny máme v běžné učebně na které není nic. ani dataprojektor ani pomalu funkční zásuvky. kantor má žáky naučit log. obvody a hradla. min. 3hodiny se vysvětluje teorie a schematické značky. druhý den se dostaneme konečně na učebnu vybavenou pro číslicovku, a následuje místo zapojení obvodý opakování znovu celé teorie protože to nikdo nechápe. a jak to pocopí když ani neví jak to vypadá v reálu. takže se vymrhají dvě hodiny na opakování, pak je čtrnáct dní pauza a znovu. jkediný kdo to sestaví jsem já a dva kámoši, kteří bastlí méně, tak jim to moc nejde. a pak tu je hromada čumilů, kteří se to snaží zapojit. jenže oni neví ani co je vstup a výstup.
kdyby ten idiot co to navrhl šel do školy a musel vystudovat, tak má jiný názor.
nebo neprovázanost předmětů. v elektronice sme brali náboj Q. o měsíc na to jsme ho brali v elektrotechnice a ted ho bereme už potřetí v fyzice. takže výsleek je ten, že si to napíšu dvakrát do sešitu, a potřetí se šíleně nudim a maluju si chémátka a doufám že mi to neseberou... _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Po absolvování gymplu je z člověka jen cvičená opice, která zvládá pouze naučit se cosi nazpaměť, ale chybí ji logické myšlení, což je důvod proč jsou gymnazisté na technicky zaměřených VŠ školách tak příšerně zaostalí.
Asi je to hodně o lidech a o konkrétních školách. Já jsem šel např. z gymplu na ČVUT FEL, tranzistor jsem si poprvé zapojil snad až tam nebo těsně před tím, ale nějaké větší problémy jsem nepozoroval. Naopak bych řekl, že zrovna FEL je poměrně hodně zaměřená na matematiku a hodně lidí odcházelo právě kvůli matematice, takže gympl představoval spíš výhodu. V Plzni je to ale prý zase trochu jinak.
Amaroku - děkuji za tvé politování, že potřebuji maturitu.
Dnešní odborné školstí pro lidi se zájmem o obor fakt není o tom aby se něco naučili. Je to jen útrapné odsezení si hodin, škola jim prostě nemá co dát (no budiž, kecám, je tady nějaké malé procento informací, na které praktik nenarazí, ale ty není problém si dohnat i před VŠ - pokud je ovšem zájem !).
O úrovni gymnázií - prostestuji ! U gymnázií máš možnost výběru lepší/horší a stále je celkem dost škol na úrovni. A je sakra rozdíl, jestli je síto 60 ze 800, nebo přijat každý s průměrem do 2,80 ! To o průmyslovkách rozhodně neplatí - můžeš si vybrat jen špatnou a ještě horší možnost, jít cestou nejmenšího zla. Odkaž mě na jednu jedinou kvalitní školu zaměřenou na elektroniku (mikroprocesorová technika) a jedu na internát.
Že je na gymnáziu počet lidí se zájmem ještě horší jak na průmyslovkách ? Taky blbost ! Jasně že bude člověk pravděpodobně jediný striktní technik, ale je alspoň v přijemném prostředí relativně inteligentních lidí a nejsou mu házeny klacky pod nohy . A né všichni jsou technici, najde se dostatek jiných, kteří vynijakí v jiných oborech.
O cvičených opicích - viz. piitr. Je k*va rozdíl, na jaké gymnázium se podíváš ! A to nemluvím o tzv. soukromých gymnáziích, kde to funguje tak, že dokud rodiče platí, děcko úspěšně studuje.
Asi by se slušilo dodat, že můj pohled rozhodně není ze strany budoucího studenta, který se elektronice začal věnovat před třemi týdny a usoudil, že by ho to mohlo bavit - pro něj je průmyslovka při nedostatku studijní morálky taky možnost.
Můj pohled je pohled studenta, který už se elektronikou zabývá delší dobu a chápe minimálně základy na takové úrovni, aby byl schopen sám konstruovat alspoň jednodušší konstrukce. _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: st leden 04 2012, 20:09 Předmět:
kony2807: Na gymplu si musíš taky jako na SŠ jen vše odsedět a nedá ti to už vůbec nic, protože látka je skoro stejná jako na ZŠ.
U SŠ si taky můžeš vybrat! Ty ale asi patříš mezi ty neschopné, vybral sis špatně a teď sereš středním školám na hlavu jen kvůli svému špatnému rozhodnutí ... jak ubohé. Já jsem si vybral dobře, mnoho jsem se toho naučil na SŠ, VŠ pro mě byla naprosto nahovno (protože jsem už skoro všechno věděl) a směle se směju gymplákům když pokládají stupidní dotazy typu "Proč nemůže ta štola vést vzduchem?" - takový dotaz zkrátka nikdo jiný než gymplák nevymyslí a to o něčem svědčí.
kony2807 napsal(a):
Amaroku - děkuji za tvé politování, že potřebuji maturitu.
Tohle jen napovídá tomu, že máš gymplácké "myšlení" - vůbec jsi nepochopil, co jsem psal ...
piitr: na mé VŠ bylo taky dost matematiky a hodně lidí odcházelo kvůli matice. A ano byly to zejména průmkaři, jenže po nástupu odborných předmětů byl další masivní odchod a to tentokrát ze strany gympláků. A ve výsledku je stejně důležitější to odborné a ne nějaká pitomá matematika, kterou v životě nikdy nevyužiju.
A ve výsledku je stejně důležitější to odborné a ne nějaká pitomá matematika, kterou v životě nikdy nevyužiju.
Já myslím, že pro někoho jo, pro někoho ne. Záleží na typu člověka. Třeba pro mě ta matematika důležitá je - díky ní je pro mě to odborné mnohem jednodušší. Někomu jinému (asi i tobě) to ale tak zase nevyhovuje.
kony2807: Na gymplu si musíš taky jako na SŠ jen vše odsedět a nedá ti to už vůbec nic, protože látka je skoro stejná jako na ZŠ.
Na gymplu a odsedět ? V prvním pololetí by člověk zkončil klasifikován jako nedostatečný minimálně z pěti předmětů. Píšeš o neplivání na průmyslovky - udělej si přehled taky o gymnáziích, než sám spusíš úplně stejnou .
AmarokCZ napsal(a):
U SŠ si taky můžeš vybrat! Ty ale asi patříš mezi ty neschopné, vybral sis špatně a teď sereš středním školám na hlavu jen kvůli svému špatnému rozhodnutí ... jak ubohé.
Vážně ? V tom případě bych rád slyšel, která škola v Moravskoslezském kraji je ta nej . Nemysli si, že sem šel na první školu v dosahu bez toho, aniž bych si zjišťoval něco o tom, jak to tam chodí .
AmarokCZ napsal(a):
Já jsem si vybral dobře, mnoho jsem se toho naučil na SŠ, VŠ pro mě byla naprosto nahovno (protože jsem už skoro všechno věděl)...
No tak se poděl, kterou školu si navštěvoval a jak to tam za dobu tvého působení vypadalo s kantorským sborem i studenty .
AmarokCZ napsal(a):
kony2807 napsal(a):
Amaroku - děkuji za tvé politování, že potřebuji maturitu.
Tohle jen napovídá tomu, že máš gymplácké "myšlení" - vůbec jsi nepochopil, co jsem psal ...
Za nepochopení ironické poznámky bohužel nemohu. Ale celkem se divím tomu, jak osobně si to bereš ... Tohle přece není hádka ale fórum . _________________ ________________________________
"Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." K.Čapek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.