Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měření výkonu a spotřeby motoru na test dráze
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2722

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 11:09    Předmět: Citovat

To processor: ten setrvák by byl za převodovkou, takže je potřeba započítat převodový poměr. Na 1. rychlostním stupni je převod 4.22*3,9. Při 3000ot/min je na kole 3,12 ot/sek. Pak vychází energie setrváku 60kg 0,30m na 1,6kJ.
Při měření na 4. převodovém, kde je převod 4,22*0,93, vyjde větší rozsah otáček na kole při stejném rozsahu otáček motoru, což bude pro měření výhodnější.

To Zaky:
Zaujalo. Prosím více info o měření. Jak jste dělali skok v plynu, čím logovali/odečítali otáčky, jak dlouho trvala akcelerace (řádově).


Naposledy upravil kulikus dne ne listopad 27 2011, 11:41, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 11:40    Předmět: Citovat

Ja by som to hodil na kľukovku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 12:11    Předmět: Citovat

Otáčky motoru se snímaly kapacitní sondou z z kabelu od cívky k rozdělovači, tzn. 2 pulsy na otáčku. Měřily se časy mezi pulsy (z nichž se vypočte zrychlení), nějakým atmelem. Ten posílal naměřené časy přes UART do PC. Data se pak přechroupala v Excelu. Dat je překvapivě málo, možná jen za nějakých 100 otáček motoru, to si ale už přesně nevzpomenu. Měřilo se tak, že obsluha odpálila tlačítkem start měření a rychle sešlápla plyn naplno. Problém je, že je třeba znát moment setrvačnosti motoru (je to konstanta), jinak se dá měřit jen relativně. Více třeba tady: patak-smad.ic.cz/diagnostika/vykon-algoritmy04.doc
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2722

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 13:24    Předmět: Citovat

To processor: Na klikovce jsou větší otáčky což je výhodné pro metodu měření, ale musel bych rozebrat motor a ani nevým, je-li tam vhodné místo pro montáž přídavného setrváku. Na kole to je elegantně jednoduché.

Možná přidělat setrvák místo alternátoru... Ale přineslo by to komplikace se strartováním. Startér by to nemusel roztočit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 13:36    Předmět: Citovat

Neviem, kde je ten prevod 4,22 (keby sa dal eliminovať) bolo by dobré aj zablokovať diferenciál. Najefektívnejšie je maximálne zvýšiť omega.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2722

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 13:45    Předmět: Citovat

To Zaky:
Dík za perfektní podklady. Relativní měření změny výkonu postačí.

Nedělali jste i měření spotřeby? Zvažuji zařadit do palivového okruhu jako snímač pasivní zubové čerpadélko s optozávorou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 14:58    Předmět: Citovat

Snazší by bylo měřit, kolik se za jednotkový čas vycucne z odměrného válce paliva, měření průtoku je dost nesnadný úkol.
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 17:02    Předmět: Citovat

Jedno koleso zablokuj, druhé samotné dá 2x toľko ako dva zotrvačníky súčasne. Otáčky meraj na zotrvačníku opticky, alebo indukčne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2722

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 17:12    Předmět: Citovat

To Zaky: Nemám s měřením průtoku zkušenost. V čem je zádrhel?

Na jeden vstřik paliva mi vychází 0,16 ml při 7,5l/100km a 5. rychlostním stupni (převod 7:2 a obvod kola 1,885m). Minuta při 1000ot vycucne 40ml, při 3000ot to je 121 ml tj. cca 2ml/s.

Když nastavím plyn a budu počítat otáčky klikovky po jednu minutu, budu znát počet vstřiků. Z úbytku v odměrném válci určím spotřebu a dopočítám spotřebu na vstřik.

Vlastně bych takhle mohl měřit otáčky s přívodem a pez přívodu obohacující složky v sání. Pokud platí proklamované vlastnosti, měly by otáčky stoupnout po přivedení plynu. Lze z rozdílu otáček dopočítat nárůst výkonu nebou jiného parametru motoru?

To procesor: rozumím správně že po zablokovaní kola se zvýší otáčky toho druhého 2x?

Kolik bývají otáčky na volnoběh?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 18:09    Předmět: Citovat

880+/-20
Na plný výkom to žerie cez 10-15 l/100 km

Pridám čosi, čo som robil kedysi na 40-50kW motore (z logu po jazde).
Z vyznačeného úseku otáčok sa spočítali priebehy výkonu a krútiaceho momentu.



Vykon2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Vykon2.jpg
 Velikost:  274.95 kB
 Staženo:  94 krát



Naposledy upravil procesor dne ne listopad 27 2011, 21:38, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32044
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 18:55    Předmět: Citovat

Nesmyslná argumentace - 1 vstřik je u Š120 nesmysl, když je to karbec. To platí u fáčka nebo feli se "stříkačkou". Ten volnoběh ale sedí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
procesor



Založen: Oct 02, 2009
Příspěvky: 5286
Bydliště: PO

PříspěvekZaslal: ne listopad 27 2011, 19:06    Předmět: Citovat

Ako to chlastá iba ten hore vie. Karbec (dvojsystémový), odstredivá, podtlaková regulácia predzápalu. Pri zošlape plynu ejektor...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po listopad 28 2011, 23:27    Předmět: Citovat

Vidíš tu spoustu důvodů, proč je tvá úloha značně složitá. Jestli se do toho chceš opravdu pustit, tzn. máš kde, čas, prostředky a znalosti na pořízení či výrobu nutného vybavení, hraj si nejdřív s tím motorem ve smyslu, že ho zkusíš dostat do jeho optima, tzn. bude vše chodit tak, jak nejlépe může v původním stavu. Na tom se hodně naučíš, pak si alespoň vyměň zapalování za favoriťácké bezkontaktní, uvidíš, jak se vlivem správného časování motor dramaticky vylepší, kontaktní zapalování pálí otáčku od otáčky plus mínus autobus. Až pak zkus přidávat něco do sání, přitom budeš patrně muset ale dostavovat karbec, jinak to lepší nejspíš nebude. Případně předělat na vstřikování a ladit palivové mapy, to už je ale zase úplně jiná liga. Good luck!
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulikus



Založen: Dec 10, 2009
Příspěvky: 2722

PříspěvekZaslal: út listopad 29 2011, 16:05    Předmět: Citovat

citace:
..vyměň zapalování za favoriťácké bezkontaktní


Z toho co píšeš soudím, že rozdíl je dramatický. Souhlasím, že pro měření je pravidelný chod motoru je důležitý. Začnu výměnou zapalování.

Rozdělovač půjde do háje.Co všechno je třeba měnit v rámci výměny zapalování?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6637
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út listopad 29 2011, 17:05    Předmět: Citovat

Rozdělovač se použije z Favorita (se snímací cívkou místo přerušovače), ale přestaví se do něj pružinky, závažíčka a podtlaková část ze 120, aby byla zachována charakteristika odstředivé i podtlakové regulace pro Š120, signál z cívky pak budí elektronický spínací modul, k němu se připojí indukční cívka Favorit (důležité, nenechávat tu původní) a její výstup normálně do rozdělovače. Předstih se musí nastavit a charakteristiky předstihu pak doladit stroboskopem. Studuj škoda techweb.
Michal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund