Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Pojistka
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:24    Předmět: Citovat

Když to nic v paralelním zapojení nenapájí, tak proč se to to tak složitě do paralelu přepojuje? Som voľako zmetený. Opravář
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:25    Předmět: Citovat

Sendyx napsal(a):
Kdo používá mizerná relátka, u kterých nedochází k rychlému zhasnutí oblouku, může vidět zajímavé jevy Very Happy

Jako doplněk ke vznětovému motoru třeba zážehové přepínání akumulátorů? Very Happy


Naposledy upravil mtajovsky dne út březen 03 2009, 17:26, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34104
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:25    Předmět: Citovat

Kedze tam nie je ziadny spotrebic, tak by som dal poistku 0A - prazdny drziak poistky Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3751
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:30    Předmět: Citovat

Tomáš napsal(a):
V paralelním zapojení to nenapájí vůbec nic, prostě to je jenom v paralelním zapojení.


Tak toto teda nechápu,psal už to také "Cust".když v tom paralelním zapojení nemají prakticky žádnou funkci,tak proč jich sakra nezapojíš rovnou do série a proč to takto komplikuješ.
Pravděpodobně nemáš evidentně nic jiného na práci,tak si děláš kozy.

Vidím,že nejsem sám,co se diví tomu Tvému speciálnímu zapojení. Upset Rolling Eyes


Naposledy upravil otakarv dne út březen 03 2009, 17:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:34    Předmět: Citovat

Navíc to samotné paralelní zapojení zdrojů napětí s velmi malým vnitřním odporem bez přítomnosti jakékoliv zátěže je pochybné z principu. Jedna baterie se bude vybíjet do druhé, přesně stejné napětí nemají nikdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12375
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:36    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):

Jako doplněk ke vznětovému motoru třeba zážehové přepínání akumulátorů? Very Happy


Zas bych se tak moc nesmál, taky jsem si takhle 3x naběhl. Jednou to bylo relé, které sice umělo 50A/30V DC, ale jen jako sepnutí na jednom kontaktu, a pro přepínání max. 20A. No a jednou ten oblouk opravdu prohořel skrz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:44    Předmět: Citovat

Co umí nechtěný oblouk už jsem viděl kdysi při exkursi na SV vysílači. Ukazali nám zbytky roztavených PORCELÁNOVÝCH komponent z anténního přepojovače. Holt se stalo, že při přepínání antén vznikla nepřizpůsobením zrovna v místě přepojení stojatá vlna. A 150 kW tetroda zaúřadovala.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Tomáš
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:44    Předmět: Citovat

Zkusim se zeptat ještě jednou a pak mě klidně ukamenujte.
Když zůstanu u jednoho akumulátoru 6V/6Ah, a normálně mu spojim oba póly tak ho zkratuju. (To vím, to mi nevyvrátíte Cool ) A já se ptám, jak silnou pojistku mám dát mezi ten drát a pól akumulátoru aby se přepílila a akumulátor se úplně nezničil? Já jsem vycházel z maximálního vybíjecího proudu, nic jinýho mě nenapadlo.
Dyštak mě netrapte a rovnou napište že se to třeba pojistkou ochránit nedá nebo tak něco. T.
Návrat nahoru
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:52    Předmět: Citovat

Proč uvažujete zkrat akumulátoru jako nějaký provozní stav? Vy musíte jistit, aby proud nepřesáhl neporuchový odběr napájeného spotřebiče. Skutečně nic více. Pak spolehlivě zkrat tuto pojistku přepálí. Dám příklad - jistě víte, že se v autě startuje proudy, které se pohybují okolo 150 - 200A, často i více. Startér znamená skoro zkrat. Samotná baterie do zkratu dá třeba i 500A - bývá to na ní napsáno. Ale přesto v pojistkové skříňce nejdete pojistky 5, 10, ... až do takových 30 ampér. Jejich velikost je dána konkrétním spotřebičem - ventilátor, řídící jednotka, světla a tak dále. No a při eventuálním zkratu, například v patici žárovky nebo třeba v přepínači, ty stovky A, které tam impulsně mohou proběhnout takovou pojistku 10A přepálí "v oka mihu". Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3751
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:55    Předmět: Citovat

Ano,ochrániš si baterky a vše ostatní Ti shoří.

Promiň,já zapomněl,že tam nemáš připojený žádný spotřebič. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MirrA1



Založen: Aug 30, 2006
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 17:57    Předmět: Citovat

Kristovostřevo....

Baterky ti daj do skratu stovky ampér. Pokud tam dáš pojistku např na tech 80A a vodiče budeš mít dlouhý metr, tak ti ta pojistka bude k prdu jelikož ti tam nikdy těch 80A nepoteče- poteče ti tam ale třeba jen 50A který ti ale ty kabely spolehlivě rozpustí. Takže ve výsledku se ti kabely rozpůstí ale pojistka bude celá.

Abys mohl dymenzovat pojistku tak MUSÍŠ vědět jaký odběr má zátěž. Protože je rozdíl jestli tím budeš napájet blikač s odběrem pár mA a nebo nějakej motor. Takže laskavě se konečně vyžvejkni a řekni co tím hodláš napájet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MirrA1



Založen: Aug 30, 2006
Příspěvky: 531

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 18:00    Předmět: Citovat

Tomáš napsal(a):
Zkusim se zeptat ještě jednou a pak mě klidně ukamenujte.
Když zůstanu u jednoho akumulátoru 6V/6Ah, a normálně mu spojim oba póly tak ho zkratuju. (To vím, to mi nevyvrátíte Cool ) A já se ptám, jak silnou pojistku mám dát mezi ten drát a pól akumulátoru aby se přepílila a akumulátor se úplně nezničil? Já jsem vycházel z maximálního vybíjecího proudu, nic jinýho mě nenapadlo.
Dyštak mě netrapte a rovnou napište že se to třeba pojistkou ochránit nedá nebo tak něco. T.


Kup si pojistku na 100 mA a máš to ochráněný. Až tam ale připojíš nějakou zátěž a pojistka ti shoří tak si sem laskavě nechoď stěžovat...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tomáš
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 18:05    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
Proč uvažujete zkrat akumulátoru jako nějaký provozní stav? Vy musíte jistit, aby proud nepřesáhl neporuchový odběr napájeného spotřebiče. Skutečně nic více. Pak spolehlivě zkrat tuto pojistku přepálí. Dám příklad - jistě víte, že se v autě startuje proudy, které se pohybují okolo 150 - 200A, často i více. Startér znamená skoro zkrat. Samotná baterie do zkratu dá třeba i 500A - bývá to na ní napsáno. Ale přesto v pojistkové skříňce nejdete pojistky 5, 10, ... až do takových 30 ampér. Jejich velikost je dána konkrétním spotřebičem - ventilátor, řídící jednotka, světla a tak dále. No a při eventuálním zkratu, například v patici žárovky nebo třeba v přepínači, ty stovky A, které tam impulsně mohou proběhnout takovou pojistku 10A přepálí "v oka mihu". Wink


No když tak nad tím přemýšlím, tím spotřebičem poteče menší proud než..........AHÁÁ! No jasně, stačí zjistit proud v tom sériovým zapojení - jak ženiální Very Happy

No ale stejně by mě zajímalo jak spočítat to s tou autobaterií jak jsem psal výše... Dík a čau!
Návrat nahoru
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3698
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út březen 03 2009, 18:07    Předmět: Citovat

Á, tak přece. HEURÉKA !!

Ještě bych řekl jednu poznámku - aby spolehlivě fungovalo jištění tavnými pojistkami, musí být jištěný zdroj schopen alespoň na chvilku dát několikrát vyšší proud, než je běžná provozní zátěž. To ovšem neznamená, že se podle tohoto maxima určují pojistky. Určují se podle spotřebiče.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st březen 04 2009, 12:03    Předmět: Citovat

Možná chlapec baterie nabíjí v zařízení které víc nabíjet neumí (Trabant wagen) a pro spotřebiče na 12V je potřebuje spojovat sériově. Tomu se dá rozumět.
Paralelní spojení aku není sice košer, ale dá se u dvojice přišlé na svět ve stejný den a provozovaných ve stejných podmínkách po jistou dobu tolerovat. I tak se ale dá vyřešit nabíjení z jednoho zdroje proudu ale samostatně, bez paralelního spojení a relátek.
Pojistka by měla chránit oba aku jednotlivě před zkratem (takže velká, např. pro 5C=30A) a pak provozní pojistka která jistí spotřebič a vedení k němu. Pak se nestane, že zkratová pojistka nepřeruší i když kabel teče a hoří.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund