Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 11 2023, 19:14 Předmět:
jirkati napsal(a):
... nemá cenu všecko opisovat...
Neboli Jirka prakticky potvrzuje, co jsem o zkušenostech s dnešní "výukou jízdy" v Autošule napsal já - KDO Z VÁS MÁ PODOBNOU ZKUŠENOST??? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7647 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po prosinec 11 2023, 19:19 Předmět:
Mám zkušenost naprosto opačnou. Leč to se psal rok 1997... Měl jsem zkušenosti nějaké z dřívějška, kdy mě učil jezdit brácha u nás po Petřinách, něco jsme najezdili Trabantem koupeným za litr a podobně. Spíš mi během jízd (zima, hnusně a sídlo autoškoly v Holešovicích) učitel říkal co dělat a nedělat u zkoušky, na co je policajt háklivý a podobně. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34035 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po prosinec 11 2023, 19:29 Předmět:
Je to vzdy o ludoch. Ja som mal instruktora dobreho - trochu pojazdit na parkovisku a hned sup do premavky cez cele mesto. Najprv pomalsie a potom normalne 50km/h. Jedna jazda bola aj po dialnici.
Pri vodicoch je to podobne. Niekto moze v 17 jazdit dobre, niekto sa to nenauci nikdy.
Založen: Aug 02, 2009 Příspěvky: 1325 Bydliště: Praha
Zaslal: po prosinec 11 2023, 19:34 Předmět:
Tom82 napsal(a):
Když vidím autoškolu tak své chování upravím, chápu že se učí, jsem obezřetnější a shovívavější. V případě auta s mentorem se 17 letým šulínem za volantem to nepoznám, a budu si myslet, že řidí ementál. Otázkou také je, pokud si 17cka vezme jako mentora 80+ dědečka...
To resi nalepka se "Z"-tkem (snad teda nebyla tedka kuli rusku zakazana kterou by si tam dotycny mladas mel i v ramci sve bezpecnosti dobrovolne vylepit...
Z dob sve autoskoly si teda nepamatuju, ze by nas instruktor omezoval na 30 ci 40, normlane se jezdilo +-50 kde to doprava umoznovala, je fakt ze na dalnici mimo mesto sme se podivali asi jen 1. Ale husta doprava po praze myslim vyskoli vic nez jizda mezi vesnickama v nakem prdelakove. A jeli sme naostro hned prvni hodinu, napred rozjezd na cvicisti a zpatky sme se prostridali s kolegyni v beznem provozu. Pro cloveka, co predtim nikde nejel autem ani po okresce docela adrenalinovy zazitek, ale vsecko je jednou porve
Naposledy upravil RayeR dne po prosinec 11 2023, 19:45, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1288 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: po prosinec 11 2023, 19:38 Předmět:
Tom82 napsal(a):
"podjetí" zprava
361/2000, par. 17 odst 1: Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu => naprosto v pořádku.
Navíc přestupek "předjetí/podjetí zprava" vůbec neexistuje: pokud jedu v pravém pruhu a dojedu vozidlo jedoucí v levém, prostě jen dodržím par.11 odst.1 a dál jedu vpravo. To může nastat ve dvou případech: 1. souběžná jízda (oba jedou v pořádku), 2. někdo jiný páchá přestupek nelegální jízdou v levém pruhu (pokud já můžu pravým projet není důvod aby jel vlevo, bo v pravém je místo na normální jízdu). Pochopili a nakonec mi to i potvrdili i ti policisté v dodávce v prostředním pruhu na D1, když jsem kolem nich pokračoval pravým. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Ruprecht: přesně tak, proto zcela nechápu troubení a gestikulování těch, kteří se do pruhu zařadí v malé rychlosti hned na začátku, na ty, kteří využijí celou délku připojováku kde na konci mají rychlost na +-limitu max. rychlosti povolenou pro daný pruh (většinou + v rámci zachování plynulosti provozu). Narvat to na dálnici do pravého pruhu z připojováku z benzinky v 50km/h je skutečně skvělý počin, který se zřejmě v autoškolách vyučuje.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4064 Bydliště: Zlín
Zaslal: út prosinec 12 2023, 6:50 Předmět:
Když jsem dělal autoškolu, tak hned první jízdu po mně instruktor chtěl jet po hlavní silnici mimo obec a aspoň 80 km/h (řídil jsem poprvé v životě). Další jízdy se jezdily už hlavně po městě, ale vždy okolo 50 km/h (víc ne, protože se za to vyhazuje u zkoušky). Jednu jízdu jsme měli v noci za deště, učili jsme se prudké brzdění na mokru. Poslední jízda před zkouškou byla ještě s jedním žákem po trase Zlín - Olomouc. Jeden jel tam, druhý zpátky. V Olomouci se jezdilo po dálnici, mezi tramvajemi a po uličkách v centru. Takže je potřeba si mezi těmi autoškolami taky trochu vybírat.
Ať ale udělá člověk jakoukoliv autoškolu, tak to neznamená, že po jejím dokončení je schopný sám dobře řídit. Už jen kvůli tomu, že pokud udělá nějakou chybu, tak si jí sám ani nemusí všimnout.
Mne tohle nezajímá, řidičák mám, i mí synové a až si budou moci dělat řidičák vnoučata, určitě už budou platit jiná pravidla.
Když jsem dělal řidičák já, ještě za dob Svazarmu, byla možnost, že jízdy mohl dělat adept třeba s otcem, můj spolužák ten řidičák takhle udělal. Když jsem se obrátil na svého otce, zjistili jsme, že otec by musel nejdřív absolvovat nějaké přezkoušení a do toho se mu nechtělo.
Tak doufám, že mentoři budou muset nějaké přezkoušení taky absolvovat (ony se v poslední době dost mění dopravní předpisy a pokud někdo pravidelně nechodí na nějaká školení, tak se o tom ani nemusí dozvědět). A že auta kde bude sedět nezletilý s mentorem budou nějak viditelně označená.
Veselá historka z natáčení. Jednou jsem jel s instruktorem ven z města, už byla tma, najednou se instruktor vedle mne zavrtěl a prohodil. "Tak jsem nějak usnul". _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6359 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: út prosinec 12 2023, 14:11 Předmět:
Já jsem dělal autoškolu v Uherském Hradišti - v zimě, jízdy na sněhu a za tmy. Asi při druhé jízdě městem jsem v té tmě sahal po šajtce a omylem jsem nahmátnul instruktorovo koleno - byl z toho trošku rozpačitý.
Tak by tam bylo místo osmnáctiletý řidič napsáno sedmnáctiletý řidič. Nikdo nejezdíme dokonale a ani ten, kdo to o sobě výslovně tvrdí. Rozdíl už je v tom, jestli jsme v autě sami nebo ne, dále spěch, nálada atd.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32045 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 12 2023, 18:30 Předmět:
Proto jsou ty podmínky pro "mentora" nastavený tak, aby to byl od dotyčnýho ještě juniora o několik let starší člověk, kterej už má něco odježděno. Bohužel, zas jako obvykle se nebude zkoumat, jak dotyčnej a jestli vůbec umí jezdit, řašit se bude jen dýlka doby držení řidičskýho oprávnění a "beztrestnost", což opravdu nejlíp bude splňovat ta bábi, co má žuby ve škleničče, auto 10 let postavený ve stodole nebo už i prodaný a řidičák léta v šupleti ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.