Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5031 Bydliště: Brno
Zaslal: po duben 18 2022, 23:59 Předmět:
mi-ro napsal(a):
Ty obyčejné, do 200,- asi kalibrovat nejdou. Jsou zapertlený. Mě by jen stačilo, kdybych věděl že kecá např. o 0,4 nahoru.
To nepůjde, protože chyba je taky nelineární. Kdysi jsme v práci měli zdroj tlaku i poměrně přesný manometr a pokusil jsem se opravit stupnici mého pneuměřiče podle něj. Prostě jsem sundal kryt a tuší domaloval nové dílky. Rozdíl mezi skutečnou a zobrazenou hodnotou závisel na výchylce. Tehdy bylo na socialistickém trhu doslova pár typů. Dneska jich je přehršel a jsou to někdy úplné šmejdy s obrovskou chybou a ani neukážou dvakrát po sobě stejně. Zakoupil jsem pak jeden typ podle výsledků v časopise D-test a jsem spokojen se shodou s manometry na čerpačkách. Zase tak moc to nehrotím - stejně se mají podle návodu kola foukat podle počtu přepravovaných osob a nákladu. Musim přiznat, že ať jedu v autě sám nebo jedeme čtyři, že neupouštím ani nedofukuju:-).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32080 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 19 2022, 0:46 Předmět:
Tak to já dofukuju, ale akorát když vím, že plně naloženej pojedu někam dál nebo delší dobu - třeba před dovolenou. Jinak už jsem zjistil, že pokud se držím továrních údajů pro auto a zatížení, tak mám podle tvaru gum podhuštěno, jsou "rozčápnutý jak bačkory" - musím foukat přibližně o 0,2 - 0,3 atmosféry vejš, než doporučuje tabulka. A není to jen dojem, prvním rokem se mi pravidelně sjížděly víc okraje běhounů, střed zůstával nesjetej - než jsem je začal hustit vejš. Pneu Vredestein Sportrac 5 195/55 R15 85V. A bylo to podobný i na Hankookách Optimo 415 stejnýho rozměru. Údaj je ± desetina stejnej na měřičích kompresorů na pumpách i na mým měřáku. A rozdíl v huštění byl dost výrazně citelnej i na volantu - najednou auto jelo ochotně do zatáčky a při přetažení neuskakovalo tak nečekaně, jako když jsem hustil podle tabulky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32080 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 19 2022, 8:03 Předmět:
Přesně. Tabulka říká 2,3 atm, já foukám na 2,5.
Kde tabulka říká 2,8, já foukám 3 až 3,1.
Na minimální tlak 1,8 jsem zkusil jet jednou. Nikdy víc, to bylo jak jet s vanou na sněhu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32080 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 19 2022, 8:03 Předmět:
Sry - posíláno z mobilu bez následný kontroly ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne st duben 20 2022, 0:51, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6114 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út duben 19 2022, 13:58 Předmět:
Zajímalo by mě, jestli součástí standardní ověřovací procedury je zabušení na ciferník. U nás na Shellce mají po léta stejný stojan s manometrem, mění jen hadici s koncovkou, a ten manometr má takové tření v převodech, že rafika ukazuje o 0,1 bar mimo - do plusu nebo mínusu, podle toho, ze které strany jde. Zabušení to srovná. (Týž efekt zajistí i zabudovaný kompresor, pokud se zrovna spustí.)
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7964 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út duben 19 2022, 14:23 Předmět:
Díky za tipy. Dneska jsem se stavil na Benzině (Orlen? ), porovnal a ten nový měřič prakticky sedí při 3atm. se stojanem. Díky tomu starému jsem hodně podhušťoval a zbytečně propaloval drahocenný benzin. Ale čeho jsem si všimnul až nyní, 1 atm (1kg/cm2) není rovna 0,1 MPa. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6114 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út duben 19 2022, 14:51 Předmět:
Bych si tím na tvém místě tolik hlavu nelámal.
Standardní atmosféra je normální tlak při hladině moře, 101325 Pa.
Technická atmosféra je 1 kp/cm² = 98066,5 Pa.
(A v kg/cm² se udává třeba spotřeba nátěrových hmot )
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.