Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:12 Předmět:
Pak není co řešit, začni s tím co u benálu a měř. Ze široko-rozsahové lambdy leze napětí 0-5V - platí vzorec že změřený poměr = 2x napětí + 10.
14,7:1 = 2x 2,35V + 10. Takže když lambda ukazuje 2,35V je poměr 14,7:1 tedy lambda = 1 (benál).
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:33 Předmět:
Jurawood napsal(a):
Ptám se na ten poměr, překvapuje mě, že to nikdo neví. Ani v servisech když jsem se ptal.
Docela se divím, že ti nestačila docela kvalitní odpověď pana Ivana Vodičky z Neptunu, který poměrně jasně říká (a já s ním souhlasím), že na tebou položenou otázku je těžké najít odpověď, protože faktorů, ovlivňujících výsledek je tolik, že stanovit konkrétní číslo snad ani nelze. Už jen proto, že složení LPG je různé v různých zemích, ale i v rámci jedné země v závislosti na výrobci a třeba ročním období. A LPG nemusí obsahovat jen propan a butan, dokonce v nich může jedna z těchto složek úplně chybět a být tam jiná/jiné.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6579 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:37 Předmět:
Vždyť nemám lambdy na plynovou jednotku ani připojené. To někdo dělá? _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:44 Předmět:
Nakadah napsal(a):
Nemám ale sekvenci - je to kontinuál "vstřik" dva krokové motory a řízeno lambádou (LandiRenzo IGS). Systém si to podle lambády doladí za chodu, ale letí to moc přes limit. Je to prostě takový mezityp, v ČR vím osobně jenom o dalších dvou autech. Sám Karel Barták jich namontoval před lety ne víc než 30ks. Tady to nikdo neumí, čuměli na to jak puci. Možná sem měl spíš investovat do předělávky na sekvenci, ale už je to jak to je.
Konzultoval jsem to s mým plynařem, ten systém přímo nezná, ale shodli jsme se, že to bude jakási obdoba systému DGI od fy AG, který jsem měl já osobně kdysi ve Felicii 1.6. Jednalo se o předchůdce sekvence, kde krokový motůrek s "rozdělovačem" dávkoval plyn do jednotlivých větví sání a motor si pak pomocí "podtlakových" vstřikovačů plyn nasával.
Těch systémů můj plynař namontoval méně než 5, snad jen 3 a z nich jen mně pracoval dobře. Největší problém byl v praktické nemožnosti seřídit parametry systému přímo ve vozidle, takže jsem měl asi štěstí, že zrovna u mě si motor a systém sedly.
Bohužel to neřeší tvůj problém a když to nebude ta trubka, tak jsme na nic jiného nepřišli. Držím palce a dej vědět, jak jsi dopadl.
Naposledy upravil satam dne pá únor 03 2017, 11:47, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 21, 2010 Příspěvky: 565 Bydliště: Cheb
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:46 Předmět:
TAKJAN napsal(a):
Vždyť nemám lambdy na plynovou jednotku ani připojené. To někdo dělá?
Ale máš. Plynová ŘJ totiž není schopná samostatného života a jen doplňuje benzínovou ŘJ právě pro provoz na plyn. Takže sice nemáš dráty z lambd přímo do plynové ŘJ, ale přesto lambdy řídí směšovací poměr i při provozu na plyn.
satam: odpověď mi nestačila pane Columbo
vím co dělá s výkonem benzín na 12:1 a na 14:1
A rozhodně když naladím směs na cca 12,6 +- autobus, pojede to jak z praku...
Nevím, proč plyn by se měl chovat jinak. Nedělejte z toho vědu, jiné poměry butanu apod.. Ano Vodičkovi sem psal, že v manuálu BRC píší že dojde k obohacení u benzínu o 30%.
Umím si spočítat že to je LA0,7, což je pro BA 10,29:1 , což je naprostý, ale naprostý nesmysl!!! Taky jsem nepobral tu odpověď, že wideband měří od cca 11,8 do cca 17,5. Dělal jsem jich několik (stavebnice DIY) a měří od 9 až do 99:1, což je problém třeba pro alkoholová paliva.
Tak tato odpověď mě vážně neuspokojí, psát mu na fórum, že nemá pravdu?
Tak mě smázne a co... navíc jsem rád, že někdo pomáhá lidem touto formou.
Naposledy upravil Jurawood dne pá únor 03 2017, 11:55, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6579 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá únor 03 2017, 11:54 Předmět:
Takhle jo. Ale proč to tam výrobci připravují? Při katování.
Ale nikdy to zase nikdy nedosáhlo nějaké meze, kdy se rozsvítí EML. A na to jsem četl dost stížností.
Ale možná úspěšná autokalibrace to srovná a dobrý. Ale u druhého auta nikdy nedojde do konce. Ale to má zas upravené mapy na provoz na plyn. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6579 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá únor 03 2017, 12:14 Předmět:
To přečipování na pohon plynem není asi marný, žere to míň (i když litr sem, litr tam). Ale kámošovi se už do toho nechtělo, přece jenom vlézt přímo do map, měnit předstih ap je časově náročný. A zrovna mám trochu jiný motor, aby to uložil. Ani načipovat mi to nechce:-))
Navíc ten maličký strach, že se při přehrávání něco pos.... _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá únor 03 2017, 17:27 Předmět:
Satam> Tak sem byl u plynaře. Odpojil trubku od reduktoru a já pustil nouzový start na plyn (otevře se ventil LPG na MV). Několik vteřin jsem slyšel jenom normální syčení a pak pfrrc hukot jak začala valit kapalná fáze. Pak jsme se prohodili a po zapnutí to fičelo ven plynné okamžitě jak voda pod tlakem z VAPky. Asi tam fakt něco bylo...
Nepojezdil jsem dnes moc, ale i tak jsem se podíval do LPG ECU a najeté adaptace uvnitř začínají klesat z kladných hodnot.
To AG DGI je skoro jako moje, akorát já mám motorky dva + jeden podtlakový "vstřikovač" z něj pak vedou 4 trubičky (do každé větve sání jeden). Jeden motorek má úzkou jehlu a reguluje volnoběh, druhý má širokou jehlu a reguluje při částečné a plné zátěži.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34079 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so únor 04 2017, 12:09 Předmět:
Moj motor po 250 tisic km vyzera tiez ako ten vlavo. Staci menit olej
Lenze to nie je vsetko. Motor isiel krasne, startoval bez problemov aj tuto zimu. Ale tiekol mi z neho olej, tak som to dal do servisu. Tecie to vsade a navyse zistili olej aj vo vode. Takze cely motor von, rozobrat, vycistit, pretesnit. Az potom bude ako novy
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so únor 04 2017, 14:11 Předmět:
Nak - Oplík "koza" 1,1 12V trojhrnek? To by mě zajímalo, kterej ******* ho takhle zlikvidoval - ty fotky šálu a klikovky jsou fakt odstrašující ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.