Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st červen 15 2016, 17:53 Předmět:
Obdivuju tvoji výdrž a odhodlání. Já když mám namotat cívku s pár závitama, tak je mi zle. Jenou jsem převíjel blbý jednoduchý cívky do 6 ks stykačů, drát 0,15 mm, 2400 závitů každá a to mi do konce života stačilo. A to jsem měl navíječku s počítadlem a pokládací převodovkou pro vedení drátu. Přerval jsem to asi 3x.
Jenou jsem se nechal uvrtat do převinutí modelářský oběžky motoru cca 24V/500W. Cívky měly pouze 3 závity ale dvanácti dráty 0,3 mm najednou paralelně. Vůbec jsem naštěstí nemusel izolovat, na plechách byla "skleněná polytůra". Nakonec se drážky zablemtaly epoxydem.
Chodil, ale měl znatelně menší výkon než původně. Asi dostaly nafrak i samárium kobaltový magnety. Taky již nikdy více. _________________ Jirka
Tak to seš šikovnej. když sem převíjel motor z ventilátoru, tak sem neřešil závity, ale vzal sem to na sílu zaplnění kostřičky.. nechtělo se mi to počítat. Hele a chodilo to v poho..
Dnes sem zapojil vinutí, dle toho, jak mi bylo poraděno. Chtěl sem koupit silikonové bužírky (ty co mám mají jako na potvoru malý průměr) v GME HK, ale neměli. Vzhledem k tepelné pojistce 135st C použiju klasickou smršťovací bužírku (125stC) a přes to převléknu původní použitelné kusy skelné. Dráty pro připojení použiju 1,5mm2 se silikonovou izolací. Pokračování zítra.
Doufám, že se bude motor točit správným směrem. Resp. doufám, že je jedno, na jakou stranu se kompresor točí....
ještě doplňuji měření indukce pomocí půjčeného RLC měřáku BM655
(http://www.radiohistoria.cz/Oldradio/main.nsf/wcatalid/0004851):
Vinutí jsou spojena dle již uvedeného schématu, tedy obě cívky hlavního vinutí sériově a pomocného vinutí taktéž. L(hlavního vinutí)= 9,5mH a L(pomocného vinutí)=15,1mH, při frekvenci f=100Hz a stř. napětí U=1V (bez vloženého rotoru). Samozřejmě předpokládám, že na 230V to bude mít jiné hodnoty, protože zdroj asi nebyl tvrdý a sycení statoru bude na 230V/50Hz jiné. Tyto hodnoty použiju pro porovnání se zdravím statorem, co mám možnost o víkendu změřit.
Ok, to mě nenapadlo.. Ještě musím řádně zjistit vztah kondenzátoru a orientace zapojení pomocného vinutí. Směr točení kompresoru je dle jiného kusu, proti směru hodinových ručiček z pohledu na zadek motoru.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17949 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt červen 16 2016, 9:25 Předmět:
Atlan napsal(a):
Radsej by som smer dodrzal, ojnica moze mat naberak oleja aby sa mazalo ojnicne lozisko. Opacnym smerom to nebude dobre mazat.
Ojnice s lopatkou se dá v nejhorším otočit, pokud je kompresor dobře vyůhlovaný tak by to nemělo vadit. Samozřejmě, pokud je z obou stran stejná. Pokud je ale odvzdušnění karteru / nalévací otvor na straně karteru, tak to nejde, ojnice by vyhazovala do něho olej. _________________ Jirka
Já vím, sem želva.. Navíc mám na práci na motoru velice omezenej čas. Jsou bohužel důležitější úkoly.
Nic méně dneska jsem domotal druhou stranu, přiletoval vývody, tepelnou pojistku..
Studoval sem na internetu směr otáčení rotoru vs. správná strana připojení pomocného vinutí ke kondenzátoru... Jestli sem to celé dobře pochopil tak na té straně pomocného vinutí co je připojen kondenzátor, tam se to točí, dodrží-li se stejný směr vkládání/namotání cívek. Zda to je skutečně tak, to uvidíme zítra večer. Dnes to nezvládnu už vyzkoušet...
Všem děkuju, co mi radí....
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6113 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt červen 16 2016, 11:29 Předmět:
My jsme rychlí, ale zase to nikam nedotáhnem
Tohle je paráda, jen škoda, že si nedal na mé rady, jeden tenčí drát.
Při druhém kusu by jsi poznal, jak dobré rady by to byly.
Optimalizací výroby se živím už asi 40 let
Napoprvé sem se chtěl co nejvíce přiblížit originálu. Až mi to zčudne, navinu to tenčím = dám na tvé rady.. Nebo-li jestli mi to teď zčudne, navinu to ještě jednou tak jak říkáš...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6113 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt červen 16 2016, 16:26 Předmět:
PeteBurns napsal(a):
Danharde, noze sa nam teda priznaj, kolko kurvitiek mas na svedomi
Přiznávám se, že co jsem v životě udělal, tak jsem pohnojil
U transformátorů snad první kousek, bylo mi asi 8 a byl jsem hloupej, z tý tisícovky traf, který jsem v životě ručně navinul, bych asi 100 vylepšil, ale byly to kosmetický změny. Všechny jsem kontroloval vyýpočtem, jen u toho prvního jsem myslel, že se to tam nějak narve
V poslední době jsem dělal spíše indukčnosti pro spínané zdroje, po zkušenostech s renomovanými firmami, jejichž produkty byly nepoužitelné (planární transformátory), jsem se spolehl na vlastní zkušenosti.
Lítá to v ve vojenských letadlech. Jinak "no coment".
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.