Zaslal: ne říjen 18 2020, 17:54 Předmět: citroen saxo 1,1 - motor po prvním startu chcípne
Saxo, r.v.1998, motor 1,1 benzin, 44kW - po prvním nastartování (po delším stání) motor prakticky vždy po cca 5s zhasne. Po opakovaném startu již běží normálně. Děje se to bez ohledu na venkovní teplotu. Na co se zaměřit?
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: ne říjen 18 2020, 18:00 Předmět:
Na přívod paliva, jestli tam není špatnej zpětnej ventil. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
zpětný ventil někde na zpětném potrubí do nádrže? jako že by při vadném ventilu nebyl dostatečný tlak paliva? Ale jakto že po dalším nastartování už je to ok?
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12102 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: ne říjen 18 2020, 18:09 Předmět:
takhle se choval můj Fiat Punto 1,2 95 . . .
stačilo se naučit před nastartováním asi 15 vteřin nechat běžet palivové čerpadlo a pak teprve startovat . . .
Pak to chytalo na první "cvrnknutí".
Na Puntu mi to dělal fouklé těsnění mezi svody a výfukem - v něm je lambda a ona to nedokázala srovnat po startu. _________________ Internet - metla lidstva
Nevím jak konkrétně tenhle, ale citroeny z té doby po zapnutí zapalování čerpaly jen asi 1-1,5 vteřiny. Něco k regulátoru tlaku paliva je tady . (ve složce je soubor *.htm , na něj klikni).
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po říjen 19 2020, 6:45 Předmět:
sr71 napsal(a):
zpětný ventil někde na zpětném potrubí do nádrže? jako že by při vadném ventilu nebyl dostatečný tlak paliva? Ale jakto že po dalším nastartování už je to ok?
V praxi jde o to, že může dojít k vyprázdnění/zavzdušnění části přívodu paliva, takže po nastartování se čerpadlem vedle benzínu nažene do trysky vzduchová bublina a chcípne to.
Když ale před startováním prodloužíš chod čerpadla, aby se bublina dostala za trysku, bude to OK. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Teoreticky by mohla pomoct i výměna palivového filtru, i když... co jsem je kdy měnil, přislo mi, že to dělám zbytečně, neb byly uvnitř vždycky jako nové.
Jen jedna přátelská rada či varování - nikdy nejezdit se Saxem se skoro prázdnou nádrží a nenechávat ho s rezervou stát šikmo na obrubníku, do kopce apod. Švagrová takhle na 106 (což je prakticky totéž jako Saxo) čerpadlo zadřela a začalo to podobnými projevy.
Zapnutí palivového čerpadla je slyšet jako bzučení zpod zadní sedačky, po otočení klíčku má ustat do nějakých řekněme dvou sekund.
V tom případě ať poslouchá, jestli při zapnutí zapalování čerpadlo zavrčí. Říká se, že pokud se jezdí s málo benzínem, tak se může vydřít kolektor motorku čerpadla. Sice to moc nedává smysl, ale aspoň bude jistota, že to tím není.
Založen: Nov 27, 2018 Příspěvky: 485 Bydliště: Praha zapad
Zaslal: so říjen 24 2020, 7:08 Předmět:
To je dobrej nápad jak píše ok1hga
Mám 3 roky starýho pežota partnera (benzín) a připadá mně že po ránu
hodně špatně startuje, přes den je to ok.
Zkusim tedy startovat ráno až po 10 sek.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.