Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 01 2020, 21:22 Předmět: Přelomový rozsudek?
Soud v Karlsruhe vynesl rozsudek nad řidičem, kterej za jízdy manipuloval s ovládáním nastavení intervalu cyklovače stěračů na dotykovým displeji:
https://echo24.cz/a/SLjBz/prelomovy-rozsudek-ridici-za-jizdy-nesmi-ovladat-displej-v-aute
Řidič se odvolal, argumentuje tím, že výrobce má tohle ovládání homologovaný a tím i státně odsouhlasený k používání za jízdy. Jsem zvědavej, jestli soud bude dál zastáncem zdravýho rozumu (neboli že dotykovej displej bez taktilní = hmatový odezvy je pro ovládání řidičem za jízdy absolutně na h0vn0), nebo jestli ustoupí masivnímu lobbingu automobilek. Já osobně bych všecko dotykový z řidičova dosahu vyházel, při současný úrovni provozu a požadovaným rozsahu řidičovy pozornosti věnovaný dění kolem auta nelze od řidiče požadovat, aby se postupně proklikával nějakým mnohaúrovňovým systémem menu až k potřebný funkci - přímý ovládání JÍZDNÍCH systémů vozidla nesmí odpoutávat pozornost řidiče od dění před vozidlema a kolem něj. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so srpen 01 2020, 21:36 Předmět:
EKKAR napsal(a):
taktilní odezva
Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Zdravy rozum veli, ze pokud dotycny neni shopen za jizdy neco delat, tak to delat nema. Kdyz neni schopen ovladat dotykovy displej a ridit, proc si kupoval auto kde se ovlada dotykacem vsechno? Mi osobne to nijak zvlast nevadi, ale kdo neni schopnej ridit a kouknout na palubovku, at si koupi treba tohle, kde ho nic rozptylovat nebude.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne srpen 02 2020, 6:29 Předmět:
Proto to u pozdějších provedení vylepšili pružným hřídelem vyvedeným na točítko u táhel sytiče a klapek topení. Už to přesně asi neurčím, ale muselo to být ještě před 12 V verzí.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3573 Bydliště: Havířov
Zaslal: ne srpen 02 2020, 8:12 Předmět:
Nechybí tomu jeden pedál? A nebo to cosi jako plechový hák uprostřed vozu (či spíše už v jeho pravé části) je opravdu "plyn"? To jako řidič musel sedět nakřivo?
Seděl jsem v tom jednou, jako dítě, na zadní sedačce, a to jsem tyhle věci ještě neřešil.
Založen: Feb 21, 2011 Příspěvky: 3530 Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)
Zaslal: ne srpen 02 2020, 8:20 Předmět:
Jo ten plechový hák je opravdu plyn, pokud si pamatuji, bylo to tak z výroby, možná v dalších modelech už to bylo jinak. Ta fotka trochu zkresluje, nebylo třeba sedět nakřivo, no moc místa tam nebylo, prostě půlka toho prostoru mezi podběhy je spolujezdce (těsně k tomu plynu) a druhá půla řidiče. Vzhledem k tomu, že tam není středový tunel, mohl spolujezdec eventuálne zaskočit za řidiče .Na druhou stranu se podlaha toho auta (stejně ve Warťasu) skvěle uklízela, stačilo vzít smeták a bordel smést a vymést ven. _________________ Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne srpen 02 2020, 8:39 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
EKKAR napsal(a):
taktilní odezva
Jojo, suterénní používání cizích termitů s sebou nese rizoto, že to skončí fiakrem.
Odezva je haptická, ty chytrý.
Jinak snůška klasických výkřiků. Stačilo dát link a bla bla bla, každý by věděl, co k tomu vyzvracíš. Ale asi nejsi úplně ve své kůži, máš tam málo výkřiků velkými písmeny a nezmínil jsi eurosojuz.
Jinak jo, ovládání intervalu cyklovače na dotykovém displeji je zhovadilost výrobce... Vrcholná.
Nejdřív by sis Hubertusi musel uvědomit TY SÁM, o čem já píšu - já nepíšu o HAPTICE, což je získávání informací o novejch tvarech v okolí pomocí hmatu a svým způsobem je to POZNÁVÁNÍ okolí bez zrakovejch vjemů, ale píšu o TAKTILNÍ PERCEPCI neboli přímo O HMATOVÝM VJEMU (ano, kterej potom je základem haptiky). Jenže řidič při řízení neošmatlává palubní desku a okolí volantu proto, aby se s ním seznámil a zjistil, jestli je kulatý nabo hranatý neboli nezkoumá haptickým způsobem vnitřnosti a funkce auta, ale potřebuje TAKTILNÍ VJEM - informaci o pozici, tvaru a pohybu přesně určenýho ovládače ZÍSKANOU HMATEM, aby jeho polohu v prostoru ani samotnou funkci už nemusel vyhledávat ani kontrolovat zrakem. Když chci zesílit rádio, tak vím, že jeho knoflík je kulatej, má v průměru asi tolik jako dvoukoruna a znám bez koukání jeho polohu - ano, to jsem získal díky HAPTICE. Ale že jsem nahmátnul zrovna tenhle knoflík a otočil s ním o dvě polohy enkodéru je TAKTILNÍ VJEM/ODEZVA, kterej mě informuje, že jsem šáhnul na ovládání rádia a ne do podprsenky spolujezdkyně ...
Ergo 5kilový kladivo, termity si ujasni ty sám a teprve potom, co si přestaneš plést pojem a průjem abys neutrpěl fiákra někoho kritizuj.Zdůvodnění zde. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Paradox je, ze vetsina lidi ktera hani dotykove displeje, odmita i automaticke prevodovky
Kdyby byly na vsechna nastaveni a funkce modernich aut tlacitka, prehlednejsi by to urcite nebylo. Mel jsem kdysi pomerne drahe autoradio kenwood kde byl doslova les nejruznejsich tlacitek popsanych 3mm tripismennymi zkratkami a piktogramy jejichz vyznam bezny uzivatel za tyden po precteni manualu zapomel. Precist co je na cudliku napsane, premejslet co zkratka znamena zrovna v tom rezimu ve kterem se radio nachazi, jak vratit radio do puvodniho stavu kdyz jsem zmackl omylem neco jineho apod. odvadelo pozornost rozhodne mnohem vic, nez rychle mrknout na dotykac a tuknout na jasne a citelne zobrazenou vec, bez milionu dalsich kravin ktere bud momentalne pouzit nemuzu nebo nechci.
Problem neni v dotykacich, ale v tom, ze moderni auta maji tolik funkci, ze zejmena starsi lide to proste nezvladaji. A je celkem jedno jestli se ovladaji dotykem nebo hw tlacitky. Trabant zadne nastavovani parametru cyklovace nemel, tam by se to dotycnemu nestalo
Jinak zminena kontrola stavu paliva u tohoto stroje rozhodne hmatovou odezvu ma. Jak moc nebo malo odvadi pozornost od rizeni manipulace s ventilem nekde pod nohama spolujezdce, at kazdy soudruh posoudi sam.
https://youtu.be/yYZPfB1UmgE
Když úředník v Bruselu rozhodne:
URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:32019R2144&from=EN
Článek 6
Vyspělé systémy vozidel pro všechny kategorie motorových vozidel
1. Motorová vozidla musí být vybavena těmito vyspělými systémy:
a) inteligentní regulace rychlosti;
b) usnadnění montáže alkoholového imobilizéru;
c) upozorňování na ospalost a nedostatek pozornosti řidiče;
d) vyspělé upozorňování na rozptýlenost řidiče,
e) signál nouzového brzdění;
f) detekce zpětného chodu; a
g) zapisovač údajů o události.
Normalne auto ma ovladanie cyklovaca na pravej packe spolu s ostatnym ovladanim stieracov.
Jo no, zapinani steracu pres dotykac mi neprijde uplne nejstastnejsi, ale tuknuti na zebrik ktery je automaticky zobrazen pri spusteni cyklovace, kde si jednoduse a plynule zmenim cas, mi prijde lepsi nez nejaky prepinac ktery ma 4 polohy a vetsinou je jedna moc a druha malo.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 15, 16, 17Další
Strana 1 z 17
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.