Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: ne leden 13 2013, 13:49 Předmět: Hledám někoho na konstrukci obvodu dotápění pro automobil
Hledám někoho, kdo by dokázal navrhnout a vyrobit pro mojí potřebu klidně i za úplatu obvod, který by ovládal dotopné těleso v automobilu.
S nástupem technologie Hdi motorů, výrobci zjistili že spalovaná směs je tak chudá, že vzniká i málo odpadního tepla, které se využívá k vytápění kabiny pro posádku a tudíž věc dotáhli ke zdárnému konci přídavným topným obvodem, což je AL. těleso, skrze které protéká voda a ,,topí ,, v něm 3 až 4 žhavící svíčky. Obvod je řízen z ř.j.motoru, tudíž pro mé potřeby, absolutně nevyužitelný. Mám k dispizici, nebo můžu použít, jedno ze dvou různých těles, jedno je tří svíčkové a druhé čtyřsvíčkové.
Představa je, že obvod by se sám spustil za podmínek:
1) běží motor a dobíjí to (palubní napětí vyšší 12,8 až 13voltů)
2) venkovní teplota je nižší než +7st.celsia
3) teplota motoru nedosahuje provozních hodnot (+82 st.celsia)
4) musí být zapnut vnitřní ventilátor (otáčky ovládány odporovou dekádou)
5) obvod bude ovládat dvě výkonová relé, protože žhavička dokáže vzít až 25Ampér
Obvod by byl použit ve vozidle xantia X1 1,9turbo D, provedení kombi, a to tak aby po nastartování urychlil ohřev vody v topném kanále dokud teplota motoru nenastoupá k teplotě provozní, mělo by to urychlit ohřátí prostoru pro cestující a v zimním období i rozmrazování čelního skla, v době kdy je chladno tak se přední sklo neúměrně orosuje, čemuž by toto asi také zabraňovalo.
Na dotazy se budu snažit odpovědět co nejdříve. Zatím díky
tohle bych viděl i jako pěkný příklad pro nějaký mikročip. Bude hlídat hodnoty ze vstupů a podle toho rozohdne co a jak. Aspoň já bych to řešil spíše takhle
Druhá možnost co mně napadla tak bod 1 2 a 3 brát data z čidel do nějakého komparátoru a pak za to dát nějaké hradlo např AND a výstup na relé.
No ale nejsem profík v oboru takže nevím jeslti je to reálné to co jsem napsal.
Budou tu i lepší návrhy no
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: ne leden 13 2013, 14:13 Předmět:
Nezapomeň že to je turbodiesel, to znamená že i palubní napětí bude mít obrovské výkyvy, přijdeš, vrazíš klíč do spínačky, otočíš, první poloha, odběr kontrolních obvodů, žároviček a žhaviček a napětí akumulutátoru s kapacitou 74AH jde až někam na 11voltů, občas i dost pod, druhá poloha, start a připojuješ startér, cca další 2KW, kampak až popadne napětí??
Navíc, byl bych spíše za to, aby se obvod skládal z běžně dostupných součástek, kvůli opravitelnosti a mikročip, to smrdí programem, což si myslím že není to pravé ořechové, vidím to na kolapsech různých imobilizérů a podobných kurvítek, co cpou výrobci aut do elektriky, pak je oprava ne o výměně součástky za dvoustovku a stovku za práci, ale o autorizáku a o tisícich, viz názorný příklad, zakusování imobilizérů u vozidel renault, větší sráče smad v tomhle směru nejsou. zde třeba víme, jak k tomu dojde ale neumíme to za kačku opravit
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6732 Bydliště: Praha
Zaslal: ne leden 13 2013, 14:50 Předmět:
Co myslíš, že řídí to HDI, ABS, airbagy? Taky program, jde jen o to, jak se to udělá. Ono to stejně s tím topením dopadne tak, že buď si to ubastlíš sám, nebo to udělané na úrovni nebudeš ochoten zaplatit, vývoj elektroniky není jednoduchý ani levný, nízká cena je možná jen při masové výrobě. Autu s HDI výrazně pomůže uzavřít motorový prostor proti náporovému chlazení, na Citroen se i prodávají originální dečky přes masku. Také jezdím s HDI, má elektrické těleso ohřívající přímo vyfukovaný vzduch, na okno to pomůže, ale po městě v tom teplo v mrazech prostě není, vezmu si bundu a neřeším to. Elektricky je to nevytopitelné, řešením je pouze nezávislé topení.
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: ne leden 13 2013, 15:16 Předmět:
Dečka nic neřeší, v době kdy by to mělo běžet je celý systém chlazení absoulutně studený, auto je těsně po nastartování. Navíc voda, co vychází z motoru do chlazení je už jednou přesměrována a to přes výměník tepla olej-voda, takže jakmile se motor prohřeje topí to jak šlak, protože olej v systému je pod teplotou cca 140 až 170 stupňů, podle stylu jízdy, zda to honíš, nebo jen lechtáš. Samozřejmě, teplo z oleje bylo původně odváděno vodou do chladiče, až já jej přesměroval do topení. Měření digitálním teploměrem mi pak ukázalo nárůst teploty v topení o cca 15 až 20st.celsia, což je pěkně znát. Navíc motorový prostor je ,,uzavřen,, , o proti původnímu provedení je ze spodu přidán plastový dekl pod motorem, který částečně brání unikání části tepla z motorového prostoru a brání vnikání větších nečistot. Před vlastním chladičem je navíc ještě chladič vzduchu, takzvaný intercooler, pro motor, pokud by se ten zakryl dečkou, můžu počítat tak s deseti a více procentním poklesem výkonu a nárůstem spotřeby.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1802 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne leden 13 2013, 15:57 Předmět:
Tenhle ohřev mám v oktávce všechno si hlídá řj.
FUNKCE: Je-li teplota v sacím potrubí v době startu motoru nižší než 5 °C,
aktivuje přes relé J359 a J360 řídicí jednotka motoru 1,9 TDI
žhavicí svíčky pro vyhřívání chladicí kapaliny Q7. Teplota
při startu se uloží do paměti.
Aby se zabránilo vybíjení akumulátoru, lze napájet tři, dvě nebo
také jen jednu žhavicí svíčku. Proto je na alternátoru speciální
přípoj (svorka DF) k řídicí jednotce motoru 1,9 TDI.
Vyhřívání se při dosažení určité teploty chladicí kapaliny
opět přeruší. Tato teplota je závislá na teplotì při startu.
Čím je teplota při startu nižší, tím vyšší je teplota, při které
se vyhřívání chladicí kapaliny přeruší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2013, 17:03 Předmět:
Ropáky z koncernu VW mají v topení přidaný topný články na výkon cca 1kW, označení to má "topný element PTC" a je to v agregátu ventilace/topení/klimy uložený ve stejným krytu, jako je vodní topnej článek. Spíná je řídicí jednotka klimy, když je teplota blízko nuly a chlazení ještě nemá dost vysokou teplotu, aby to správně topilo. Ohřívá to vzduch PO PRŮCHODU tím vodním topením, takže to nepřihřejvá motor, ale opravdu jen vzduch proudící do interiéru. Jestli by se dal tenhle článek upravit a vbastlit někam do citróna je otázka. Ale spíná se to taky masivním relátkem, protože odběr z baterie je kolem 80A. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 15, 2009 Příspěvky: 74 Bydliště: Chrastava Czechbordel
Zaslal: ne leden 13 2013, 17:25 Předmět:
Vím, tyhle topnice, jinak se to snad ani nedá nazvat se tu někde okolo Liberce dokonce vyrábějí, snad v DENSU, má to velikost jako radiátor topení a silné je to cca 1cm, měl jsem to doma. Bohužel do citroena se to naimplantovat nedá. Teď zrovna koukám po internetu, jestli bych nenašel dva mechanické termostaty ze kterých by se nechalo vytvořit analogové zařízení splňující požadavky.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6762 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne leden 13 2013, 18:53 Předmět:
Něco podobného jsem měl v autě. 3x žhavička v přívodu topení. Venkovní teplotu jsem vzal od povelu výhřev ostřikovačů, po startu to čekalo pár vteřin a po kontrole U bat výše než 13V to seplo. Teplotu chl. kapaliny jsem vzal od nějakého čidla vody přes operák. A taky to mělo možnost nuceného vypnutí. Musel jsem přehodit altík za 120A. A to byl benzín :-)
hoši, já budu mít trabanta, a doufám, že tam něak dostanu dva altíky z favorita nebo škodovky. topit hodlám elektricky. a tedkom přemejšlím, že si asi vyrobím dálkové ovládání aby mi to nastartovalo nežli přijdu.
doma si to vytopím ze sítsi to zaizotou pro izolace baráku...
sežen si termostaty z boilerů. daj se nastavit poměrně přesně.
na snímání baterky postačí TL431 + FET + relátko. a máš výkonný spínač dle nastaveného napětí. podobnou věc jsem si udělal k solárnímu systému - když je napětí pod 11,8V, rozsvítí se dioda a vím že mám vypnout. když ještě trochu klesne tak to rozjede bzučák a zapne sítový zdroj 12V.
edit: kdo by nechápal proč nechci jeden alternátor, tak vysvětlím. když budu honit topení z instalace kde je baterie, tak tu hrozí riziko nedostatku výkonu pro ostatní věci. já chci topení oddělené. altík jde provozovat při upravách i bez baterie (nabudí se samozřejmě z baterie) _________________ bez elektronek se neobejdu!
muj lampovej zesik: http://www.youtube.com/watch?v=KxOvbN_5xiY
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.