Zdravim tento vrak se mě dostal pod ruku a tak jsem ho celkově dal do hromady ... a jiskra nejde na zapojování jsem udělal jisté změny... výměna proraženého kondenzátoru stejné provedení jsem neměl tak jsem tam dal klasický který jsem přišrouboval na místo induk.cívky...a induk. cívku jsem umístil vně motoru (indučka z motocyklu Jawa 50) já už jsem z toho tak blbej že předkládám sch. zapojení jestli je to dobře..
Založen: Nov 22, 2007 Příspěvky: 425 Bydliště: Doma
Zaslal: ne srpen 02 2009, 12:02 Předmět:
Přebastlit zapalovací magneto není zase až tak jednoduchá věc, jak se na první pohled zdá. Elektrické zapojení je jedna věc ale podstatný je magnetický obvod cívky, která napájí zapalování. Cívka by měla být ve stejném místě, jako byla původní zapalovací cívka, abys dosáhl stejné časování nárůstu proudu v cívce a rozepnutí kladívka při maximálním proudu cívkou. Jedině v takovém případě dostaneš potřebnou energii pro správný zážeh směsi. Zapalování MF jsem sice neviděl, ale všechna magneta fungují na stejném principu. Pokud se ti prošvihla původní zapalovací cívka, tak je nejlepší, pokud se na to cítíš, vykuchat vadné vinutí, spočítat závity na primárním vinutí a změřit průměr drátu. Vzhledem k tomu, že původní cívka měla jiný převodový poměr, tak novou cívku namotat "do plna" na původní jádro a metodou pokus-omyl, nebo úspěch, stanovit počet závitů pro nové uspořádání, aby nedošlo k přetížení externí zapalovací cívky, nebo zakoupit v servisu novou cívku za cca 1000,- peněz
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18683 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne srpen 02 2009, 15:47 Předmět:
Ta připomínka o poloze cívky vzhledem k magnetu je důležitá ! Okamžik rozepnutí kladívka je kritický , vztaženo k intenzitě jiskry . Nejdříve zní otázka - dává jiskru ? No a potom zkus měnit odtrh - tím měníš nepřímo tu magnetickou polohu - a po vyhledání optimální polohy vzhledem k intenzitě jiskry - tento stav přibližuj k úhlu správného předstihu . To mne naučil kámoš automechanik . Jsou fichtli , kteří musí mít odtrh třeba 1,2 mm , aby byla dobrá jiskra a pak nastavíš polohu kontaktu ke klice . Pokud není vše origo a jsou mechvůle , lze jen takto laborovat . Pokud nechceš platit .
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2571 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: po srpen 03 2009, 11:09 Předmět:
Takhle je to špatně.Kladívka ti zkratujou zdroj.To předtim to bylo dobře.
Asi ta cívka z motocyklu je moc velká a špatně se sytí jádro. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Nov 05, 2005 Příspěvky: 632 Bydliště: Liberec
Zaslal: po srpen 03 2009, 12:51 Předmět:
Trvám na tom, že takhle to je dobře. Ještě k tomu jak psal bobobo, na starších fichtlech byla základna s kladívky otočná vzhledem k cívkám a tím se dalo naladit okamžik odtržení kontaktu k maximální indukci ve zdrojové cívce. Celek se dal taky otáčet a tím nastavit předstih. Nastavovalo se to osciloskopem ve výrobním závodě a bylo to zakápnuté barvou, lze to měřit i špičkovým voltmetrem, tzn. dioda - kondík, výsledky vyjdou podobně. Posléze po zlepšení výrobních tolerancí od toho upustili a výsledek byl třeba i v tom 1,2mm odtrhu aby to jelo.
Co si pamatuji, tak fichtl (Jawa 50/20) mel fakt kladivko zapojene paralelne. Takze zkratoval budici civku a ve chvili zapalu/rozpojeni kladivka se teprve spoustela stava do vn civky. _________________ Tomas
Založen: May 06, 2006 Příspěvky: 469 Bydliště: Otovice u Karlových Varů
Zaslal: po srpen 03 2009, 16:19 Předmět:
Tak teda to je plichta. Byly zapojeny podle toho jaké magneto bylo namontováno. U jednocívkového se nemohlo zkratovat vinutí protože by se to projevilo na světlech. Ty byly napájeny ze stejné cívky zdroje a kladívko by to taky dlouho nepřežilo. Ty byly zapojeny jak uvedl NXN.
U magnet, které měly 3 cívky, 2 na světla a jednu pro zapalování bylo zapojení podle Pepik9. Taky jsem se dost na něm vyřádil. Taky měl slabou jiskru. Záleželo na odtrhu a předstihu a nejvíc na vzdálenosti kontaktů svíčky a na ni samotné. U té sekačky by to mohlo být i slabým
magnetem u magneta. Chce to měřák a trochu si pohrát. Tak jak ti radily ostatní. Já mám za to,že proud z cívky magneta nebude schopen vybudit zapalovací cívku z toho pionýra.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.