Zaslal: po leden 14 2008, 3:53 Předmět: SS Motor - problem se zapojenim
Ahoj, potreboval bych mensi radu ohledne motoru od vychodonemeckych soudruhu. Na obrazku je stitek a schema svorkovnice.
pole (I,K) mam trvale pripojene na 30Vss
kotva (A,F nebo HB,F) reverzuju stykacem vystup z PWM regulatoru.
Problem je ten, ze motor se ma snahu sice tocit, ale jen na prazdno a to uz jim tece 2,5A (max.hodnota) a to uz ma davno mit 3000 otacek.
Motor se mechanicky toci zlehka.
PWM regulator s jinym motorem chodi, jenze taky jiny motor (5kW telatko) ma jenom 4 draty (pole,kotva) a tenhle jich ma 6.
Nevim jak ty motory byly zapojene, ale ten 5kW jsem rozjel s napajenim pole 30V, ale jestli je to dobre si tak jisty nejsem, protoze se v tom stitku moc nevyznam.
Podle toho štítku (chtělo by to lepší fotku) se motor reguluje napětím na IK v rozsahu 51 - 270 V, ostatní je podle mě pod plným napětím (270 V).
Jindra
Jestli to dobře luštím z toho zoufalého obrázku, půlka vinutí buzení se reguluje ještě přídavným reostatem a druhá půlka je zapojena v sérii s kotvou na proměnné napětí.
Jestli máš možnost, zapoj obě vinutí buzení sériově na neměnné napětí buzení a napětí do kotvy reguluj z toho měniče.
Motor s podvyživeným buzením má mizerný krouticí moment, i když kotva je plně nasycena, póly se nemají od čeho "odrážet".
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: po leden 14 2008, 11:11 Předmět:
U takového motoru proud roste, když se zmenšuje buzení statoru. Při moc malém buzení se logicky nerozbíhá i když je proud velký. Pro rozběh je potřeba větší buzení. _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
jo, tak to vypadá že tou propojkou se mění smysl otáčení, mění polaritu kotvy a (asi) kompenzačního vinutí pro odstranění reakce kotvy, to levé vinutí statoru je buzení zapojené přes šoupák na pevné napětí 330V, neboli je to motor s cizím buzením.
Při zmenšení napětí buzení se do jisté míry zvětšují otáčky a padá krouticí moment, od jisté hranice je pak motor nepoužitelný protože moment nepřekoná ani odpor ložisek a mechanické brzdění komutátorem.
Jo, protože při střídě 40% mám proud kotvou asi 3A a točí se tak 100 ot/min, když sepnu spojku co připojuje stroj, tak se motor zastaví a proud kotvou se nemění.
Určitě bude problémem to buzení.
Co potřebuju vědět, že těch oněch 330V ("FErreg") je budicí napětí a že když ho tam pustim tak se motoru nic nestane, protože pak by to bylo ještě složitější ))
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.