Zaslal: so listopad 17 2007, 19:31 Předmět: Tlačítko dveří v MHD-proč???
Zdravím vás, chtěl bych se zeptat na jednu věc, kterou mi prostě hlava nebere. V době, kdy i otvírání vstupních dveří obchodů je pomocí čidla nade dveřmi a motorového otvírání postupně automatizováno, vydávají se naše dopravní podniky přesně opačným směrem.
Otvírání dveří prostředků městské dopravy bylo z pohledu cestujícího léta automatizováno-i když ve skutečnosti ho prováděl řidič tlačítkem na panelu ručně. Zavírání stejně tak. Řidič před vyjetím ze zastávky stiskne tlačítko a vyjede jen tehdy, pokud zhasne kontrolka na panelu. Pokud ne, jsou některé dveře nedovřeny (dveře jsou vybaveny koncovými spínači) a jde je zkontrolovat.
Dopravní podniky však postupně (ode dneška i u nás v Plzni) přechází na tzv. samoobslužné otvírání dveří. Argumentují tím, že ve světě je toto naprosto běžné, že ve vozech nebude průvan a zima, když se v zastávkách nebudou zbytečně otevírat všechny dveře. Dokonce tomu dělají reklamu-prý vyšší komfort! NEDOKÁŽU POCHOPIT TENTO NELOGICKÝ KROK.
Nyní když chce cestující vystoupit, musí v jízdě mezi stanicemi stisknout tlačítko, jinak se mu dveře neotevřou. Stejně tak při nástupu-je nutno stisknout tlačítko venku. Zavírání dveří však zajišťuje samozřejmě centrálně řidič.
Co vedlo dopravní podniky k tomuto kroku? Vždyť počet lidí vystupujících a nastupujících v zastávkách je takový, že v 90% se vždy otevírají všechny dveře! O pražském metru ani nemluvě (tam je to taky). K čemu tedy cestující otravovat a nutit je mačkat nějaké tlačítko? Již dnes jsem viděl dvě staré babičky, jedné tramvaj ujela, protože se jí neotevřely dveře, druhá zase nemohla vystoupit. Je velice "pohodlné" mačkat nějaké tlačítko před zastávkou, když v jedné ruce mám těžkou tašku a druhou se musím držet.
Dokážete mi někdo vysvětlit nějaký přínos tohoto řešení, které je z mého pohledu jednoznačným krokem zpět?
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: so listopad 17 2007, 19:55 Předmět:
Mne to prijde normalni...ale tobe to asi dela problemy . Nevim co sem motas metro, navic uplne scestne...asi jim moc nejezdis. Napriklad staromestska, malostranska, hradcanska ted na podzim v odpolednich hodinach nevysupuje/nenastupuje vetsinou NIKDO, tak proc otevirat dvere? Ta sama situace na poslednich 3-4 stanicich metra C ve smeru Haje(mluvim o tech trasach, kde jezdim velmi casto). PLNE s tim v metru souhlasim, navic to otevirani dveri cudlikem se deje POUZE mimo vytipovane casy. Jde jenom o zvyk, ty si taky zvyknes.
BTW nemelo to byt v sekci nezaraditelne? Jaky to je technicky problem?
Založen: Dec 16, 2007 Příspěvky: 553 Bydliště: Neratovice
Zaslal: po prosinec 17 2007, 14:02 Předmět:
Bohužel musím konstatovat, že nemáš pravdu... Například metrem jezdím každý všední den. Ve frekventovaných stanicích se dveře otevírají všechny, tam kde je aktivní ruční režim se jich mimo špičku neotevře klidne 1/3. Tramvaj a busy totéž. Je to velmi nemilé ted v zime kdyz jsou dveře dokořán nanic...
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6366 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: po prosinec 17 2007, 14:22 Předmět:
tak tak, v zime me vadilo, ze se prede mnou otevreli dvere samy aniz by tam nekdo sel - omrzliny a ulek
docela jsem rad, ze to v Praze funguje uz nejaky ten rok - nektere stare tramvaje to tusim jeste nemaji, ale to je minimum pripadu.
To ujeti tramvaje se cloveku (ktery je schopny alespon castecneho uvazovani) stane jen jednou za zivot. Me to poprve taky zaskocilo.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.