Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so září 15 2018, 8:58 Předmět:
Už jsem to tu asi na různých místech psal, naposledy tuším o tom povoleném rozptylu termínů STK v jiných zemích EU, o kterém se kdosi "moudrý" vyjádřil, že "u nás by to provozovatelé stejně nechávali na poslední den...". Ta bohorovná znalost mentality národa mě uvádí v úžas: kde ten úředník vzal tu jistotu?
Nebyl to nakonec nějaký pravnuk toho slavného psychoanalytika z Příbora?
Každý rok ale v zahraničí sleduji, jak přibývá obchvatů obcí, zdvojených stoupacích pruhů na silnicích I. třídy (tedy Bundesstressen) nebo jak se zvyšuje povolená rychlost průjezdu až na 80 km/h v obcích, kde by padesátka jen zdržovala provoz, aniž by to nějak zvýšilo bezpečnost. Nemám to přesně změřené, ale na jedné "mé" trase dlouhé 980 km přibylo takto zrychlených úseků celkem asi 120 až 140 km
A pak přijedu do ČR a hned pár kilometrů za hranicemi projíždím tři vesnice pod padesát, protože tam číhá radar se semaforem a kamerou. Přece projetí na červenou je dražší, než překročení rychlosti o 10 km/h...
Letos od září se objevilo omezení na sedmdesátku na všech křižovatkách, kterými téměř denně jezdím do práce, i když jsou mimo obce. Důsledkem je, že kolony houstnou, a, jak se z těch obcí blbě vyjíždělo, dnes se "díra" pro najetí na hlavní hledá třikrát tak dlouho. Která bedna tohle vymyslela? Šedesátku před křižovatkami mají na okreskách Slovinci, ale to jsou silnice, na nichž se stejně obvykle nedá rozjet na víc, než osmdesátku.
Příklad: v Chorvatsku na "staré" D1 (Karlovac - Plitvice - Gračac - Knin atd) v úseku Rudanovac - Zrmanja, dlouhém 101 km, jsem jel v koloně s průměrem 79 km/h. V Rakousku na B66 v úseku Riegersburg - Halbenrain (44 km) je podíl délky průjezdů vesnicemi čtyřikrát vyšší, přesto se tam předpisově dá udělat průměr 69 km/h. A přijedu na Moravu a po odečtení stání na semaforech se dostanu od Hatí do Jihlavy (88 km) na průměr 59 km/h, z Jihlavy do Jičína pak na 66 km/h, a jediné dvě povolené vyšší rychlosti v obcích, než padesátka, jsou sedmdesátka přes most v Kolíně a skrz Nouzov na silnici 32. Dohromady sotva půldruhého kilometru na 220 km. Dost nelichotivé konstatování...
Vlastně to je obžaloba našeho Ministerstva dopravy a dalších úřadů s příslušnou pravomocí, jak si zjednodušují rozhodování: prostě to tu zpomalíme, a bude bezpečněji. Zajímavé je, že jinde na to už dávno přišli, že bezpečnost na silnicích s rychlostí bezprostředně nesouvisí. Stejně tak nevýznamný vliv na bezpečnost mají povinná výbava vozidel, která, jak už bylo řečeno, je už více, než polovině řidičů, k ničemu.
Ale to je do nekonečně: my si tu o tom pokecáme, vykecáme se z našich bolístek, ale je to zase k ničemu. Kdo ze zodpovědných to tu čte?
Vlastně přesněji: kdo ze zodpovědných čte připomínky expertů a veřejností, pro kterou mají dopravky i MD kontaktní formuláře na svých stránkách? Nikdo. Jinak by alespoň odpovídali. A že znám pár těch, kdo i na veřejných schůzích připomínkují dopravní generely města a nechybí u jednání o vedení obchvatů. Jenomže někteří z nich se už ani zahájení stavby nedožili... _________________ Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
K tomu zpomalování:
Třeba tady
https://goo.gl/maps/pLb2hsijTpq
byla odjakživa značka "Vlečkový přejezd" a když tam ajznboňák nemával práporkem, tak se tam mohlo jet předpisových 50. Ta značka byla zrušená, je tam normální železniční přejezd a předpisově se tam musí jet (co kdyby v tom autě vzadu nalevo seděli ti co pomáhají a chrání a neměli ten den splněný plán výběru pokut) třicítkou i když vidím, že nic na kolejích nevidím a brána do fabriky je zavřená. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út září 18 2018, 7:47 Předmět:
Zmínil jsi Jardo "experty". Jeden z těch "expertů" nedávno na idnes vyzvracel, že na silnici I. třídy by se mělo jezdit maximálně 70 km/h, ve městech 30 km/h a podobně. Nebezpečí, matky s kočárky, cyklisté, bla bla bla.
Tohle jsou teď ti "experti", kteří trousí takováto moudra. Jako "expert" byl titulován i jakýsi Huml a jeho kvalifikace k dopravnímu expertovi spočívala v tom, že za komunistů dělal esenbáka a vyšetřoval nehody.
Slyšíš to všude kolem - zklidnění dopravy, dostat auta pryč a hlavně pomalu=bezpečně. To je dnes taková dopravněbezpečnostní mantra.
Všichni se diví, že jsou města ucpaná, jenže když sebereš na příjezdové komunikaci (např. I/6 od Varů) pruh, u velké křižovatky uděláš první úzké hrdlo (opět sebraný pruh), za chvilku další... Co se pak stane. Kdo to nezná, trčí v koloně, kdo to zná, objíždí kde to jde. Tam se to lidem (pochopitelně) nelíbí a zase "moc aut"... Kdyby tam nechali kapacitu, kterou ta silnice má, tak se nebude problém přelévat jinam. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6266 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: út září 18 2018, 11:53 Předmět:
Jedná se přeci o vědomou snahu maximálně individuální dopravu znepříjemnit, a tím dosáhnout vyššího využívání dopravy hromadné.
Téhož efektu by se dosáhlo zpříjemněním hromadné dopravy, ale vyšlo by to dráž.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strana 8 z 8
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.