Jenže takhle jednoduše to nefunguje. Výtěžnost není pro toho, kdo ISS provozuje, ale z technologií, které vymýšlejí jednotlivé firmy.
Je to stejný problém jako s dálnicemi. Ty taky jednoznačně přinášejí hospodářství růst, ale stát z nich přímo peníze nemá, tudíž nemá ani na jejich výstavbu. I za komančů, kdy všechno vlastnil stát, byly výpočty, kolik výstavba 1 km dálnic hospodářství přinese. Přesto na ně nebyly prachy...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 04 2018, 21:34 Předmět:
Sojuz je 3-dílnej, původně se dělil na orbitální NEnávratovou sekci šiškovitýho tvaru, zvonovitou NÁVRATOVOU kabinu a válcovou motorově-přístrojovou sekci až po tom, co si svoje odmakal brzdicí motor = brzdila se celá váha, pak se pyrotechnicky oddělily jednotlivý části od sebe. Přistávala jen střední zvonovitá kabina, původně navržená pro návrat rychlostí 11,2km/s od Měsíce (programy N1/L1 - tahle verze měla silnější tepelnej štít) a postupný několikaetapový aerodynamický brzdění o atmosféru řízený vztlakem. Orbitální Sojuzy až po číslo 40 (sovětsko-kubánská posádka) měly tepelnej štít podstatně tenčí a lehčí = dokázaly přistát s větším nákladem uvnitř modulu, určující je nosnost padáku. Modernější Sojuz-T (trjochmjestnyj - návrat k původní konfiguraci, právě po letu Sojuzu 11 Dobrovolskij-Pacajev-Volkov kvůli skafndrům "Sokol" omezený jen na 2 členy) a všecky pozdější verze (Sojuz TM, TMA ...) už brzdí do návratovýho manévru dvojfázově - nejdřív manévrovacíma tryskama sníží nepatrně rychlost, aby všecko co z lodi odpadne určitě skončilo v atmosféře - obvykle to trvá několik měsíců. Pak se odstřelí orbitální modul - ta šiška vpředu, která nese spojovací uzel pro spojení se stanicí. Ta tak zůstane na dráze s velmi pomalým návratem - obvykle je plná odpadu, kterej se tak "uklízí". Zbytek lodi = návratová sekce s motorovým úsekem se pak brzdí razantně na sestupovou dráhu pro aerodynamickej sestup do vejšky 8km, kde startuje padáková sekvence. Díky rozdělení před celkovým brzděním může loď mít míň paliva pro manévr = na dráhu unese víc nákladu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út září 04 2018, 21:36 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Amíci tyhle problémy mají dávno vyřešený (doslova od druhý světový války) - na případnou díru plácnou rozžvejkanou wrighleyku a vnitřní tlak ji dotěsní sám ...
To se přeci dělalo již kdysi dávno na lodích. Když se udělala díra, hodili nejmladšího plavčíka do vody aby pod lodí protáhl lano a pod lodí protáhli dehtovanou plachtu a ta se přicucla na trup a díru ucpala. No a potom zevnitř lodní tesař zdvojil obšívku v místě díry. Samozřejmě jen do nějaký velikosti díry. Titaniku by to asi nepomohlo, neměl plachty a na toho plavčíka bylo moc zima. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32695 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 04 2018, 21:39 Předmět:
Dehtovaná plachta byla samotná málo. Tzv. "lekáž" se dělala několikavrstvá z rohoží, plachtoviny, slámy ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Samozřejmě, skafandry se používají při startu i přistání.
Potom je nemůže nějaká dírka od tesaře rozházet, ani kdyby byla v návratovém modulu. Musí to ustát i s úplnou dehermetizací., teda pokud jim to nerozhází lejstra po kabině.
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9711 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: st září 05 2018, 15:45 Předmět:
šak prví ruskou oběti výzkumu vesmíru byl plk.Komarov který letěl sám v neodzkoušené kabině souyz 1 ale tam se zamotaly šňůry padáku a narazil na zem v plné rychlosti...
v tom belgickém TV dokumentu (Na Měsíc nikdy nevstoupili) je o tom řeč _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st září 05 2018, 20:57 Předmět:
To se určitě uchytí s sebou tahat asi tak 5 -7 kg krámů navíc a zcela zbytečně. Ještě bych tam přidal pohon hydromotoru elektromotorem a asi tak 20 kg pohonejch LiPolek. _________________ Jirka
Svou demencí to patří spíš do humoru, ale dám to sem:
"Američtí astronauti jsou podle ruské agentury Roskosmos nejpravděpodobnějšími viníky incidentu na ISS, při němž na konci srpna trhlinou v plášti připojené kosmické lodi Sojuz unikal vzduch. Napsal to ruský deník Kommersant. Americký astronaut Andrew Feustel takovou možnost kategoricky popřel."
https://technet.idnes.cz/iss-nasa-roskosmos-trhlina-kosmicka-lod-f08-/tec_vesmir.aspx?c=A180912_084620_tec_vesmir_skr
Už vidím toho imperialistu záškodníka, jak se plíží po ISS s vrtačkou a pak tam ve stavu beztíže vrtá díru skrz celý plášť Sojuzu. To prostě může vymyslet jen Rus
A kdyby někdo tvrdil, že je to výmysl našich "mainstreamových médií", jak je v kraji zvykem, tak tady to má v originále bukvičkama
https://www.kommersant.ru/doc/3738617
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18416 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st září 12 2018, 14:05 Předmět:
Někde jsem četl, že na dalším Pogresu bude součástí nákladu i několik montážních sad petlic a visacích zámků, aby se daly namontovat z ruský strany na dveře mezi ruskou a americkou část.
Jo a taky jsem četl, že nemocnej není americkej astronaut, ale že je nemocnej a škodí jim tam českej krtek. _________________ Jirka
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st září 12 2018, 16:20 Předmět:
Ale hovno a ne Amíci.
Typická ruská fušeřina za tím je, nic jiného bych za tím nehledal. Sami přiznávají, že na místa starých machrů nastupujou mladí, diplomovaní polobozi, co ale nic neumí. Když se k tomu přidá ten klasický ruský přístup..
Že se to takhle, úplně jak malí smradi, snaží na někoho jiného hodit, je pro ně bohužel typické. Ostuda jak kšandy, ale jim je to asi jedno.
Když si člověk uvědomí, kolik ty krámy asi mají plášťů a všelijakých izolací...To by ta dvojka vrtáček musel být hoodně dlouhý a myslím i tvrdý. Polovička je tam toho z titanu, leteckých slitin hliníku a podobných speciálů, dost by se u toho vrtání ve stavu beztíže myslím nadřel.
A všude kolem jsou online kamery do řídícího střediska.
Tak jistě
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.