Tohle video, patřičně sestříhané (taky jsem se nevydržel dívat od začátku do konce a neměl jsem zapnutý zvuk) by se dalo použít jako instruktážní film pro autoškoly jak se určitě nechovat při požáru auta. Možná by autorské poplatky vydaly na nové fáro.
Jak jsem četl pod videem, šmudla tam měl dokonce i LPG. Neměl by mít v povinné výbavě i lupu, aby se mohl podívat ještě víc zblízka, jestli mu nehoří i ta nádrž s plynem?
BTW: Když se někdy koukám na pořady typu "Neváhej a toč", fascinuje mne, když vidím video jak si děťátko natluče kokos a "kameraman", tedy spíš ten co to natáčí, neflákne s kamerou a neutíká na pomoc, ale chladnokrevně natáčí dál. A diváci ve studiu se mohou umlátit smíchy. _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: pá červenec 06 2018, 20:09 Předmět:
Ježdění jinde:
Pokud Vám to připadá hloupé, nebo nezajímavé tak to smažte!
Přepisuji to z mého diaře teď na LKKV, neb sem letí nějak šašek z Polska a je vyhlášen "motorovej klid" abychom ho nerušili a tudíš mám čas.
Ježdění v California:
- jezdí tu ve městech hodně vozidel, neb velmi ne-funguje moc místní hromadná doprava /teda pokud ve vašem městě vůbec nějaká je/.
- amíci jezdí velmi ohleduplně k ostatním spoluúčastníkům provozu a třeba velmi dodržují zip system při vjíždění na HWY.
- na dálnici /Interstate nebo HWY, Expressway, Freeway.../ můžete předjíždět i z prava a jízdní pruhy nejsou rozděleny podle rychlosti /pokud tam teda není cedule „Slow Traffic Keep Right“/. Jo a bacha Amíci zásadně při změně pruhu nedávaj blinkry.
- v CA je max. rychlost 70mph. Překročení rychlosti na dálnici o asi 10 mph. /mami opravdu ne o 35mph/ je policema tolerováno, při větčím prohřešku můžete hned další den čekat předvolání k soudu. Průměrná výše pokuty za překročení rychlosti je prej $150. Na "okresních" silnicích bývá nejvyšší povolená rychlost 55-70 mph.
- měření rychlosti je policii zakázáno na nepřehledných úsekách a musí býti označeno dopředu cedulí že tam měřej.
- Vůbec nezkoušejte předjíždět školní bus pokud stojí a bliká = pokuta $350. Stejně tak je přísné nezastavit na přechodu /PED XING/.
- semafory jsou ve vašem směru naproti, abychom na ně viděli a ne přes sloupek šilhali nahoru do prava.
- přednost z prava není. Není to potřeba, neb kdo první přijede na křižovatku /na značku STOP/, ten z ní jako první odjíždí /4WAY/.
- policie je na každém rohu. /4-ři druhy police/
- nekontroluje se výdech. /Tedy police nemá kontrolu Draegrem na Alc/. Jen nesmíš míti otevřenou láhev s alc. ve vozidle. V případě opilosti a pokud máte <21let jdete do vězení a rodič si vás musí vyzvednout a máte sakra problem. /To platí i mimo vozidlo/.
- neni povinná Technická kontrola: neznaj smysl. Každý je odpovědný za svýho vehicla a pokud mu to třeba špatně brzdí a někoho nabourá, tak pak má velký problem.
- police Ti nemohou odebrat DL /neb omezování osobní občana svobody/, ale mohou tě umístit do cely pokud zlobíš.
- neni povinná vybava /už vidím jak si emerická blondýna vymněňuje kolo u svého auta za pomoci křížového klíče a heveru/ a u většiny moderních vozidel si žárovku stejně bez dílny nevyměníte.
- na křižovatce můžete jet doprava i když svítí červená, pokud se juknete doleva a nic tam nejede.
- na některých US /asi15-cti silnicích spíše na Východnim pobřeží/ se platí mýtné /toll/, ale v CA jen asi na dvou mostech a jednom tunelu a kousku I-110 u LA tam se platí $1. za každou majli.
- nemusíte svítit ve dne, neb je to blbost.
- není povinné SLI /havarijní pojištění/, ale každej koho znám ho má. Stojí ca. $100/měsíc. Můžete tedy jezdit bez registračních značek, ale nedoporučuji to, police si vás pak více všímá. Bez značek jezdí jen Hyspošové s károu za $250 z vrakáče. TLP (/pojištění odpovědnosti vůči 3-tí osobje/, CDW /krytí pro případ nehody, když na to nemáte/, TP, nebo i UMP (pojištění ochrany proti nepojištěným řidičům..
- Když vás zastavuje policie, tak stojí vždy za vámi /kvůli jejih kameře/ a vy musíte dát pazoury na volant a hlavně nikam nešahat /kvůli bouchačce/.
- na některých silnicích je pruh "CAR POOLS ONLY" kterej vyhrazuje pruh vozidlům se dvěma a více cestujícími. Jestliže vyhrazený pruh využiješ a jedeš sám máš problem. Je to kvůli tomu že co amík to vehikl, aby se zabránilo zácpám.
- na motocyklu nemusíš míti helmu ale nesmíš jezdit bez trička.
- řidičský průkaz mne stál 98 bebek včetně máminýho coffee a koblihy /na zkoušku do 21-let s vámi na DMV musí ject rodič/ a
zkoušky trvaly 45minutes. Nemusel jsem jízdy, neb jsem podepsal že ve městě jezdit umím. DMV /= úřad pro dopravu/ doporučuje autoškolu - jízdy, ale ta je poměrně drahá /ca. $800/. Ale můžeš se učit /nelevo jako řidič/ s někým kdo má DL, tudíž rodič nebo kamarád. _________________ píďa
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá červenec 06 2018, 20:35 Předmět:
Ještě jsi ale zapomněl dodat, že když zaviníš nehodu a ujedeš od ní dál než k nejbližšímu telefonu abys zavolal pomoc a neprodleně se nevrátíš z5, automaticky jdeš do stíhání jako uprchlej zločinec a poliši na tebe při setkání bez výstrahy budou vytahovat bouchačky. A když se v takový chvíli nevhodně pohneš, nikdo a nic jim nebrání učunit ti neprodleně v kedlubně průvan pomocí kulky S&W .38 Special. A taky že v celejch Státech platí zákon, že zastavit řidiče BEZDŮVODNĚ a až během kontroly si hledat záminku je od policajta nezákonný jednání - tudíž žádný "preventivní" kontroly. Buď má poliš důvod v tom, cos jako řidič spáchal nevhodnýho, anebo musí zůstat stát a držet hubu a krok. On nesmí konat ani tehdy, když má pouhý PODEZŘENÍ, že ty bys mohl něco spáchat - ne, musí počkat, až to páchání skutečně začne. Takže žádný obvinění z řízení pod vlivem, když jdete napraní k autu a chcete si z kufru odnést zavazadlo do hotelu, jako to už mnohokrát bylo u nás. Dokud se auto nepohne z místa a vy nebudíte pohoršení, můžete za volantem sedět klidně i s 5 promilema.
A to zastavování zezadu není jenom kvůli jejich kameře v autě - to je hlavně kvůli tomu, že dokud to neplatilo, spousta lumpů na oko zastavilo za blikajícím poliškchárem - a když policajt otevřel dveře a šel k nim, prostě dupli na plyn a najeli na něj ve snaze ujet. Proto se zavedla ta metoda zastavení zezadu a proto poliš velí "Vypněte motor! Ukažte ruce!" - jednoduše proto, aby nikdo v autě na ně nemoh najet nebo odněkud vytáhnout železo a začít pálit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5263 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: pá červenec 06 2018, 21:31 Předmět:
Mne vždy pripadalo nelogické, keď policajti zastavovali vozidlá, aby stáli oni vpredu (v smere jazdy). Zastavované vozidlo zastaví za nimi, tým zatieni aj policajné majáky (pokiaľ je to menšia dodávka), a stáva sa v podstate zle označenou cestnou prekážkou. Mal by tam byť červený trojuholník... "moment, pán policajt, idem dať trojuholník"...
Prichádzajúce vozidlá by mali vidieť najprv policajné auto s majákmi, akékoľvek zastavené vozidlo by malo zastaviť tak, aby netienilo. Keby náhodou "pomáhači" spôsobili svojím postávaním nehodu, mali by byť prví na rane.
Aspoň že vo svete majú rozum, keď u nás nie.
K technickým... zvyčajne sa to zvedie na vodiča, veď nové autá sa predsa nemôžu kaziť. Že zblbne riadiaca jednotka a cukne posilovačom do protismeru, pribrzdí ABSkou na jednej strane, alebo pridá sama plyn, to sa nedá zistiť. Mikrospánok a hotovo. Mŕtvy nesvedčia. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Naposledy upravil PotPalo dne pá červenec 06 2018, 21:33, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: pá červenec 06 2018, 21:33 Předmět:
děkuji EKKAR za /pravdivé/ doplnění, ale nechtěl jsem zapochodovat do podrobností, nevim zda by to někoho zaujímalo.
Opravdu Tě nesmí zastavit bez vážného důvodu a pokud Tě stopnou, tak hned musí vysvětlit proč. _________________ píďa
Naposledy upravil pida_m dne pá červenec 06 2018, 21:35, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá červenec 06 2018, 21:35 Předmět:
citace:
nevim zda by to někoho zaujímalo.
Zajímalo! Spíš to ale nasere, když člověk vidí, jaký to tady pod vedením "melounů" nabírá směr. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19880 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so červenec 07 2018, 6:47 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
citace:
neni povinná Technická kontrola
Jo. A u nás soudruzi z Brusele chtěli zavádět TK co rok i pro osobáky... Dementi.
Ono je to trochu jinak: v zemích Beneluxu si dost lidí hýčkalo třicetileté veterány a původně kvůli nim tam zavedli někdy mezi lety 1998 - 2002 povinnou technickou i pro osobáky. Začalo to kvůli emisím. Totiž auta s emisní třídou EURO2 a čistší tam povinně musela na kontrolu emisí už zhruba od poloviny devadesátých let (po třech letech u nového, pak každý rok), což zrovna nebudilo chuť kupovat nová auta, dokud staré drželo pohromadě a na žádnou kontrolu s ním nemuseli. Kdyby se policajtům na silnici něco nelíbilo, tak je zastavili a poslali na technickou. To byla diskriminace majitelů těch nových, kteří museli na emise a technickou pravidelně, tak to napálili všem. Ale žádnou známku nikam nelepí, je to jen jako příloha k řidičáku.
Ovšem, co u nich neprošlo, je ten systém, co máme u nás, t.j., že následující den po skončení platnosti STK by bylo vozidlo automaticky nezpůsobilé účasti v silničním provozu: v Beneluxu, v Německu i v Rakousku se obecně toleruje jízda s až o tři měsíce propadlou technickou či emisemi, tedy v některých spolkových zemích jen o dva měsíce. Je to ale jedno - stejně tam na technické dostanou platnost k datu, kdy na TÜV měli být, ne, kdy tam byli. Datum je tedy od přihlášení vozidla konstantní, nezkracuje se jen proto, že přijedou na technickou o pět dní dřív, ale ani se neprodlužuje, když dorazí o měsíc později.
Ta nevole v Rakousku, že jim od letoška pro firemní vozidla zavedli "nejdřív měsíc před a nejpozději dva měsíce po", ačkoli dřív platilo stejné "dva před a tři po", jako u soukromých osobáků, je z našeho pohledu tedy spíše směšná...
Samozřejmě jiná věc je pojištění: jestli se něco stane v té tolerované době po termínu pravidelné technické, a prokážou-li policajti technický stav jako příčinu, pojišťovnám se to hodí. Krátí plnění, v době platnosti technické, i kdyby se technická závada prokázala, ale krátit nesmí. Ovšem obávám se, že u nás (v rámci smluvní volnosti) by stejná pojišťovna do podmínek dala krácení "technická netechnická", protože jí to žádný náš zákon nezakazuje.
To jen na okraj, že u nás máme mnohé předpisy bruselštější, než z Brusele. A měli jsme je tvrdší už dávno před celou EU.
Inu, na chudý lid musí být přísnost... _________________ Těm, kdo si nevybírají odpovědi na soukromé zprávy, už příště neodpovím. Tak.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7880 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so červenec 07 2018, 20:48 Předmět:
Je to Jardo tak. Když směrnice z EU nařídí uprdnutí, tak naše zákony a vyhlášky stanoví, že je třeba se třikrát posrat.
Tak ono nad spoustou věcí u nás kroutí lidi odjinud hlavou. Denní svícení třeba. Někde ve Skandinávii, na Islandu, budiž. Nebo v době kdy není letní čas. Výsledek je ten, že spousta lidí na to nemyslí (protože funkce na denní světla v autě) a při šeru pak jezdí spousta aut a svítí jen vpředu těmi LED proužky.
Nebo zimní gumy - o ničem nepanuje tolik dezinformací. Už od půlky října na idnes denně články, jak "povinné zimní gumy" a dogma sedmi stupňů.
Tohle vede jen a poue k tomu, že lidi formálně vyhoví vyhlášce ale vůbec nepřemýšlí... _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18477 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so červenec 07 2018, 23:43 Předmět:
Ano, tady je krásně vidět, jak se na ministerstvech dopravy a vnitru úředníci šíleně nudí a potřebují dokazovat svoji nepostradatelnost. Neb dejte blbcoj funkci a vypotí lejstro (nařízení, vyhlášku, zákon) _________________ Jirka
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1174 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: ne červenec 08 2018, 4:46 Předmět:
Celeron napsal(a):
Ano, tady je krásně vidět, jak se na ministerstvech dopravy a vnitru úředníci šíleně nudí
Věř tomu, že řadovým úředníkům to také leze na nervy a většina z nich je i normální. Neříkám, že všichni, také se najde dost blbů, ale rozhodně nejsme všichni taková pakáž, co se nudí a vymýšlí kraviny. Ačkoli nemohu mluvit přímo za ministerstvo dopravy, vlastně za žádné ministerstvo, ale za část řadového úřednictva ano. Zatím
Celeron napsal(a):
Neb dejte blbcoj funkci a vypotí lejstro (nařízení, vyhlášku, zákon)
Zlatá slova, tesat do kamene!
Třeba to s denním svícením mi také leze na nervy, zrovna tak povinné zimní gumy, dále mi vadí ta technická kontrola. Je asi otázkou do diskuse, jestli je nebo není dobré mít kontroly povinné (osobně nevím, na kterou stranu se přiklonit), ale vadí mi, že vlastně lhůta není ani ty dva roky, je to méně a čím dříve člověk na STK jde, tak o to více se to zkracuje. A chodit poslední den lhůty není vždycky možné (soboty, neděle, fronty, práce, dovolená...). _________________ Jsem na cestě k šípku.
Věř tomu, že řadovým úředníkům to také leze na nervy a většina z nich je i normální.
na rozdíl od řadového dozorce v Dachau, který byl k službě víceméně pod likvidační pohrůžkou odveden (a předtím do Hitlerjugend), ten úředník si kariéru v Anofertí vládě vybrat mohl nebo nemusel. Pořád je tu jistá, i když čím dál těžší možnost, živit se slušnějším způsobem.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.