Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: po květen 14 2018, 7:04 Předmět:
Čo pozerám v rámci cca 3k €, tak suma požiadaviek a vkusu mi zatiaľ vyhovuje len tá Fabia a Laguna (asi radšej). Keby som sa nemusel báť o katalyzátor, do toho prekrúžkovania by som šiel. Ale dávam oraz. Jazdím málo, možno postačí, čo mám. Čakám poradovník u opravára na vodnú pumpu, snáď zmizne to kvílenie. Ale čo je leto, už to nie je tak zreteľné.
BTW, ako sa podarilo z 1,4-ky vytlačiť 74 kW? Niečo som čítal o kompresnom pomere, ale asi to bude nie len tým. A netrpia tie motory aj na ventily? Možno sa mi to už pletie.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: po květen 14 2018, 9:11 Předmět:
Jednoducho pozri si kribku krutiaceho momentu toho motora.
Vykon to ma len preto ze to toci 6500ot?
Ma to doferak do sily. Vysledkom je ze to pocitovo trha asfalt, a zere travu okolo cesty.
Oproti 55 je tusim iny saci trakt a vecsia klapka.
V kazdom pripade 1.4 63kw, zerie menej a jazdi lepsie ako 55. A ak by si to osadil prevodovkou z 74kw. Tak verim ze byt to pocitovo trhalo asfalt ako ra 74.
Akurat 74 ma problem s kruzkami a zodratou teflonovou vrstvou z piestu to potom pekne cinka vo valci.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2018, 13:36 Předmět:
Z 1,4 vyždímeš i víc než 101 kobyl. Už starý škodovácký třináctistovky, když dostaly 8-kanálovou hlavu, kompresi kolem 10-10,5 a ostrou vačku, vyleštěný kanály v hlavě a laděnej vejfuk, daly kolem 130-135 poníků. A to jim směs dávaly karburátory Weber DCOE nebo DCOF s difuzérama 45mm, žádnej počítačem řízenej vstřikovač. Pravda, životnost neměly nijak závratnou, ale byly to závoďáky.
Teď si vem 100 kubíků navíc, přidej 5x uloženou kliku, 4ventily na válec a rozvod DOHC, elektronikou řízený vstřikování a doplň to ještě nějakou elektronicky řízenou vyfikundací typu změna geometrie sacího nebo vejfukovýho potrubí, změna časování ventilů a podobně. Samozřejmě motoru dopřej dostatek vzduchu = velká klapa. A 140-150 kobylek bude na světě. Jen ten motor vydrží v plným zápřahu odhadem tak 50-60 tisíc km, pak bude muset dostat generálku. A po 100 000 ujetejch km definitivně skončí .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4511 Bydliště: Košice
Zaslal: po květen 14 2018, 18:12 Předmět:
Tak neviem 1l tsi ma vraj zivotnost 300tkm. Akurat to ma par chyb.
Olejove cerpadlo s premenlivym tlakom, turbo riadene elektricky, vacky2x riadené elektricky, elektricka vodna pumpa.
Neverim ze to vsetko po kope zvladne 300tkm a krutakom 200Nm
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2018, 19:04 Předmět:
Motor koncipovanej pro provoz s přeplňováním se od atmosférickýho liší podstatně robustnější konstrukcí. Já jsem psal o atmosféricky plněným agregátu s už dneska výběhovou (ale tím rozhodně nechci tvrdit, že špatnou!!!) konstrukcí.
A k tomu co píšeš o 1.0TSI řeknu jen jedno slovíčko - ano, VRAJ. Tím budiž řečeno vše ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po květen 14 2018, 19:19 Předmět:
Spotřebka je to, co měníš několikrát za celkovou životnost auta a s čím počítá výměnovej program údržby a plán pravidelnejch kontrol určenej výrobcem vozidla = voleje, filtry, svíčky, těsnění, běžný řemeny, žárovky, pneumatiky, chladicí a klimatizační náplně. Můžou se počítat i brzdy včetně kapaliny, tlumiče, spojka i s ložiskem, baterka. Myslím, že by se měl počítat i rozvoďák a vodní pumpa plus montážní věci k tomu.
Všecko ostatní, co měníš maximálně jednou-dvakrát za celou životnost vozidla a hlavně to, co nemá napsanou předepsanou lhůtu výměny resp. určenou maximální životnost se do spotřebního artiklu nedá počítat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá červen 01 2018, 17:31 Předmět:
K tomu bzukotu HTP. Ako som už spomenul, keď bol dole remeň, motor si priadol krásne potichu. Späť remeň a kvíli ďalej. Už mám novú vodnú pumpu a nepomohlo. Zostal alternátor, ale to by kňučalo ináč. Podľa všetkého to pácha nejaké vírenie vody. Inžinieri to trochu zvrzli. Tak mi zostáva to len zatlmiť. Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.
...Kúpim penu, za motor na prepážku dám druhú vrstvu a podlepím kapotu. Ak bude treba, tak dám niečo i na spodok, nejaký kus plastu.
Chystas se na kremaci za jizdy? Ja bych byl s tou "penou" opatrnejsi.. kup si radsi auto, ktery ma jak hlukovou izolaci, tak motor... Z hovna bic neupletes... Vzdyt se daji koupit schopnejsi auta za par korun
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 5919 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: ne červen 10 2018, 19:23 Předmět:
Samozrejme vyberiem penu k tomu určenú (na zatlmenie motora) a plánujem ju nalepiť na izoláciu, ktorá tam už je. A na podlepenie kapoty je tiež materiál k tomu určený.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: po červen 11 2018, 0:33 Předmět:
Vylágrované ložiská alternátora vydávajú zavše čudné zvuky. U mňa to bol zvuk pripomínajúci zle mazané ozubené prevody, po výmene altíku za silnejší tieto zvuky zmizli. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.