Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út duben 11 2017, 19:35 Předmět: Ukazatel teploty a palivoměr Scenic 1.5dCi
Scenic II 1.5dCi. Mám problém s ukazatelem teploty. Při startu má naskočit jeden dílek, často se ale stane, že jich naskočí 5 - 6. Za jízdy jednou dokonce naskočilo krátkodobě 8. Motor má pak nezdravý chod, někdy při startu zhasne a je nutné znovu nastartovat. Vstřikování je řízeno v závislosti na údaji teploty. Vadné čidlo? Jeho konektor (dva vodiče) není zoxidovaný.
Druhý problém mám s indikátorem paliva. Většinou jsem tankoval za 1000Kč, tj. asi 5 dílků. Nyní jsem tankoval 3x plnou. Po natankování do plna naskočí 5 dílků (mělo by 8 ) s ujetými km klesne na tři dílky a pak opět skočí na 5 dílků a poté klesá již normálně na jeden - minimum. To se opakovalo zatím 3x, co jsem tankoval do plna. Mění se tím i dojezdová vzdálenost.
Nevím, zda tyto závady vznikly současně, tankoval jsem většinou za 1000 Kč, ale před problémem s teplotou byla na autě měněna spojka a rozvody. Pak jsem cca měsíc s vozidlem nejezdil. Mohli v servisu něčím pohnout nebo je to náhoda? Technik podezřívá čidlo teploty - jsem objednán na výměnu, s indikací paliva neví.
Vím, že častým problém je i ve vlastním přístrojové desce - úplně mrtvá, nulování hodin, různé studeňáky, nová je ale asi za 30kKč, oprava do 5kKč.
Zajímá, mne, zda někdo měl také takový problém a pokud ano jaké bylo řešení.
Na fóru renaultclub.cz mám také dotaz, zatím bez odpovědi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32081 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út duben 11 2017, 19:42 Předmět:
To čidlo to bude s hodně velkou pravděpodobností - ale nejdřív si nechej od spolehlivýho autoelektrikáře prověřit kostření kolem celýho motoru a palubky. To kostření zase odpovídá tomu, jak se chová palivoměr - neměň nic bezhlavě bez předchozí kontroly tý kostry, zaplatil bys ranec za novej díl a závada by se opakovala ... Jinak žabožrouti obecně hodně trpí na kvalitu elektroniky. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út duben 11 2017, 19:51 Předmět:
Připadá mi divné, že by to čidlo jednou ukazovalo dobře - mělo správný odpor, a pak zas ne. To čidlo je zřejmě dvojité? Nikde jsem se nedočetl, jaké by mělo mít odpor při studeném a teplém motoru. O prodlouženém víkendu se na to ještě kouknu, ale čidlo je již objednané, tak ho nechám vyměnit.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6644 Bydliště: Praha
Zaslal: út duben 11 2017, 20:09 Předmět:
Pokud spolu ty dvě závady souvisejí, což je dost možné, tak by bylo dobré zkontrolovat hlavně již zmíněné kostření. Nejlépe přečíst diagnostikou, co si myslí o teplotě ŘJ a co při tom ukazuje displej. Pokud je čidlo dvojité, jedno pro ŘJ a druhé pro měřák, tak to taky vypadá na kostřící problém. Pokud se v tom vrtali, tak zkus najít, kde je kostřící kabel motoru, jestli ho ti šikulové vůbec připojili, jestli je spoj dotažený a jestli není dotažený přes hromadu rzi. Totéž pro - pól baterky. Jestli je čidlo termistor (ale i kdyby to mělo v sobě elektroniku), tak se můžeš připojit na signál nejlépe pomaluběžným osciloskopem nebo alespoň ručičkovým voltmetrem a sledovat v průběhu zahřívání motoru, jestli se hodnota nějak nevrtí. Taky můžeš zapojit osciloskop či voltmetr mezi - pól aku (nebo někce na kastli) a motor a sledovat, jestli není přílišný rozdíl potenciálů, můžeš při tom zkusit rozsvícet větla, pouštět klimu, větrák topení, jestli máš elektrické servo tak zatáčet, prostě měnit odběr, jestli není na zemním spoji velký úbytek.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.