Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po únor 05 2018, 22:08 Předmět: Tesla Condor - dvojite knofliky (a dalsie opravy)
Medzi vonkajsou a vnutornou stranou dvojitych knoflikov na Condore je nejaky (asi silikonovy) O-kruzok/valcek, ktore sposobuje prilis velke trenie, takze ked tocim volume, otaca sa aj balance. Ma to byt niecim namazane?
Naposledy upravil rnbw dne so únor 10 2018, 13:40, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 28, 2006 Příspěvky: 12096 Bydliště: Česká Třebová
Zaslal: po únor 05 2018, 22:52 Předmět:
rnbw napsal(a):
O-kruzok/valcek, ktore sposobuje prilis velke trenie, takze ked tocim volume, otaca sa aj balance. Ma to byt niecim namazane?
nemá,
to není "balance", ale dva poťáky hlasitosti, které se mají otáčet spolu . . .
bohužel ten potenciometr je tak špatný na souběh, že v různých polohách hlasitosti je to potřeba různé nastavení vůči sobě . . .
zkus si sehnat jiný s lepším souběhem a pak to nastavíš jednou a dál už budeš otáčet jen s oběma současně . . .
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po únor 05 2018, 23:06 Předmět:
Aha, fakt - teraz som sa pozrel na predny panel (umyval som ho vo vani). Pri otacani to viac chrcalo ako hralo, tak som ani nezistil, ze to nie je balance... Skusim tie potaky vycistit, ci to bude pouzitelne.
BTW. Este odpadol nit z jedneho repraku, takze ten maly plosak s vyvodmi visel vo vzduchu. Kazetak, samozrejme, nefunguje - gumicky su popraskane, ale este ako-tak drzia pokope, ale autostop vypina po chvili (pretacanie, play to neutiahne). Kladka je tiez v prdeli - vyzera ako sud namiesto valca.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: út únor 06 2018, 16:35 Předmět:
Upadlý nýt se dá při dobrým tavidle i prolejt cínem, napřed obě půlky a pak v pohodě sletovat. Několik desítek ARO667 a podobných, ještě s pertinaxem, ne s papírem jsem takhle v pohodě dal dokupy. V tom středobasáku není zrovna místo nazbyt.
Origoš potenciometry volume do toho ptáka někde mám, ale bižuterie už je dávno použitá a rozdaná.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út únor 06 2018, 21:27 Předmět:
Pri cisteni isostatov na doske nahravania som objavil skrat praveho kanalu na zem. Jednak sa takmer dotykali vyvody izostatu a dalej tienenie kablika pri RP505 bolo odhalene a dotykalo sa bezca RP505.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4064 Bydliště: Zlín
Zaslal: út únor 06 2018, 21:29 Předmět:
Buď udělej to, co jsem psal, nebo ty vazební elyty vyměň. Poťáky můžou vysazovat, ale pokud navíc chrastí, tak není chyba jen v nich. V mém condoru po delší odstávce taky chrastí.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út únor 06 2018, 22:06 Předmět:
Nechal som to hrat dost dlho a ziadnu zmenu som si nevsimol. A pri otacani zvuk aj vypadaval.
Rozobral som ten dvojity z dosky nahravania, pri otacani bolo citit drhnutie. Bol tam nejaky bordel. Akurat z druhej polovice sa mi nepodarilo dostat dolu jazdec, aby som mohol vycistit zberny kruzok.
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so únor 10 2018, 10:45 Předmět:
To není prodřené. Je to jenom vrstva bordelu, prohrnutá jezdcem - asi jak když prohrnuješ lopatou sněh v zimě
Prodřítá dráha by byla v barvě podkladového pertinaxu a to není.
Vidět doslova prodřenou, do pertinaxu vpalovanou dráhu je fakt velká vzácnost. Já sám jsem to u tesláckého poťáku neviděl několik desetiletí.
Dařilo se to jenom u opravdu hodně starých potenciometrů, co neměly dráhu vpálenou do podkladu, starý Philipsy z 30. let třeba.
Potenciometry už od značky "Always", pozdějc "Tesla Always" a pak modernější WN-TP už šly prodřít jenom velice těžko.
A když už se náhodou stalo a nebyl zrovna nahraditelný, tak se jezdec přihnul, aby spolehlivě jel vedle a valilo se dalších 40 roků dál
Tyhle dráhy až očistí a odmastí trichlorem, nebo čikuli včetně pokovených konců, tak nepoznáš, že po dráze kdy nějaký jezdec chodil.
V tomhle jediném jsou teslácké poťáky naprosté nezmary.
Nezapomenout napustit dráhy kapkou petroleje, dráha nesmí zůstat po očištění a odmaštění vysušená.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34034 Bydliště: Bratislava
Zaslal: so únor 10 2018, 11:47 Předmět:
Ano, v drahe je len jemna stopa.
Vycistil som to sprejom "kontakt 60", ten nechava mastny film. Rozpustil aj ten bordel na zbernom kruzku.
Lenze sa mi nepodarilo rozobrat prednu cast potaku, tak som to nemohol poriadne vycistit.
Reprak som asi poskodil pri rozoberani - kedze bol rozpadnuty ten nit. Odtrhol sa vyvod cievky od privodneho lanka. Nahrial som ho spajkovackou, aby povolil lak a trochu pinzetou povytiahol. Prispajkoval a poistil sekundovym lepidlom.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.