Motory 1.0 MPI 44 a 55 kW jsou totožné, je to jak píše Ekkar uškrcený softwarově. Já si to nechal "chipnout" ne hlavně kvůli výšším kW, ale kvůli tomu, že:
1) V origo softu je při volnoběhu stále mírně otevřená škrtící klapka a při řazení hodně pomalu padají otáčky, soft od Cimbu klapku na volnoběh zavírá a otáčky při řacení padají rychleji.
2) Origo soft táhne do cca 4700 ot./min., soft od Cimbu až do maxima (cca 6500 ot./min.).
A proto jsem se ptal, jakou máš jistotu, že to před čipem bylo v pořádku a že se to tím nedodrbalo?
Nad těch 6tis. ot/min. to bude žrát tak 16-18 l/100 (hlavně že šetříš tím rychlejším volnoběhem). Mezi 3-4tis., což je standard, to má výkon stejný. Pokud chceš bezpečně předjíždět, tak ti nepomůže ani tohle.
... Máš 4 roky staré auto a to již nevyhovuje dnešním požadavkům na emise.
V tom bych problém neviděl auto musí splňovat co deklaruje výrobce. Není to tak dávno co byl bratr s Puntem r.v. 97 na emisích a legálně prošel. Auto má najeto přes 240tis km. Nicméně jezdí dlouhé trasy, bratr ho nešetří a před emisemi vyměněna lambda a těsnění na výfuku.
Spíš bych viděl problém v úpravě SW. A vůbec jak auto s modifikovaným SW může projít přes STK?
A jste si jisti, že tam není ještě něco jiného? Např. u fiatu mají jiné motorizace jiný tlak čerpadla paliva aby rozprášil větší dávku paliva ve stejném čase. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6590 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 17 2018, 20:13 Předmět:
Za klukama dojel známý, 2x ho vyhodili z emisí, nelze načíst. Octa, 2008 asi. Známý automechanik to dal do značkového servisu, kde dělal, ze známosti že se kouknou. Diagnóza-vadná řídící jednotka, 30kKč. Chlápek se naštval, v servisu jim vynadal, z čehož má radost ten automechanik, už tam nemá chodit. Ale mezitím sehnali jednoho guru, který se šklebil-nová jednotka, jo. Pět minut na PC, OK. Cena 1500,-, cena v pohodě akceptována. (Pro moje okolí servis UnO). _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 30, 2012 Příspěvky: 3571 Bydliště: Havířov
Zaslal: st leden 17 2018, 20:25 Předmět:
Kdysi jsem jezdival s Fiatem Dabloo. Nebyl můj, předohraby si nekupuju, ale s tím Fiatem jsem jezdil pravidelněji. Byl v tom jakýsi vzněťák, myslím kolem 1.4, to už nevím. Bylo to takové lenivé auto. Trošku se probouzelo kolem 1k8, ale ani pak to nebylo nic živého. Každej prý že je to turbem, atd, prdlajs!
Když jsem s tím jel do prudkého kopce, od určitého náklonu ožilo a s troškou fantasie se dá říct, že mě zatlačilo do sedadla! Přestože jsem s plynovým pedálem ani nehnul, stoupání se ještě zvedalo, rychlost auta vzrostla. Jakmile stoupání začalo klesat, auto zase náhle zvadlo. I kdybych prošláp plyn až na podlahu - nic, prostě už zase jelo zdechle. Aby se to stalo, kopec musel být prudký, většina kopců byla bez tohoto efektu. To auto bylo nové. Jak někdo za něco takového může dát peníze, to prostě nechápu.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6590 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st leden 17 2018, 22:10 Předmět:
Kámošovi jsem dával do starého, ale fakt starýho mergla autoradio. Byl to první dýzl a asi 40kW. Myslel jsem, že k nám do kopečka nevyjedu. Ale jezdí dodnes. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Apr 07, 2005 Příspěvky: 711 Bydliště: blízko Třeboně
Zaslal: st leden 17 2018, 22:46 Předmět:
A je někomu znám důvod proč by motor 55kw měl projít na hodnoty 44kw?Mě to na druhou stranu připadá logický.
Mělo se pro zajímavost zkontrolovat jestli náhodou po zadání 55kw nejsou tabulkový hodnoty ty co to naměřilo.
Na emisích vybírá podle TP v PC typ motoru nebo jak to funguje?
Zcela přesné, závodní auto pro neveřejné komunikace, prostě trhač asfaltu s výkonem, za který se aspoň polovina chlapů stydí Konečně jsem se dočkal odpovědi, před čipem to bylo O.K. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32109 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 18 2018, 0:17 Předmět:
Tam je důležitý, že Janda udělal ten soft "na závoďák mimo veřejný komunikace" výhradně na prání Světa Motorů na test stanic měření emisí - pochybuju, že by ho volně prodával, protože to by se mu lidi začali vracet, že jim nahrál špatnej soft, se kterým se nedá projít STK - on naopak tvrdí, že jeho produkční soft je legální, protože emise nezhoršuje. Nikde není řečený, že "Krutor" má ve svým "cígu" nahranej zrovna ten soft, speciálně navrženej na to "aby nesplňoval". A k těm protokolům z emisního měření - hladiny škodlivin uvolňovanejch motorama vůbec nezáležej na typu motoru, protože ty hladiny v % složek ve vejfukovejch plynech určuje norma €uroX, kterou ten konkrétní typ plní od výroby - takže hladiny pro auta plnící €uro4 musejí bejt pro všecky stejný, stejně tak pro €uro5 nebo €uro6 - a TO SE PRÁVĚ VYBÍRÁ TÍM ZADÁVÁNÍM TYPU MOTORU A JEHO VÝROBNÍHO KÓDU - aby mašina na měření věděla, jak vysoký hodnoty má akceptovat. Pokud má Krutor v ŘJ nahranej soft pro 55kW verzi motoru se stejnou ekoteroristickou normou €uro, jakou plnil jako 44kW, pak zadaný hodnoty musejí bejt stejný - a to, že motor požadavek aktuálně neplní není softem, ale jinou, například mechanickou závadou.
Já bych přestal mlátit prázdnou slámu zbytečnou debatou, vzal bych auto na DŮKLADNOU prohlídku - svíce, zapalovací cívky, všecky těsnění v motoru a v hlavě zvlášť, celý sání překontrolovat na falešnej vzduch, vejfuk taky - a kdybych žádnou závadu nenašel, pak teprve bych se díval po softwaru. A to že bych nejdřív zazálohoval tu Jandovu verzi, nahrál bych do motoru origo tovární soft pro 44kW, udělal jednu "lekci italský údržby" (protáhnout na plnej knedlík 15 minut po dálnici nebo na dvojku proti kopci) - a pak bych ty emise nechal změřit znovu. A hin by sa hukázalo, hde je zakopané pes ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15569 Bydliště: Olomouc
Zaslal: čt leden 18 2018, 8:13 Předmět:
V každém případě je čipování jen využití až maxima hodnot motoru. Proč asi výrobce stáhnul tyto hodnoty na hodnoty vyhovující předpisům. U nafťáků se můžete např. i dočíst o tom, že už po pár letech nemusejí prolézt teď novým měřením emisí.
@EKKAR: A co tam teda má nahrané, když neprošel emisema? Tu neškodnou verzi z 55 kW? Hold si někdo experimentuje a zkouší, kam až to jde vyhnat na úkor platících a všemu věřících.
U pátého řádku už dávej aspoň tři tečky, stejně ty litanie dál nikdo nečte. _________________ .
..
...
Ať žije zdejší FOSILOVNA
Naposledy upravil Standa99 dne čt leden 18 2018, 8:19, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.