Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1518 Bydliště: J H
Zaslal: po červenec 25 2016, 10:24 Předmět: LCD 20x4 I2C
Zdravím,
včera mi volal známý, že nemůže rozchodit komunikaci s tímto modulem,
tak první co mě napadlo, byla adresa. A bylo to tak...nebyla tam jak psali 0x27, ale 0x3F ....
Chtěl jsem se zeptat, protože s podobnýma modulama s I²C nemám zkušenosti, ta adresa je daná a nebo jde nějak adresy přidělovat (nastavit)? Ptám se jen proto, že mě to zajímá....
Založen: Aug 20, 2004 Příspěvky: 2172 Bydliště: Brno-venkov
Zaslal: po červenec 25 2016, 21:43 Předmět:
Koupil jsem úplně stejný adaptér za 25,- na ebay a měl jsem úplně stejné problémy. Pomohl I2C sniffer, který našel právě jinou adresu 0x3F. Jinak to chodí celkem uspokojivě.
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1518 Bydliště: J H
Zaslal: út říjen 31 2017, 8:59 Předmět:
Tak jsem se včera snažil půl dne rozchodit LCD 20x4 I2C ....
Už jsem to chtěl vzdát a koupit nový display.
Nakonec jsem se dopátral (s pomocí netu) k tomu, že je chyba v knihovně LiquidCrystal_I2C.h .
Nakonec stačilo:
V knihovně, v souboru LiquidCrystal_I2C.cpp
je potřeba změnit z return 0 na 1 v této části kódu
#define printIIC(args) Wire.write(args)
inline size_t LiquidCrystal_I2C::write(uint8_t value) {
send(value, Rs);
return 0;
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: st listopad 01 2017, 21:33 Předmět:
Jak jste na tu změnu došel, resp. jak je potřeba toho vysvětlena?
Edit: tak vysvětlení není nikde na netu napsáno, ale podle mých zjištění je následující:
Třída LiquidCrystal_I2C je potomkem třídy Print. Pokud voláme metodu LiquidCrystal_I2C::print() pro výstup na displej, tak voláme de-facto metodu Print::print(), která v konečném důsledku volá čistě virtuální metodu
kód:
virtual size_t Print::write(uint8_t) = 0;
A tato metoda je implementována právě naším potomkem LiquidCrystal_I2C.
Třída Print se dostane k metodě write(uint8_t) při výstupu řetězce takto:
size_t Print::write(const uint8_t *buffer, size_t size)
{
size_t n = 0;
while (size--) {
if (write(*buffer++)) n++;
else break;
}
return n;
}
Zde používá výše uvedenou metodu write(uint8_t) přetíženou v našem LiquidCrystal_I2C. Je vidět, že pokud se vrátí 0, cyklus tisku řetězce se přeruší pomocí break. Proto je nutné vracet v metodě LiquidCrystal_I2C::write(uint8_t) nenulovou hodnotu.
Mimochodem, tohle dává taky návod, jak napsat vlastní třídu (arduiňácky knihovnu ), která má někam posílat textová data ke zobrazení. Třídu pojmeme jako potomka třídy Print a stačí přetížit její čistě virtuální metodu pro výstup jednoho znaku: write(uint8_t). O řetězcové záležitosti se postarají metody třídy Print. Při výstupu se pak volá metoda print() naší nové třídy (která je ale už implementována v Print).
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1518 Bydliště: J H
Zaslal: st listopad 01 2017, 22:45 Předmět:
knihovnu (v příloze - neopravená) jsem měl už při instalaci IDE
jelikož sběrnice I2C komunikovala (šlo zapínat i vypínat podsvit), hledal jsem na netu, až jsem narazil na
tohle
tak jsem to zkusil, no a po přepsání vše funguje tak jak má....
nejsem programátor a proto to nedovedu vysvětlit.
Jen se to učím a hraju si .....
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.