Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út září 19 2017, 22:34 Předmět:
Ďakujem za vysvetlenie významu airbagu. Nicméně u spolujazdca nie je a otázka stojí, čo si môžem dovoliť a čo nie, viď vyššie.
To na tom obrázku je vôbec krytka (otváracia, nie odnímateľná, ak to vysvetlenie patrilo tomu - sorráč, napísal som to tak, chyba), alebo je to trhanec? Začínam mať dojem, že tá palubovka tam má oslabenie, cez ktoré sa to roztrhne.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út září 19 2017, 23:00 Předmět:
Nikam nic nedávej, na fotce máš nakresleno kde co je, když to je. Ta druhá fotka je z feliny, která má mnohem tenčí palubovku, tam by se airgag ani nevešel - nebo by v ní nemohla bejt schránka. Pokud je pod potahem palubovky airbag, je tam udělaná perforace - z líce neviditelná, ale vystřelující bag tam potah roztrhne a vyletí ven. Místo roztržení je přesně nadefinovaný už při návrhu, aby to nikoho neohrozilo a bag co nejrychlejc vyletěl ven. Oprava se samozřejmě musí učunit kompletní výměnou palubovky včetně bagu - tapecírunk už nikdo tak kvalitně neslepí a navíc slepený spoje by bránily novýmu bagu v případným dalším vystřelení.
A jedno doplnění - jestliže máš servisku a origo návod/příčurku k autu, hned na první vnitřní stránce pod obálkou je tabulka trojznakovejch kódů. Říká se jim "kódy doplňkový výbavy" a stejnej štítek bys měl najít nalepenej i v autě na plechu pod rezervou. Ty kódy mají každej svůj přesnej význam a existuje i on-line dekodér pro koncern VW (každej výrobce má svoje kódy s přesně specifickým významem = mezi výrobcema se samozřejmě neshodujou).
Ten koncernovej dekodér najdeš tady:
http://igorweb.org/equidec.aspx
a návod na použití je tady:
http://igorweb.org/decoder/jaknato.html
A když si na webu Škody Auto najdeš kontaktní e-mail a pošleš jim VIN auta a svoje osobní údaje pro ověření registrace (aby sis neobjednal nic pro cizí auto), tak ti pošlou kopii toho výbavovýho štítku přesně podle specifikací, který to auto mělo v momentě sjetí z výrobní linky - to pro případ, že by origo serviska už nebyla a štítek v autě sežraly myši ... Co to je VIN a kde ho v autě nebo v dokladech najdeš ti snad vysvětlovat nemusím ...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 20 2017, 5:10 Předmět:
Ne, máš recht, ono je to prťavý - až když jsem si to roztáhnul na celej screen, tak je vidět, že to je fábule. Zmát mě ten 3-ramennej volant, takovej si z žádný jedničkový fábule, se kterou jsem jezdil, nepamatuju. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st září 20 2017, 14:05 Předmět:
Ten som si ani nevšimol. Ale napokon nemusí byť originál. Nie?
Oni dávajú do kódu ešte aj strešnú anténu?
Ale servo riadenie by som radšej nemal. Je to pekné pri parkovaní. Pri jazde mi prekáža.
Keď som ho spomenul. Trochu odbočím. Je možné upraviť citlivosť toho servoriadenia? Zvýšiť/znížiť. Je riadené elektricky a mohlo by sa to dať dostaviť. Cez WAG? Len ešte neviem, o koľko. Iste nie na doraz, to nie.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: st září 20 2017, 14:43 Předmět:
No mali by tam byt 3 moznosti. Ako to napisat jedno nastavenie pre osoby s znizenou pohyblivostou, potom normal, a napokon tusim sport.
Teda ak mas elektrohydraulicke servo.
Bez serva by si pridiel o ruky po 20km po okreskach v meste tak po 2km.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st září 20 2017, 15:36 Předmět:
Jedničkový fábule bez serva byly jedině první Juniory se čtyřválcem 1.0MPi 37kW - to byl motor v podstatě stejnej, jako ve fáčku/felině, ale s objemem na úrovni "tisícovky" = 998cm³. Jenže to auto se nedokázalo rozjet proti 20% kopci, což je jedna z homologačních podmínek ... Všecky ostatní fábule včetně trojválcovejch Juniorů 1,2HTP 40kW už servo měly. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: st září 20 2017, 18:29 Předmět:
Hoši, vozil som sa vo Favoritke. Keď som bol v pohybe, posilňovač mi vôbec nechýbal. Naopak, teraz mi pripadá, že zavadzia. Mám chuť ho vyhodiť. Lenže to údajne nemôžem. A ani to parkovanie nebolo taká hrôza.
Keby som kupoval auto teraz, hľadal by som 1,6l Felíciu MPi, pretože dávkuje pred ventily a nemá EGR. Ale servo áno. Čo už. Ale čo, tá Fabia pre moje využitie (krátke trasy) je v poho. Má 12V a vyvažovačku, takže dobre. Všetky chyby ako prehrievanie katalyzátora a oleja sú naopak výhodami, teda okrem ošmejdenej rozvodovej reťaze a spol. To len na okraj.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4147 Bydliště: Zlín
Zaslal: st září 20 2017, 18:40 Předmět:
Ve favoritu jde to řízení krásně i bez posilovače, ale fabia je prostě dělaná na to, aby tam ten posilovač byl. S těmi širokými koly a malým volantem to jde opravdu hodně těžko, s favoritem se to nedá srovnat.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: čt září 21 2017, 21:08 Předmět:
V strede palubovky, nad rádiom, je rada tlačítok. Ja tam mám vyhrievanie zadného skla, zvyšok sú len záslepky. Tam by šlo čo-to podopĺňať. Neviete niekto, existuje sem určený prepínač so štyrmi prepínacími kontaktmi? Niečo ako isostat, ale určený sem. Ďalej som uvažoval cez túto lokálku zapínať/vypínať rádio a interiérové svetlo, zdá sa mi to pohodlnejšie. Na to stačí jeden spínací kontakt pre každé. Dík
A do dutiny nad tú odkladaciu priehradku by nešlo umiestniť malý subbasák nižšej kvality, pre "rozumné" hlasitosti, tedy žiadne disko? Ten "kopancový" podmaz sa mi celkom páči, mám to u TV (100Hz SONY). Ď
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá září 22 2017, 14:54 Předmět:
No ja neviem. Podlepím to penou, nech to tam nezvučí. Ale nejde mi o stredobasové dunenie. Je to lacný stredobas a ten má svoj limit. Mne ide o ten spodok. Pravda nie v štýle hifi, ale koľko-toľko tie kopance a bassgytara. Asi ako u tej TV.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6088 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: so září 23 2017, 13:30 Předmět:
Ešte k tomu airbagu. Toto mi hovorí, že by som mal mať právo tú palubovku narezať a vopchať tam kastel. Ale i tak, lobby a spol. Bál by som sa. To len pre odľahčenie.
Šlo by do toho dorobiť meranie teploty oleja? Má motor pripravené miesto pre pripevnenie snímača? Dík
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.