Zaslal: po září 18 2017, 21:37 Předmět: Spomalený zvuk na AS 3.
Dobrý večer!
Prosím Vás. Je rozdiel v dĺžke osi na motorčeku v premietačke AS 3, alebo je to iný chyba?
Počas premietania mi v stroji niečo poriadne zahrkotalo a , motor bežal, ale film zastal a žiarovka svietila. Okamžite som vypol. Otvorím premietačku a hľa. Ulomená oska medzi motorom a medzi turbínou a remeničkou.
Oddelené plochy sú také rovní, že to na zlom ani nevyzerá. Ako keby bola oska umelo predlžená... (príloha).
Vymenil som motor z druhej AS 3 a zvuk sa mi spomalil. Motor je na pevno, nedá sa s ním pohybovať
Neviem, kde môže byť chyba, Poradíte?
Ďakujem !
Je správně nasazený řemínek? Kladek jsou dvě dvojice. Na motoru musí být řemínek nasazený na kladce většího průměru, tj. řemínek na dvojici kladek blíže ventilátoru. Samotný mechanismus stroje by měl jít při protáčení ručním kolečkem relativně zlehka. Není přidřené některé ložisko? Třeba prověřit.
Ďakujem! Vyriešené. Remienok som mal na mänšom priemere.
Keď som mal odletenú remeničku, nevedel som na ktorej remeničke bol remienok. To ma nenapadlo, odskúšať aj druhú remeničku.
Veľmi pekne ďakujem!
ˇCo poviete na ten "lom" na pôvodnom motorčeku? Tá oska vyzerá, ako keby bola umelo predlžená...
Škoda tej remeničky a ventilátora na odlomenej oske. Dá sa to nejak zobrať dole? Skrutky som vybral, ale aj jedno, aj druhé drží a silu nechcem použiť...
Ešte voľačo. Ventilítor chladí (odsáva teplo) aj halogénku, alebo chladí iba motor? Alebo halogénke stačí tá vetračka v hornej časti krytu?
Ešte raz ďakujem. Zvuk je teraz parádny.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: út září 19 2017, 9:02 Předmět:
Když vyšroubuješ šrouby z motoru, mělo by být možné ho rozpůlit. Budou to držet ložiska v domečkách, tak je potřeba táhnout v ose, nekřížit to. Takové dva šroubováky proti sobě by měly stačit. Podívej se, kolik hřídelky zbylo na motoru, jestli by na zbytek šlo nasadit futro. Z ventilátoru by sice měl jít asi ten ulomený kus vylisovat, ale nedělal bych to, plast je starý a mohl by prasknout. Takže nejschůdnější, pokud by na hřídelku na motoru šlo nasadit to futro, zvětšil bych adekvátně díru ve víku motoru a osadil pak ventilátor také do toho futra. Na část na motoru bych to asi nalisoval nebo nalepil, na část ventilátoru pak zajistil červíkem, nebo taky nalepil, ale pak to bude nerozebiratelné. Chce to někoho se soustruhem.
Hřídel není nijak uměle prodloužený, je to (resp. byl) jeden kus. Ventilátor nasává vzduch z prostoru stroje (a tedy chladí i motor) a tlačí jej přes skříň žárovky ven. Zbytek hřídele z ventilátoru by měl jít vylisovat nebo vyklepnout. Bohužel ve starších strojích je provedení ventilátoru jiné- kovová plochá řemenice tvoří zároveň střed ventilátoru a teprve tento celek je nalisován na hřídel motoru a zajištěn šroubky. Hřídel je taky jiný, není na něm zúžení, ve kterém se ti zlomil. Takže nemám přímou zkušenost s tímto novějším provedením. Ale motor by jinak měl být stejný FCJ3C82K, 220 V, 0,53 A, 2800 min-¹. Motor jde rozebrat snadno bez použití násilí, i ložiska šla stáhnout z hřídele rukou. Složit jde bez problémů, nic se nekříží. Pouze komplet řemenice a ventilátoru jsem musel stáhnout stahovákem. Přední ložisko jsem měl suché a hučelo. Největší problém bylo navrácení motoru zpět a trefení rovnoběžnosti obou hřídelů. Zde je už uchycení zřejmě vylepšeno. Mně neustále seskakoval řemen, později třeba jen při jednom směru běhu, při druhém ne. Namrzel jsem se s tím opravdu hodně. Ještě jedna věc mě napadla: Kruhový řemínek je původní, nebo jde o nějakou novodobou náhradu, která svým nadměrným tahem přispěla k ulomení hřídele? Přiznám se, že mě ulomení hřídele znepokojilo. Náhradní motor jsem před časem odnesl do školní dílny, teď jsem ho hned sbalil a beru zpět domů. Naštěstí si jej nikdo nevzal.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: út září 19 2017, 14:03 Předmět:
Nebol tam zapich na segerku alebo nieco podobne, vyzera to tam na ostru hranu. Taky zapich alebo skrabanec po obvode moze mat neblahy vplyv. Preto sa robia radiusy na prechodoch priemeru.
Ďakujem! Únavový lom počujem prvý krát... Nuž, človek sa učí celý život.
Rozobral som motor a zbytok osky je 15 mm. Mínus 7 mm zaberá ložisko...
Riskoval som. Jemným poklepkávaním - na stred osky. Vrtulu som podložil. Hranu drevenej bednicky som obložil penovou gumou. ( z odlomenej osky som stiahol remeničku a vrtulu...Ďakujem za radu.
(Motor, ventilítor, spojka a remenička...)
Tam, kde sa oska zlomila, vyzerá ako keby zrazená hrana, na tom mieste žiadna segrovka nebola. Mal som dojem, ako keby bola oska predlžená, nalisovaná na kolmo...
Remienok mám trojhran. (Vraj je to americký). Vonkajčia plocha je rovná. Klánový zárez. Pred úsmymi romi mi dva kusy poslali z Meopty Brno. Vtedy ma stáli140 Sk. Obi dva. S dobierkou 340 Sk...
Keď som dnes prehadzoval remienok, na tú správnu remeničku, tak to šlo sakramentsky ťažko. Musel som si pomôcť mänším škrutkovačom. S prstami sa mi to nedalo prehodiť.
Motor je na pevno, nedá sa s ním posunovať (čpanovať a uvolňovať remienok sa vôbec nedá.) Motor je ten, čo uvádzate..
Řemínek se zdá být originálem. Třeba zde jsou nabízeny novodobé náhrady. Nemám s nimi žádnou zkušenost. Kompletní motorky i s ventilátorem a řemenicemi občas někdo prodává. Chce to sledovat inzerci.
Založen: Oct 30, 2010 Příspěvky: 6694 Bydliště: Praha
Zaslal: út září 19 2017, 22:33 Předmět:
Ještě je možná varianta vylisovat hřídel z rotoru a udělat celou novou. Někdy to vylisovat jde, někdy ne. Je potřeba se podívat, z které strany hřídel lisoval výrobce a pokračovat v tom směru, na druhou stranu se plechy postaví "proti srsti" a nepůjde to téměř na jistotu. Také se při tom může podařit rotor zničit. Nastavení futýrkem v délce 7mm je dost nejisté, těch 7 mm je poněkud málo, ale kdyby se to nalisovalo za tepla, držet by to mohlo. Jde o to, aby se to celé podařilo dostatečně v ose, aby to pak neházelo. A taky by pak už nešlo vyměnit ložisko, to ale asi nebude zásadní problém, když se použije kvalitní, musí vydržet věky.
Už to mám vyriešené.
Ten inretát na tie náhradné remienky od p. Sekeru poznám. Už som si do rezervy objednal až 5 remenčekov do AS 3. (Pasujú vraj aj na Electronic). Meoclub automatic má plochý remienok obtiahnutý pružinou.
Od toho istého pána som kúpil do AS 3 motor (s ventilátorom a s remeničkou) za 300 Kč ľ pošta 240Kč. (Je na ceste.)
Podaril sa mi, aspoň tak sa mi zdá , husársky kúsok. Kúpil som ALMO 16 (bez zosilovača , bez objektívu) ale s funkčným snímaním zvukovej stopy. Za 200Kč + 400 Kč je doprava.
Doma mám Almo 16 (aj so zosilovačom) za 30 €, čo je 783 Kč. (funkčná, premietal som, chýba zvukový snímač a patričné káble.)
Aj AS3 bude komplet, a z tých dvoch ALMO 16 spravím jednu zvukovú.
A potom príde na rad OP 16. Tam sa mi musí kamarát pozrieť na elektriku, aj na zosilovač. Chýba mi tam usmerňovacia AZ 1, (AZ 4 ? - neviem) .
Pustil som premietačku, mechanika je v poriadku.
Škoda že nebývam niekde bližšie... U nás na Slovensku je to mrtvé.
Predávajú napr Meoclub Automatic za 400 €, čo je 10 441 Kč a jeden somár v Levoči chce za OP 16 až 700 €, čo je 18 272 Kč...
Žiaľ inzerát z Bazos.sk zmizol. Poyhybujem, že ju za toľko predal, keď tam bola ešte jedna za 300 (7830Kč), alebo za 400 €... (10 441 Kč).
Řešení s plochým řemínkem s pružinou mi přijde daleko trvanlivější. Řemínek je navíc z nějaké plastické hmoty, kterou nenarušují maziva. Starší promítačky jsou bohužel dražší, asi kvůli cenám na ebayi. Do zesilovače z OP16 patří usměrňovačka AZ4.
Zesilovač vypadá velmi zachovale. Ještě aby byla dobrá i fotonka. U zbytku stroje záleží hlavně na stavu obložení hnaného kotouče variátoru. Při jeho omačkání bude chod stroje nepravidelný. Před vypnutím motoru je potřeba vytočit ovládací růžici na levý doraz (ventilátor běží pořád) a teprve pak vypnout motor. Při uvádění do chodu postupovat opačně, tedy zapnout motor a teprve potom ovládací růžicí nastavit obrazovou frekvenci.
Motorček s ventilátorom som kúpil za 300 Kč z Prahy. Plus200 Kč za poštu. Už je nasadený, funguje.
Doišla mi aj ALMO 16 (bez zosilovača, bez objektívu, bez trafa.)(Na náhradné diely), ale zdá sa mi, že je v takom stave, že by sa dala aj oživiť.
Stála ma 200 Kč a 400 Kč za poštu.
Zotrvačník s uzávierkou ide lahko, ale keď som motor ručne roztáčal, ako keby niečo drelo. Možno uhlíky. Neviem.
http://stevard222.rajce.idnes.cz/Druhe_ALMO_16.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.