Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so srpen 19 2017, 18:09 Předmět:
nekmil: Trabant jezdí bez ventilů, tak co?
Se podívej - Wartburg 353 nemá ani jeden ventil, přitom je doteď na silnicích potkáš. A Fóbie 1.2HTP? Taky tříhrnek, ale má ventily. A jak se sere!
Od cca 1200ot./min. se mi hydroštel už normálně plní, pod 2000ot./min. za jízdy vůbec nelezu, při spěšnější jízdě nelezu pod 3500ot./min. (tam motor ožívá). _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
MetalGod: to je prave to, slysel jsem hydrostely na jinym motoru (nedostatecny tlak oleje) a jak pises, pekne to kovove zvonilo. Tohle je spis takovy tlumeny klepani... fakt nevim ... podle frekvence od neceho s malyma otackama, coz rozvod uplne neni.. mozna od klikovky... uz varim z vody )
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: so srpen 19 2017, 19:29 Předmět:
Jen aby to neďála přidřená šála. Copak, ta se sice dá snadno vyměnit, ale jestli je chycená i klika... _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 19:32 Předmět:
MetalGod napsal(a):
.... A Fóbie 1.2HTP? Taky tříhrnek, ale má ventily. A jak se sere!
Od cca 1200ot./min. se mi hydroštel už normálně plní, pod 2000ot./min. za jízdy vůbec nelezu, při spěšnější jízdě nelezu pod 3500ot./min. (tam motor ožívá).
Jo, Hádka Trojice Pístů, stará nemoc ... Až teda na to, že ty z produkce po roce 2003 už se sypou dost podstatně míň a ještě jen ty "slabší" (40/44kW), co mají jen 6-ventilovou hlavu. Tam dochází vinou špatnýho odvodu tepla k zvýšený karbonizaci oleje ve vodítkách vejfukovejch ventilů a ty se nejdřív přidřou, pružiny je nestačí dovírat a ventily se následně podpalujou a doslova jim "nakvetou" talířky. U 12-ventilovejch hlav silnějších verzí (47/51kW) je rozmístění ventilů odlišný, tepelný zatížení je líp rozložený a k podpalování vejfukáčů skoro nedochází - stejně jako u motorů 44kW vyrobenejch po roce 2006, kdy se i u slabší varianty přešlo na 12V hlavu ... A ty otáčky co píšeš - to je u tohohle motoru nutnost, u něj se bezpodmínečně musí Hodně Tlačit na Plyn, protože je to Horko Těžko Poskládaná Hádka Trojice Pístů - a když se to neučuní, tak hovno To Pojede, tudíž radši Honem To Prodej ... Ne dělám si prdel - ale známej má HTP 51kW v roomsteru a jezdí s tím jak vítr - ale jak přeleze 100-120km/h, začne mu motor "vadnout a ztrácet dech", protože v tu chvíli už leze přes 4500 otáček a nemá proměnlivý průřezy sání ani časování ventilů... A je zajímavý, že atmosférický motory 1,2HTP, 1,4 16V a 1,6 16V z produkce VW i když jsou velice příbuzný konstrukce, tak každej trpí na jiný problémy. Ale to už jsme moooc daleko od klepajících hydroštelů ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jen aby to neďála přidřená šála. Copak, ta se sice dá snadno vyměnit, ale jestli je chycená i klika...
No jo, ale to by zvucilo porad, coz se nedeje... ucho to lokalizuje na prave strane a bliz rozvodu...
U me chyta druhej dech taky kolem 3200rpm, a pak jeste jednou na cca 4500 - prepina delku sani a myslim, ze kolem tech 3,2k ma spicku kroutaku. 3200rpm je skoro 160kmh na petce...
EKKAR: to je jasny, ze se 1.2l benzinak musi tocit, aby jel.... teda pokud se do nej nefouka )
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 19 2017, 20:52 Předmět:
Ona po úpravě v rámci svolávací akce 24W6 se musí točit i ta nafouknutá 1,2 - ta úprava spočívala v posunutí nástupu tlaku z turba (vlastně v posunutí komplet celý charakteristiky průběhu výstupního tlaku z turba) o asi 300RPM vejš proti stavu, ve kterým šly 1,2TSI generace EA111 (s rozvodem poháněným řetězem) z výroby. Ty první jely odspodku jak dvoulitr dýzlák - nástup výkonu už někde ve 1250RPM a plnej krouťák od 1500RPM, jenže při tak nízkejch točkách ten mizerně vyváženej mechanismus rozvodu dával do řetězu takový šlupky, že se řeťázek vytahoval jak guma z rumunskejch tepláků. Následek na sebe nedal čekat - ty první TSI měly přeskočenej rozvod už během 5000km. Tak nasadili 2mm silnou podložku pod tyčku ovládající wastegate u turba (nový motory rovnou dostaly tu tyčku o 2mm delší) a v softu posunuli palivový mapy, aby náběh začínal někde nad 1500RPM a plnej krouťák až nad 2000-2100RPM a bylo po parádě, jenže vlivem setrvačnosti víc roztočenýho rozvodu už to tolik nervalo za ten pohonnej řetěz. On totiž pohání i vysokotlaký palivový čerpadlo pro PŘÍMEJ VSTŘIK a tam je spotřeba výkonu jak prase ... No a u novější generace TSI - EA211 už je kromě pohonu rozvodu řemenem i jinak řešenej celej rozvod, takže neklade tak výrazně skokově kolísající odpor, takže tam se dal výkon vytáhnout až na 85kW a krouťák nad 200Nm bez hrozby nějakýho skákání a dalších trablů ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1879 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po srpen 21 2017, 20:25 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Bez demontáže a změření vůle ne. Konkrétně u motorů 1,4 16V ("dvouvačkovejch" = 2x OHC) z produkce koncernu VW úplně stejně jako hydroštel cvakají ventilový vahadýlka s uvolněným pouzdrem. Taková "polodiagnóza" je, že když to nepřestane cvakat ani při nalití řidšího motorovýho voleje (řidší volej = rychlejší naplnění pracovní komůrky v hydroštelu), tak je to vahadlo, jinej mechanik zase tvrdí, že to souvisí s tím, že řidší volej z hydroštelu dřív uteče a že pomůže výměna za hustší - prostě nevybereš si a jediná skutečně funkční metoda je shodit kryt rozvodu a zkusit zahejbat vahadlama případně rovnou změřit vůle při natlakovanejch zdvihátkách (bez speciálního přípravku na motoru nelze, většinou se to dělá tak, že se hydroštely postupně vyndávají ven a měří v jednoúčelovým přípravku, přičemž se ty vadný rovnou nahrazujou novýma kus za kus). Výměna kompletu 16ks "rovnou a preventivně" pak už vyjde cenově skoro stejně draho ...
Bohužel můj motor ( jak píše Ekky VW 1.4 16V ) za studena klepe jak traktor . Hydrostely měněné cca 60 tis km zpět. Mám vůli ve vahadlech. Výměna vahadel a hydrostelu přímo od škodovky vyjde na 5344CZK _________________ Audaces fortuna iuvat
Založen: Jan 06, 2008 Příspěvky: 119 Bydliště: Mostecko
Zaslal: út srpen 22 2017, 9:35 Předmět:
ten pohonnej řetěz. On totiž pohání i vysokotlaký palivový čerpadlo pro PŘÍMEJ VSTŘIK a tam je spotřeba výkonu..
Ekkare, vysokotlaké palivové čerpadlo je elektrické!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32853 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 22 2017, 15:27 Předmět:
Ne, u motoru VW 1,2TSI je poháněný rozvodem. Určitě u generace EA111 = s pohonem rozvodu řeťázkem jak od trojkolky. Novější generace EA211 (montovaná do Rapidů a trojkovejch fábulí) už má úpravy, ale ty si to nejspíš pleteš s dehtovým pumpe-düse - tam jsou piezoelektrický tlakový tělesa... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.