Koukal jsem na Zoom kde byl pokec kolem "nezjistitelný" švédský ponorky Gotland. Upoutalo mě, že ač je to diesel elektrika, je pod vodou neslyšitelná a sonarem nezjistitelná. Za tu neslyšitelnost prý může pohonná Diesel-Stirling jednotka, která nemá sání ani výfuk a může jet pod vodou. Palivo je nafta a kapalnej kyslík. Netušíte jak tohle může fungovat? Nebo to je jen nějaká televizní fantasmagorie? Diesel musí dělat rámus už jen z principu a i kdyby byl živenej jen kyslíkem, kam strkaj spaliny? Copak umí Stirling udělat z výfukových plynů dieselu kondenzát? _________________ Jirka
Třeba je to vylepšený "Kreislauf" systém, co se pokoušeli Němci aplikovat na svých ponorkách. (Výfukový zplodiny se přefiltrovaly od sazí a CO2, smíchaly se z kyslíkem a ochlazený šly zpět do sání). Je jedno, jestli jde o Diesel, nebo Stirling, který se přiživuje na odpadním teple dieselu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 20 2017, 21:02 Předmět:
Artabane, co to je prosím tě za knížku, ze který máš ten obrázek?
Docela rád bych ji získal, aspoň v elektronický podobě, kdyby byla k mání nebo k půjčení na sken ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32107 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červenec 20 2017, 21:42 Předmět:
Základní vibrace pomůže vzájemně eliminovat základní konstrukce - motor s protiběžnýma pístama například. Pak pomůže vyvažovací hřídel a mechanický útlumový členy naladěný na frekvenci otáčení vložený do hřídelů. Randál z vejfuku utlumí dynamický vejfukový potrubí, který v soustavě expanzních komor spojenejch speciálně tvarovanýma kanálama pomocí rezonančních odrazů utlumí tlakový vlny tak, aby nekladly nadměrnej odpor expanzi z válců a přitom aby se jejich energie nedostala nikam ven. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zajímalo by mne, zda i současným ponorkám velí a obsluhují je trpaslíci. Před 3 týdny jsem se ocitl v Sassnitz a podíval jsem se do H.M.S. OTUS - ponorky z 2. světové přeměněné na muzeum. Udivilo mě jak opravdu mrňavé kajuty včetně kapitánské tam jsou a to jsem z lodí na lecos zvyklý. Kdyby měl někdo zájem o fotky tak můžu někam uploadnout.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.