Zaslal: čt duben 20 2017, 18:09 Předmět: Prevodový pomer
Zdravím,
Potreboval by som nezávislý názor ďalšej osoby na nasledovnú vec ohľadom prevodového pomeru medzi motorom a oskou cirkulácia.
Otáčky motora sú 2900 ot/min. a remenica na jeho oske má priemer 9cm.
Akého priemeru musí byť remenica na oske píloveho kotúča, aby som dosiahol otáčky 2000ot/min. ?
Ja som si to vypočítal, ale sústružník, ktorý má remenicu vyrobiť tvrdí, že som počítal zle. On sa dopracoval k dosť odlišnému výsledku ako ja...
Jemu to vyšlo nejakých 16cm. Vraj to našiel v nejakej knihe...Som mu vravel, že pridá ešte 2cm aj je na 1:2, ale nepočúval...Nepodstatné - zavolám mu nech to jednoducho spraví na 130mm a hotovo.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17952 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá duben 21 2017, 0:29 Předmět:
Díky BOBOBO za obrázek problematiky klínových řemenic. Je zjevný, že čínští soudruzi danou problematiku neznají, protože na mým soustruhu mají napínáky klínových řemenic na venkovní straně klíňáku a ještě k tomu zatěžovaný straně pro běžnější směr otáčení univerzálky proti směru hodinových ruček. A já se divím, proč klíňáky moc nevydrží.
A taky zjevně neumějí počítat převodový poměr u trojtý podvojný řemenice, protože při změně převodu nestačí krok napínací kladky a musí se používat dva různě dlouhý klíňáky. Jako kdyby záleželo, že to netočí 560 ale 565 ot/min. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 21 2017, 0:55 Předmět:
To, že napínací kladka nepatří na vnější stranu klíňáku platilo a platí dál jen pro provedení řemenu s celistvou vnitřní plochou. Modernější provedení určený třeba pro automotive oblast mají na vnitřním obvodu řemenu "zuby", který usnadňujou právě průhyb do opačnýho směru a tyhle řemeny se můžou napínat běžně i kladkou umístěnou zvenčí. Bacha, neplést s plochým ozubeným řemenem "rozvoďákem", kterej je od prvopočátku používání týhle technologie určenej pro napínání zvenku! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Napínání zvenku má ještě jeden důvod. Zvětšuje se tím plocha dotyku řemenu s řemenicí a tím se snižuje možnost prokluzu. Při napínání zevnitř je to opačně.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15562 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá duben 21 2017, 6:51 Předmět:
masar napsal(a):
p32 napsal(a):
Ne, nemuselo, poměr je stejný a profil řemenu taky.
No právě, zamysli se.
a : b = (a-x) : (b-x) ?
Co tím chtěl básník říci?
V případě, že řemenice měříš přes vrch a drážka má stejný profil, šířku i hloubku, tak výpočet trojčlenky zvládne i žák ze šesté třídy.
Nejde o zvládnutí trojčlenky, z toho tě nepodezřívám. Jde o to, že není jedno, jestli trojčlenku počítáš s vnějšími průměry řemenic nebo s průměry, na obrázku od BOBOBO označených dp, jak vyznívá z tvého příspěvku (odmítnutí Achabovy poznámky). Takže s výškou řemene (h1) se počítat musí, pokud její vliv nezanedbáme.
Mimochodem, ta rovnice, podobně jako rovnice diskutovaná právě tady, má řešení pouze pro x=0 (kde x ≈ 2*h1).
Pro snazší představu si vezmi extrémní případ s řemenicí o Ø 1cm a výškou řemene h1= 0,5cm.
p.s. Ale pořád je lepší umět tu trojčlenku, než místo toho používat nějaké tabulky, jako ten chudák soustružník.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 17952 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá duben 21 2017, 9:21 Předmět:
EKKAR napsal(a):
To, že napínací kladka nepatří na vnější stranu klíňáku platilo a platí dál jen pro provedení řemenu s celistvou vnitřní plochou. Modernější provedení určený třeba pro automotive oblast mají na vnitřním obvodu řemenu "zuby"
Takže mě chceš říct, že když tam dám místo klasický hladký obalovaný 13/8 automobilní zubatej s velkejma zubama 13/9, tak mě vydrží s tou vnější napínací kladkou podstatně dýl, protože se může snáz prohýbat na druhou stranu? To by potom mohla mít kladka delší napínací dráhu a nemusel bych měnit při změně otáček dva různě dlouhý řemeny. Akorát nevím, zda mají oba stejnej úhel klínu, když je ten auťákovej o 1 mm vyšší. _________________ Jirka
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.