Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so březen 11 2017, 14:39 Předmět: Opel Corsa - BCM modul
Řešil někdy někdo z vás trampoty s Body Control Modulem u Opelu? Mám v rodině Corsu C a poslední dobou začínají blbnout budíky. Jenže když je projedu diagnostikou OP-COM tak žádná chyba a každý test funkce (kontrolky, ukazatele, pípák) proběhne bez vady.
Nakonec sem se dopracoval k BCM modulu, jenže na něj se dá napojit jenom sporadicky. Jde to jenom po téhle fantomové závadě v autě. Pak se s ním jde spojit a vždy jsou v něm stejné chyby.
"B1485 - Exciter Current Generator Terminal 61 High Voltage
(01) - Not present
U2116 - CAN-Bus no Communication with Instrument Control Module
(00) - Not present
U2103 - E/V-Bus Malfunction
(09) - Not present
U2104 - E/V-Bus Reset Counter Overrun
(09) - Not present"
Spojený modul normálně funguje, jde provést všechny testy ovládání (světla, blinkry, stěrače, atd.) - bez vady. Smažu ale z paměti chyby a už se pak s ním znova nejde spojit.
Prolezl sem konektory, patice, pojistky, kabely, všechno bez koroze, bez oxidace, nikde se voda nedostala. BCM sem rozebral, viditelně tišťák bez vady. Pro všechny případy jsem přeletoval všechny piny konektoru na desce BCM. Nic.
Minulý týden už to auto jednou ani nešlo nastartovat. Za půl dne se to zkusilo znova a naskočilo na brnk. Opět nikde žádná uložená chyba, ani ECM, ani IMO, nic. Prostě fantóm....
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 862 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: so březen 11 2017, 17:09 Předmět:
Možná je ti to známo z Opelfóra , kam třeba chodíš, ale v Brně je machr největší na jednotky http://www.carteam.info/ RomanK. Zkus mu brnknout, třeba poradí. Chápu, že z Ostravy je to trochu z ruky, ale za zeptání nic nedáš...
Naposledy upravil vasekpetr1 dne čt září 26 2019, 15:41, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so březen 11 2017, 17:35 Předmět:
Já na opel fórum nechodím, protože sám mám audi a tohle řeším jenom ojediněle.
Teď jsem se na BCM zase dostal...
"B3805 - Acceleration Sensor Malfunction
(00) - Not present
U2116 - CAN-Bus no Communication with Instrument Control Module
(00) - Not present"
Auto jenom stojí na dvoře a motor zkušebně běžel jenom na místě. Po odpojení komunikace už se zase znova nejde na jednotku připojit. Dokonce sem vyndal ven i budíky, rozdělal, proletoval konektor a dal zpět. No, uvidíme. Auto ale funguje naprosto normálně, všechno šlape.
Mal som podobnú závadu a škopek zistil závadu alternátora . Konkrétne jednalo sa o jednu diódu. Po rozobratí alternátora ale žiadna vadná dióda zistená nebola. Meral som ich diódovým testom každá bola vyspájkovaná von . Všetky diódy boli OK . Rozhodol som sa každú diódu potom merať pod záťažou. A až vtedy sa ukázala jedna vadná . Po výmene bolo už všetko OK.
Netrvrdím že je to aj tvoj prípad ale preveril by som aj alternátor.
Přidám taky jednu perličku - po startu cca 3-5 minut jelo celkem v pořádku, pak začalo pocukávat. To se rychle zhoršovalo, pak začaly lítat náhodné chyby z ECU motoru a nakonec vypadlo i ABS. No a příčina byly svíčky bez odrušovacího odporu - celou elektronistalaci to zarušilo. Identifikace celkem snadná, protože to samozřejmě začalo dělat hned po výměně.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne březen 12 2017, 9:44 Předmět:
Ano, jenom za jízdy. Auto patří mojí matce, takže popis co to dělá mám z druhé ruky. Když se s tím jdu projet já, tak nic. Posledně jak ji zhasly komplet budíky, nasraně třískla za jízdy do palubovky a naskočily ale ten konektor tam jsem prověřil. Teď už by tam vada být neměla.
Vada B1485 ukazuje na něco s alternátorem a B3805 je zase vniřní chyba BCM - snímače zrychlení (když auto při havárce prudce zpomalí, tak BCM odemkne dveře).
Auto má najeto 150tkm a je to rok 2001, začneme asi kontrolou altíku. Napětí mi to ale ukazuje při běhu pořád 14-14,1V. Ale vidím to i na vadný BCM, protože nechápu proč se na něj nejde napojit.
Jo a záhadně začaly fungovat klíče na dálkový centrál doposud to fungovalo sporadiky, někdy jenom zamknout, někdy jenom odemknout. Centrál ovládá BCM.
Napätie ukazovalo aj mne normálne 14,4V bolo namerané. Auto dobíjalo takže nič podozrivé. Ale až po pripojení škopka sa to ukázalo . Ručičky padli len pri jazde autom . Pri státi a motor v behu žiadna závada. Diagnostika hlásila nejakú chybu vysoké napätie už si presne nepamätám.
Centrál je sviňa niekedy utrhnuté vodiče v gumenných priechodkách,mikrospínače v zámkoch ale aj RJ dokážu potrápiť .
Tak či tak začni kontrolou altíka. Najlepšie ak máš nejaký loger alebo skop.
Ale to si meral pri státí nie ? Skús to počas jazdy vtedy altík dostáva aj iné vibrácie .
Mne to pri státi tiež nespravilo vždy len počas jazdy a zaujímavé že vždy keď som zapol klímu .To ručičky spadli a snažili sa točiť na opačnú stranu do protismeru .
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1320 Bydliště: Ostrava
Zaslal: čt březen 16 2017, 14:44 Předmět:
Tak kupodivu auto po zásahu Kontaktolem + páječkou jezdí bez vady. Sice jsem se nedostal k napíchnutí kabelem a omrknutí jestli nejsou uložené chyby (pokud se mi povede BCM napojit), ale podle sdělených informací dobrý...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.