Pro neoriginální "rádio" si do Fabie chci "zbastlit" napájecí výhybku pro zesilovač antény (tzv. separátor napájení).
Předpokládám, že mohu použít běžnou výhybku pro zesilovač širokopásmové TV antény nebo si ji zbastlit z kondenzátoru tak 100 pF do anténního vstupu rádia a indukčnosti asi 15 závitů na průměru 3 mm ve směru k napájecímu napětí.
Zná někdo zapojení a hlavně hodnotu kapacity originálního separátoru napájení (separátor se prodává asi za 180 Kč) nebo má někdo konkrétní zkušenost s takovým "bastlem" ?
Založen: Oct 13, 2006 Příspěvky: 439 Bydliště: BARDEJOV
Zaslal: po červenec 02 2007, 21:48 Předmět:
v servise pytali odomna 800SK za ten kus tak som skusil lacnejšiu varijantu, použil som tu vyhybku k širokopasmovej antene ,čo k tomu dodať ide to 5 rokou bez problemou
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19578 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červenec 03 2007, 8:41 Předmět:
Pokud nepoužíváš AM rozsahy, stačí asi 30 závitů na 3 mm průměru. To už v pásmu FM nebude vadit.
Jinak to chce do série se vzduchovou tlumivkou dát ještě feritovou tlumivku nejméně 1mH, nebo AM rozsahy nepůjdou. Kapacitu můžeš nechat.
Fabie u originál antény má zesilovač a samostatně vedený drát pro napájení. Jinak anténa se zesilovačem (ten má taky vyveden drát pro napájení) stojí asi 120kč v mototechně
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1526 Bydliště: Studénka
Zaslal: st červenec 04 2007, 21:59 Předmět: Clariton ARX4370Rve Fabii - nestačil jen separátor napájení.
Tak jsem si zhotovil ten "bastl" zvaný separátor napájení, ale aby Clariton ARX4370R správně fungoval, musel jsem navíc na konektoru A:
- Přehodit vodiče mezi špičkami 4 a 7, jinak reprodukory lupaly při zapnutí klíčku nebo rádia (ve Škodovkách je nestandardně na špičce 7 napětí +12 V od zapalování a na špičce 4 trvalých +12 V z baterie, pro Clariton a další rádia to musí být obráceně).
- Odpojit vodič +12 V z baterie ze špičky 5 (naštěstí toto speciálně Škodovácké napětí nepoškodilo v Claritonu spínací obvod pro anténu, je tam asi relé). Do špičky 5 jsem zepojil napájecí vodič separátoru napájení (v mé Fabii je zesilovač napájen po anténním kabelu a ne samostaným vodičem, jak zde někdo napsal).
- Nakonec jsem ještě musel odpojit vodič ze špičky 1, na kterém po nastartování motoru bezdůvodně pokleslo napětí, tím se ztišilo rádio a na displeji se zobrazilo TEL - režim ztišení pro telefon.
- Preventivně jsem odpojil vodič ze špičky 3, který je zaveden někde do konektoru diagnostiky. Nechtěl jsem riskovat, že z rádia přijde do diagnostického přístroje servisu nějaké nežádoucí napětí.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.